Gå til innhold

Min sønn er 6år å har enda problemer med å tisse på do.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre.

Var til samtale med skole helsesøster før skolestart, hun ville vi skulle prøve å ta kontakt om det ble værre etter skolestart.

Det ble ikke værre men fortsatt ikke store forandringene.

Vi har prøvd "klistremerke systemer, dags belønninger, ukes gaver, skryt, ros,alarmer" men fortsatt er vi ikke kommet mye lengre.

Vi var til lege for 3 uker siden, målte hvor ofte og mengde urin han har på 2 døgn. Han tisser ca 3,5-4 dl per dag å går på do 6 x.

Han har isnitt tisseuhell 5-6 x i uken.

Barnelegen mente dette var en uvane han har opparbeidet seg, fordi han er tørr om natten, å han kjenner han må på do, vi må gi han beskjed fordi vi ser på han at han står å holder seg.

"Må bare legge den siste pusle biten, må bare tegne ferdig huset, må bare spise opp brødskiva, må bare bygge ferdig borgen."

Han bryr seg ikke lengre.

På skolen så har vi dialog med lærer så hun vet om det, men skolen er betraktelig mye mer forventing at barna klarer ting selv, selv om hun sier ifra at sønnen vår må gå på do har han ca 1-2 x i uken uhell. Vi har nå fått tak i klokke som vibrerer, tenkte dette blir bra! Å det gjorde det, den første uken, han overhører alarmen på klokken også, han orker ikke.

Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre :(

Anonymous poster hash: 64552...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...