Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har delammet i tre mnd. nå, og siden jeg begynte å gi småen MME har han konstant hatt mørkegrønn avføring. Helsesøster mener at dette kan skyldes jerninnholdet i MME. Jeg er likevel bekymret for at fargen kan være et symptom på melkeintoleranse, som storesøster har.

Dere som gir MME - har deres barn grønn avføring?

Litt ekkelt spørsmål kanskje (i hvert fall i kategorien spørsmål som man må være mamma (eller pappa) for å skjønne interessen av... :) )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103934-mme-gr%C3%B8nn-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenkte var også melkeintoleranse.

Jeg delammet også og min har aldri hatt grønn avføring. Er vel uansett verdt å forsøke å finne ut om det er pga intoleranse? Om det går?

Håper dere finner ut av det :)

Annonse

Annonse

Ja, vi bruker også NAN, men NAN HA. Kanskje det kan være verdt et forsøk å skifte til HIPP?

Nå virker det jo i grunnen ikke som at det plager småen at han har grønn avføring (det plager kanskje mest en bekymret mamma...), han er en blid og fornøyd gutt, og har avføring hver/annen-/tredjehver dag, til tross for at det begynner å minke på MM og at vi ikke er begynt med malt i MME-en.

Det meste er normalt har jeg fått beskjed om av helsesøster og på helsestasjonen her hadde visst legene vært på kurs der dette ble tatt opp.. Så jeg velger å tro på dem. Iallfall når ungen legger på seg som den skal og er blid og fornøyd. Så vokser babyene deres som de skal og er blide og fornøyde så hadde ikke jeg vært så bekymra for det. Bare hvit og svart bæsj som ikke er bra. Ta det med ro;)

Anonymous poster hash: 9ce19...73f

• 3 uker senere...

Nå har vi skiftet fra NAN HA til Hipp1, og jammen ble ikke fargen gul, ja! Avføringen ser også ut til å bli mer regelmessig.

Har lest en del på nettet om at grønn avføring er en vanlig effekt av NAN HA.

Så langt, så godt. Men: synes småen blir mye fortere skrubbsulten med Hipp1 enn med NAN HA, særlig om natten. Mens han før våknet litt sutrete i totiden, etter å ha sovet fra kl. 19, våkner han nå hylende på samme tid eller tidligere, i går gikk det 210 mål ned på høykant kl. 23.

Andre som har erfaringer med at en blir fortere sulten med Hipp1 - og har dere i så fall merket forskjell med Hipp2? Vår gutt er snart 5,5 mnd., så jeg bør nok uansett gå over til Hipp2 snart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...