Gå til innhold

Uøkonomisk samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har grei inntekt, over 1 mill i året. Men to barnehagebarn og 2 bonusbarn som han betaler bidrag til.

Denne mnd er vi ganske blakke grunnet ulike ting, og han blir virkelig deprimert over at han ikke får den perfekte jul med all god mat det inkluderer. Jeg prøvde å finne positive ting, vi finner god mat på tilbud bare vi er smarte feks. Da mener han at det er for dårlig. Han vil bare ha beste sort til jul! Henger seg bare opp i problemer, i stedet for å finne løsninger.

I dag fikk vi en god slant penger i gave. Så julen er reddet med god økonomisk styring. Jeg overrasker han med denne gledelige nyheten og han glemmer med en gang problemene han så tidligere på dagen.

Men hva skjer; jo, han skal bruke 500kr på biljard med en kompis i dag??

Biljarden var avtalt for lenge siden, så det er jo greit.

Men da måtte han jo ha penger til noen øl og litt snacks, for å ikke fremstå som helt blakk!

Sånn er det hveeeer eneste gang! Jeg får han ikke til å holde tilbake! Det er liksom alt eller ingenting med han. Null økonomisk innsikt.

Jeg blir sprø. Vi har mange hundre tusen i forbrukslån, noen smålån som han tar opp bak ryggen min. Jeg må jo skjønne at han trenger kredittkort for utgifter på jobbreise osv? Men det tømmes raskt på aNdre ting. Tilfeldigvis får jeg vite at det har han jo måtte brukt på mat tidligere i uka osv.

Jeg trenger seriøst gode råd her.

Setter utrolig stor pris på om noen kan komme med tilbakemeldinger og råd?

Anonymous poster hash: 09912...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det ble litt langt :/

Ingen?

Anonymous poster hash: 09912...f88

Skrevet

Min mann er ganske lik. Jeg har krevd full kontroll over økonomien, og jeg klippet alle kortene hans. I tillegg har jeg sagt ifra om at jeg går fra han om det skjer igjen. Det er ikke noe jeg ønsker, men jeg ønsker samtidig ikke risikere hele økonomien vår pga han.

Anonymous poster hash: 92f62...ae0
Skrevet

Tror ikke slike menn forstår alvoret før Luksusfellen står på døra, eller digre karer kommer og beslaglegger bilen din.

I KNOW....

Anonymous poster hash: 3b0e1...c56

Skrevet

Herregud for noen luksusproblemer ! Kjenner jeg blir helt kvalm :(

Den mannen skulle prøvd å leve på min lønn som alenemor. 16500 i mnd :P

Anonymous poster hash: 4b6fd...b3a

Skrevet

Min mann var slik.. Men etter noen måneder nå har han begynt å endre innstilling på det å måtte ha det beste.. Han har gått fra å drikk halv liter og boks cola til 1,5 liter i 4 pk til nå å kjøpe 4 for 40 av billig colaen

Jeg tok rett og slett å krevde at heeeeele lønna hans kom inn på felles regningskontoen vår. Ringte kontordama på jobben å gav konto nr. Nå får han 1000kr i uken på å bruke på det han vil, jeg kjøper all mat vi trenger og betaler aller regninger

Går nå inn i 2014 med 0 kredittkort/ avbetaling og forbrukslån. Har redusert regningkostnadene fra 42 000 til rundt 25! Og klart å spare opp en buffer på 50 000

I begynnelsen av 2013 satt vi med to politi inkasso på 140 000 tilsammen... Og to kredittkort... Men vi kvitta oss med de og fikk betalt ned..

Mye av den gjelden kom av overforbruk som igjen gjorde at vi ikke fikk betalt...

Det er faktisk mulig! Vi har også ca 8-900 000 til sammen...

Trodde ikke han hadde det i seg han storforbrukeren av en mann og alltd skal ha det beste... Men jeg er stolt av han, forbedret seg mer enn forventet :) kom forleden dag og sa at han var glad i @ukelønnen" sin fordi han faktisk følte at han hadde råd til å kjøpe det han ville av de pengene (sø søt) men om jeg også hadde hatt 1500 i uken på bare meg selv hadde jeg sluttet å kjøpe dyre luncher og heller ting

Anonymous poster hash: 9f4e0...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...