Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Del Skrevet 11. desember 2013 Har ei jente som nettopp ble 4 år. Hun er så veldig klengete og krever oppmerksomhet hele tiden. Hun kan ikke leke alene, vil ikke gå utføre på egenhånd. Vi sier egentlig mor og far, men hun sier ofte mamma og begynner å snakke på en babyaktig måte. Hun går på fritidsaktiviteter (kor, onsdagsklubb og turn) Idag på onddagsklubben måtte jeg leie henne helt fram til stolen, mens andre 4 åringer går selv (i følge med noen av de litt eldre som går der). Lurte på om jeg skal utfordre henne med at neste gang så setter jeg henne av i gangen og at hun får av jakke og sko selv og går inn selv, eller om det bare blir verre? Har ellers våre tidlig ute med det meste, men nå virker det som hun sakker helt bakut.Har en bror på 2.5 år. Jeg trenger tips? Anonymous poster hash: 87ec8...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Del Skrevet 15. desember 2013 Min på 4 har begynt å snakke litt babyspråk innimellom. Tror det er fordi hun vil ha kos og nærhet. Noen ganger blir hun også ganske klengete og nekter å gjøre noe på egenhånd. Vanligvis er hun ikke sånn. Hun er egentlig ganske selvstendig og flink til å leke på egenhånd, men noen ganger blir det bare enten baby stemme eller klenging på meg. Har funnet ut at det som funker best er å bruke 5-15min på kos, sitte på fanget, lese en bok, se på tv. Det funker bedre enn å prøve å få henne til å leke selvstendig. Etter litt kos virker det som det går over og så leker hun igjen. Tror 4-åringer leker veldig intenst i barnehagen, dermed blir de noen ganger veldig slitne når de kommer hjem. Ser også at datt din er med på mange aktiviteter. Min hadde aldri klart tre aktiviteter i uken på ettermiddagstid, og hun er litt eldre enn din. Hun har en aktivitet i uken og det holder i massevis, selv om hun gleder seg hele uken til det. Den dagen går det i ett til leggetid ,og vi får ikke så mye tid til å roe ned og kose/prate sammen. Dagen etter merker jeg at hun bare vil være hjemme og ta det rolig etter barnehagen. Tror kanskje jeg ville redusert litt på antall aktiviteter. Hvis hun ikke vil gå opp selv så er det kanskje ikke noe hun virkelig, virkelig vil heller? Anonymous poster hash: 396ad...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå