Gå til innhold

Salg av leilighet.. Bindende bud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man legger inn bud på bolig, som blir akseptert av selger.. Så er man bundet til det uansett ikke sant? Så om det er problemer med finansieringen, så er det kjøpers problem, ikke selger?

Anonymous poster hash: 84f1f...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bundet ja. Trodde man skulle vise til finansiering i budet da det er skriftlig. Er det bare et tulle-bud vet jeg ikke hva de gjør.

Anonymous poster hash: a6cfd...e67
Skrevet

Det er oppgitt kontaktperson osv i budet, men megler har ikke fått tak i denne personen.. En advokat!

Men hun som har gitt budet er vel bundet av dette uansett nå?

Skrevet

Man kan legge inn bud med forbehold om finansiering og da er det opp til selger å avgjøre om han/hun vil godta det likevel. Selger man ved hjelp av megler, så pleier alltid megleren å sjekke opp at finansieringen er i orden før budet blir godtatt (det er hvertfall en av tingene en megler bør gjøre).

Anonymous poster hash: dae00...c9c
Skrevet

Så vidt jeg vet skal bud være bindende ja. Jeg har kjøpt både hus og leilighet, og jeg vet at ingen av gangene sjekket megler med banken om finansiering var iorden innen vi skrev kontrakt. Jeg hadde selvfølgelig mine ting iorden, men det virket ikke på noen av disse meglerne som om de pleide å sjekke dette.

Anonymous poster hash: 1c89e...a54
Skrevet

Hvis man legger inn bud på bolig, som blir akseptert av selger.. Så er man bundet til det uansett ikke sant? Så om det er problemer med finansieringen, så er det kjøpers problem, ikke selger?Anonymous poster hash: 84f1f...145

Hvis megler får inn skriftlig bud og selger aksepterer så kan ikke kjøper trekke seg. Men da må megler få det skriftlig, uten det så er ikke kjøperen bundet. Jeg solgte min leilighet, megler fikk inn skriftlig bud, og jeg aksepterte, og ei uke etterpå så angret kjøperne og ville likevel ikke kjøpe leilighet. Da måtte jeg selge på nytt om jeg aksepterte, noe jeg ikke gjorde. Jeg fikk inn advokat på saken og skulle kontakte tingrett, og da sa kjøperne at de vil kjøpe den likevel.

Altså, skriftlig bud er bindende, og man kan ikke trekke seg senere, da er det bare kjøperne som taper og ikke selger. Og første bud er ALLTID skriftlig.

Anonymous poster hash: 0a6fc...c1f

Skrevet

Hvis første bud er forbeholdt med finansiering, og selger godtar det så er det ikke bindende.

Anonymous poster hash: 56388...44c

Skrevet

Ikke noe forbehold.. Kun at megler ikke har klart å få tak i kontaktpersoner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...