Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #26 Skrevet 12. desember 2013 Syns både jul i svingen og Linus i svingen er gode serier, som vi virkelig nyter hele gjengen. husker jeg reagerte på at jeg syns moren til Linus var så sur i jul i svingen. Så fant jeg ut at det er helt fint at ikke alt er så sukkersøtt på TV hele tiden. Det er jo ikke det i alle de tusen hjem hele tiden heller:) Anonymous poster hash: e8dcf...614
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #27 Skrevet 12. desember 2013 Både 3-åringen og 7-åringen her elsker jul i svingen. De fniser seg gjennom hele episoden. De skjønner utmerket godt at språkbruk og ufin oppførsel er en skikkelig uting, og jeg mener heller at serien oppfordrer til å være snill og gjøre de rette tingene (ellers går det galt) Jeg syns det er forfriskende at det ikke er så sukkersøtt hele tiden. I det virkelige liv både krangler man og er oppgitt og gjør dumme ting av og til. Og jeg syns uansett at det ligger masse kjærlighet og godhet i bunn i både familiene og de enkelte karakterene i serien. Tommel opp for Linus herfra? Anonymous poster hash: 35370...f3a
Hjertefru Skrevet 12. desember 2013 #28 Skrevet 12. desember 2013 Tommel opp her også! Godt og viktig for barna å se at alt ikke er idyll, og at det er lov å være sint, dum etc også for de voksne. Skjønner ikke hvorfor alt skal være så idyllisk bare fordi det er en julekalender.
soleia Skrevet 12. desember 2013 #29 Skrevet 12. desember 2013 Både 3 og 4,5 åringen her ser Juli Svingen, sjølv om det nok har vore anna barnetv som fenga meir. Denne serien ser me saman, slik at me kan snakke om det som skjer. Det er ikkje eit slikt barneprogram ein set på for å underhalde ungane medan ein gjer noko anna sjølv, slik me ofte gjer med dei "vanlege" barne-tv programma.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #30 Skrevet 12. desember 2013 jade sier mye rart de barna,men det er flere av barna som fremstår som kloke og reflekterte,og marvin & agnetha er ett typis eksempel på ett samboer par,det er en serie både barn og voksne kan kjenne seg igjen i. Å det er mye pedagogisk læring i det som: -det er ikke lurt å jukse -man lærer mye ved å lese bøker -man trenger ikke en voldsom kalender for å bli likt -det er greit å være ulike,for man kan bli gode venner fordet -ansvar -sannhet og løgn empati og trygghet -løsningsfokus ¨vis man skal se på alt det som er negativt på jul i svingen,så kan ikke barna se tv i det heletatt. det er ikke noe verre det enn blå og rød nissefilmene og jul i skomakergata el fantorangen.el donald duck,mikke mus og andre programmer som går på disneychannel og play house disney,el annie,reisen til julestjernen,askepott. se ting på dagens barns nivå,og se det positive i ting og ikke det negative,ja så må du forklare din gutt ting etter hver episode men da får han den læringen. Anonymous poster hash: 48eda...dbc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #31 Skrevet 12. desember 2013 Ville ikke latt min tre-åring se "jul i svingen". Mest fordi han ikke ville forstått så mye, men fem-åringen ler masse og hjertelig og forstår humoren og alt tullet til Marvin - han syns Marvin er skikkelig herlig gæ`ærn - og er veeldig glad for at pappa`n hans ikke er sånn, he he... Anonymous poster hash: 06299...a2d
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #32 Skrevet 12. desember 2013 Irriterer meg veldig over konen til Malvin hun er jo bare sur og hennes foreldre liker han ikke Anonymous poster hash: bd3e1...91c
Well hello there! Skrevet 12. desember 2013 #33 Skrevet 12. desember 2013 Her ler både meg og 4-åringen like godt hver episode. Hun skjønner utmerket godt at masse av det de gjør egentlig ikke er lov. Det er jo det som er det morsomme. Litt sånn scary fun. Beste var vel da de sto tisset i glasset. Det falt i smak hos en 4-åring som er veldig opptatt av å si bæsj. Etterpå er det som skjer ypperlig grunnlag for gode samtaler: Er kule Victoria snill, eller slem?Kanskje begge deler? Hvorfor er hun ikke så grei? Hvorfor ble de enige om ikke å synge dumme sanger om andre. De var jo ikke der..er det stygt da? Hvorfor er det ikke kjekt å vinne hvis man har jukset? Hvorfor er Nure redd for allting? Er Marvin en voksen? Noen av de tingene vi har diskutert i alle fall. Noe med barnetv er jo at det skal få barna til å tenke. Hvis de bare hører messing om god moral og det alltid er de snille mot de onde,som på Disney Channel, lærer de noe da? Har ikke de fleste barn (og vokse for den saks skyld) en kamp inne i seg om det de har lyst til og det de vet de bør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå