Gå til innhold

Hva baker dere fine mammaer til skolens juleavslutning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som er godt likt ?

Anonymous poster hash: b6b15...9e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladekake er jo alltid en slager. Selv synes jeg boller er ok for det er greit for mindre barn også, griser ikke så.

Anonymous poster hash: 89f57...abc

Skrevet

Jeg llager ofte muffins. Enkel og gode. Og så må jeg innrømme at det også ofte er pose-muffins, så der falt jeg vel ut fra kategorien flink mamma.... :) Men alle barna liker de, og de blir stort sett revet bort fra kakebordet!

Anonymous poster hash: 490a5...f97

Skrevet

Julemuffins, ungene kaster seg over det og fatet er som regel det første som blir tomt :)

Kjøper røde muffinsformer (i år hadde de noen fine på Åhlens) og lager vanlige muffins. Pynter med melis og rød og grønn pynt, lager gjerne noen mønster med rød og grønn gelefarger fra tube men kan også gjøre det enkelt med å bruke røde og grønne nonstop eller annen rød og grønn kakepynt (de har gjerne noe julete på jernia eller panduros)

Anonymous poster hash: 8aa4b...275
Skrevet

Jeg har tidligere bakt boller eller rundstykker og hatt pålegg på. I år er jeg ikke i form og bakte kanelboller siden det er så enkelt og greit. De forsvant jammen fort :P

Skrevet

Denne flinke mammaen stilte på juleavslutning i går med to brett kjøpekaker fra Mega. På benken hjemme stod det to stk svarte skolebrødstenger og to hvetefletter som var så varme at det var umulig å fpdem på fat og på med melis før vi måtte dra. Men ...., alle fire kjøpekakene ble borte, så noen må da like det også (prøver å trøste meg selv med det).

Anonymous poster hash: 7753b...c55

Skrevet

Vi var på juletrefest i går, med en elendig form, bekkenløsning og dårlig tid måtte jeg finne på noe lurt... Orket bare ikke å bake.

Tok en trekasse, la noen vedkubber i bunnen og dekket med aluminiumsfolie. Fylte opp med klementiner, kjøpepepperkaker, tvist og skumnisser. Den kassa ble kjempepopulær og var helt tom enda det var mye i den:-)

Anonymous poster hash: 6f06d...b74
Skrevet

Risboller i fjor

I år har jenta bestilt møllerens pose brownies

Skrevet

På trinnet til eldste bytter vi litt på å ta med frukt, kaker, gaver til utlodning og kaffe. Ganske deilig å slippe kake hver gang! :)

Men i år var det vår tur og jeg (og stort sett alle andre) landet på sjokoladekake. Enkelt og greit og de fleste liker det.

Bruker å lage vaniljekake da, men tenkte å vise at jeg faktisk kan lage andre kaker også :P

Anonymous poster hash: 20746...7a0

Skrevet

Brownies (gjerne basert på Toro), pyntet med nisseluer av jordbær og (oste)krem. Kanelboller. Sjokolademuffins med sjokoladebiter i. Alt går ned på høykant!

Anonymous poster hash: 18eb4...d3a
Skrevet

Denne mamman her kjøper som regel en pose ferdige kanelsnurrer som jeg synes smaker plast, men ungene liker...Eller en pose twist og noen pepperkaker vi har bakt (ALT for stor porsjon)....Hver gang tenker jeg at NESTE treff skal jeg ta med noe hjemmelaget, men hver gang kræsjer planene med at det skjer tusenvis av andre ting samme dag og dagene før.

Anonymous poster hash: ad8e1...da9
Skrevet

Denne mamman her kjøper som regel en pose ferdige kanelsnurrer som jeg synes smaker plast, men ungene liker...Anonymous poster hash: ad8e1...da9

Disse ferdige snurrene er en palmeolje-versting, om du bryr deg om slikt.

Anonymous poster hash: 18eb4...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...