Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Hallo, medgravide. I løpet av september og oktober hadde jeg fire menstruasjoner... Enkelte av dem virket litt uten om det vanlige, så vet ikke hvilke av dem som var ekte og hvilke av dem som var "utrensking" (som jeg kaller det når gammelt blod kommer ut utenom mensen). Uansett, i oktober ble jeg operert og tok blant annet morfin og tramadol mot smertene. Ikke så mye som jeg ble anbefalt da jeg ble syk av morfinen og foretrakk smertene, men lurer på om det kan ha skadd den lille. Jeg er enten er 11 eller 8 uker på vei. Jeg er nå på arbeidsavklaringspenger, har vært sykemeldt siden Mai i år etter bare to og en halv måned i jobb siden barselspermisjonen med nr to. Har mest sannsynlig utviklet bekhtervs, har allerede polyartritt og div følgesykdommer, blant annet sjøgrens og iridocyclitt (som fører til at jeg ofte får migrene). Jeg blir totalt utslitt etter å ha utført enkle handlinger (feks en tur til byen for å kjøpe sko = utslått resten av dagen) og det ser ut som om jeg beveger meg mot ung ufør. Jeg håper i hvert all det, er som sagt under full utredning nå. Har pr nå to barn. De er veldig aktive, men også veldig selvstendige og min eldste vet at "mamma er syk" og tar hensyn. Jeg føler at jeg har akkurat nok overskudd til dem. Kommer en tredjemann til ta for mye? Jeg kjenner i hjertet mitt at jeg vil beholde denne lille dutten, men har vi plass eller økonomi til det? Er det dumt å få barn nå som jeg er i NAVs klør og hva med helsa? Hva om jeg ikke takler en tredjemann? Hjelp! Noen med erfaring...? Jeg kunne trengt noen råd. Vi skal til Amathea i morgen. Anonymous poster hash: 14d40...736
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Ingen erfaring, men mitt beste råd er at man alltid får til det man vil. Så er spørsmålet hva man vil. Ikke lett å vite Hvor langt er du på vei? Kan du ikke bestille tidlig ul og se om noe er galt? Anonymous poster hash: 76032...c24
Turtelduen Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Nå er jeg kanskje ikke den beste til å svare, sitter her med nr 7 i magen. Foreløpig blir dette siste. Men for å svare deg tror jeg du må følge magefølelsen. Hvis du egentlig kjenner du vil ha babyn så absolutt behold den. Jeg ser at mange som er i tvil angrer etter en abort, for da vil de egentlig ha babyn. Personlig kommer jeg aldri til å ta abort, men jeg har ingen mening om hva andre gjør. Jeg tror at det økonomiske ordner seg. Ang sykdom så håper jeg du vil komme deg, og at for din del at du slipper flere påkjenninger. En graviditet er en utrolig påkjenning på en allerede syk kropp. Men jeg tror at en kan klare alt om en bare tror det! Det er det som har holdt meg i sjakk, selv om jeg har ønsket alle velkommen så har det vært tøft til tider. Men jeg angrer absolutt ikke!
Turtelduen Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Ser du er redd for om du klarer det. Jeg vet jeg klarer dette og da klarer jeg det. Du må tenke litt sånn... Og blås i Nav, noen venninner av meg har hørt dem si "hvorfor blir du gravid nå?" Men det har de absolutt ingenting med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå