Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Jeg måtte oppgi hva jeg ønsker av mat og hva barna ønsker seg i julepresanger. Men synes dette er så innmari vanskelig så hva skal jeg liksom skrive opp? Vet jo f.eks Fenalår er kostbart så det vet jeg ikke om jeg våger og føre opp. Og hva til barna i julepresanger? Er det butikker som sponser disse tingene mon tro? Anonymous poster hash: d5c38...3af
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde nok skrevet spekeskinke, ikke fenalår. Ellers hva dere ønsker på julaften og mellomdagene. Godt pålegg og litt middagsmat og dessert. Skriv hva ungene liker , kjønn og alder , kanskje? Anonymous poster hash: fe991...6cb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Håper dere får en fin jul Anonymous poster hash: fe991...6cb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Ja får håpe det jeg også, hadde jo økonomien i orden helt til en uventet og ekstra utgift på flere tusen kroner dukket opp. Vaskemaskina gikk i stykker og nå må jeg bruke over 4000 på ny før jul Men om jeg skriver opp spekemat, ost, syltetøy, knekkebrød, egg, brus og noe småtteri holder kanskje det? Anonymous poster hash: d5c38...3af
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Ja får håpe det jeg også, hadde jo økonomien i orden helt til en uventet og ekstra utgift på flere tusen kroner dukket opp. Vaskemaskina gikk i stykker og nå må jeg bruke over 4000 på ny før jul Men om jeg skriver opp spekemat, ost, syltetøy, knekkebrød, egg, brus og noe småtteri holder kanskje det? Anonymous poster hash: d5c38...3af Jeg ville ført på en middag eller to og dessert i tillegg F.eks svineribbe med tilbehør, og julepølser eller medisterkaker eller noe sånt. Fruktcocktail og kremfløte, gelè eller sjokoladepudding og vaniljesaus. Anonymous poster hash: 46ee3...559
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Spør hva ungene ønsker seg - regner med de kan ønske seg leker/bøker/spill? Det er jo ikke kravstore ønsker akkurat, så synes ikke det skal føles dumt å skrive opp! Anonymous poster hash: 5da58...63b
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Syns du har fått mye gode forslag på hva du kan skrive opp Men, du burde ta en titt på finn, man MÅ ikke ut med 4000 for en vaskemaskin, ihvertfall ikke om man allerede har dårlig råd. Jeg har helt ok med penger, men om jeg skulle kjøpt noe nytt-nytt nå, f.eks vaskemaskin eller kjøleskape hadde jeg sliti. Lykke til, og god jul! Anonymous poster hash: f62e5...f3b
Flettfrid og lilleprins Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Karamellpudding (pose eller ferdig), godteri, nøtter, tørket frukt, frisk frukt. Spørs hva dere liker! Og ang gaver til barna; spørs på alder og hva de faktisk ønsker seg/trenger. Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Orker rett og slett ikke kjøpe en brukt maskin uten garanti, har gjort det for flere år siden, den kostet meg rundt 2000 kroner og varte i 5 måneder så måtte jeg ut og få tak i ny som jeg fikk gratis, men den har vart til nå, men børstene i maskina er utslitte så det lønner seg ikke og fikse den dessverre Anonymous poster hash: d5c38...3af
annesmil Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Skriv det dere hadde kjøpt om du hadde hatt litt penger. De spør sikkert fordi folk har forskjellige tradisjoner, allergier, kulturer. Spiser dere til vanlig pinnekjøtt på julaften så skriv det, har dere kalkun så skriv det. Å, skriv opp dessert, godt pålegg og godteri, Det er jo langt fra sikkert at dere får alt du ønsker, men om du ikke sier i fra hva du helst vil ha har de jo ikke mulighet til å gi deg det du helst vil ha. Ang presanger, spør barna og skriv opp hva de sier (innenfor rimelighetens grenser). Det er mange butikker som sponser fattighuset o.l. samt mange barnehager, skoler, familier som gir fine gaver. Håper dere får en fantastisk jul!!!!
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Orker rett og slett ikke kjøpe en brukt maskin uten garanti, har gjort det for flere år siden, den kostet meg rundt 2000 kroner og varte i 5 måneder så måtte jeg ut og få tak i ny som jeg fikk gratis, men den har vart til nå, men børstene i maskina er utslitte så det lønner seg ikke og fikse den dessverre Anonymous poster hash: d5c38...3af Er det akurat nå du har problemer eller er det senere også? Vi måtte også ha vaskemaskin i høst og det gikk dårlig når også begge bilene måtte EU godkjennes. Vi kjøpte på elkjøp vi med 3 mnd betalingsutsettelse. Tror det kostet 250kr totalt å utsette jeg :-)
nette.ra Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 jeg kjøpte nettopp helt ny vaskemaskin på lefdal, 2800kr med garanti og alt hvis du bor i olslo området så er det en butikk på alnabru som selger B-varer til fine priser, tror det er garanti på de
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Anbefaler ikke å kjøpe brukt vaskemaskin! De blir så fort ødelagt under transport at du risikerer å ødelegge den selv når du henter den :s Nye maskiner har ett eller annet (husker ikke hva) som sikrer trommelen under transport, dette tas bort når maskinen settes på plass og kommer i bruk... Litt skral informasjon her, men vet det er noe i den duren, og at det er trommelen som tåler veldig lite risting Dermed har det nesten ikke noe å si om den er nesten ny og lite brukt en gang, hvis man er uheldig.... Anonymous poster hash: 5da58...63b
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Anbefaler ikke å kjøpe brukt vaskemaskin!De blir så fort ødelagt under transport at du risikerer å ødelegge den selv når du henter den :sNye maskiner har ett eller annet (husker ikke hva) som sikrer trommelen under transport, dette tas bort når maskinen settes på plass og kommer i bruk... Litt skral informasjon her, men vet det er noe i den duren, og at det er trommelen som tåler veldig lite risting :)Dermed har det nesten ikke noe å si om den er nesten ny og lite brukt en gang, hvis man er uheldig.... Anonymous poster hash: 5da58...63b Transportsikring heterd et, og er man litt smart så tar man vare på disse! Litt kjedelig å måtte bytte vaskemaskin hver gang man flytter til et nytt sted :-) Ellers så er jeg enig i at det er risiko med å kjøpe brukt. De aller færreste krever vel at selger setter over en vaskemaskin mens kjøper ser på i de timene det tar :-D
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Hva med å skrive ned det du ville kjøpt hvis du kunne, uten å tenke på hvor mye det koster, også rangere viktigheten av de ulike tingene? Så kan du, når du leverer listen, si at dette er det du ville kjøpt hvis du hadde råd, men at du fint kan klare å ha en ok jul hvis du får de tingene du har markert som viktigst. Anonymous poster hash: 0e6ec...2d6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #16 Skrevet 12. desember 2013 Elkjøp har en kampanje nå på at man får 500kr i rabatt om man utsetter betalingen i 6mnd. Det er ingen gebyrer eller renter som påløper. Er ikke noen tilhenger av å utsette betaling av slike ting men når det blir billigere så ser jeg ingen problemer med det:) når det kommer til ønsker av mat og gaver ville jeg skrevet at jeg ønsker julemiddag og hva vi bruker å spise, dessert til julemiddagen, noe godt pålegg, litt julegodt til barna og evt julekaker. Av gaver til barna ville jeg skrevet noe klær/utstyr som de trenger ( feks ullklær, akebrett, lue votter el) og noen leker (feks dukke, lego el). Du må si hva dere har behov så får giver avgjøre hva dere får:) God jul:) Anonymous poster hash: 2d4ca...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå