Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har fortalt noen at dere prøver?

Vi har nå prøvd i 7 måneder og jeg begynner å kjenne meg litt ensom med alle tankene og frustrasjonen. Har veldig lyst til å snakke med en venninne, men er redd jeg vil angre på å ha fortalt noe. Har en venninne som jeg snakket med når vi begynte å prøve. Hun begynte å prøve samtidig, men så ble hun gravid ganske fort og da har jeg ikke orket å snakke mer. Hun snakker bare om seg selv og sin graviditet og det er ikke noe særlig rim for å snakke om meg. Det var en stund jeg angret en del på at hun visste om at vi prøver fordi jeg ville ikke at noen skulle vite at vi prøver og ikke får det til.

vurderer nå å snakke med en annen venninne for jeg har  så lyst til å snakke med noen. Men er redd for å angre på det.

Hva gjør dere? Er dere åpen? Hvilke erfaringer har dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103922-%C3%A5penhet-om-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig åpen om at jeg venter på at mannen skal bli klar. Alle mine venniner vet at jeg er babysyk på slutten av 2. året nå. Minste jenta mi blir 5 år i mars.

Skal love deg det er frustrerende å se "alle" rundt seg bli gravide og få barn mens jeg sitter å bare venter på at mannen skal bli klar.

Med de 2 første har jeg blitt gravid i 1 pp med begge to, så jeg rakk aldri si noe fra jeg slutta på pilla til jeg plutselig var gravid. men jeg kommer til å være helt åpen om prøvingen når den begynner! :) Er klar over at det kan ta lengere tid nå, siden ungene er 7 og 5 år og jeg litt eldre.

Du må jo selv føle hva som er riktig for deg med tanke på åpenhet. Vi er alle forskjellig :)

Ja jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva som er riktig for meg... har tenkt på det ganske lenge og begynner å nærme meg at kanskje jeg skal snakke med noen. Har også tenkt ut hvem av venninnene jeg ville snakke med og hun har nettop flyttet tilbake til byen så da er det lettere å snakke med henne.

Det er kanskje greit å ha en venninne du stoler på som du kan snakke med? Det kan hjelpe :) Det er ikke bra å bære på bekymringer alene.  Du kan jo fortelle henne det og, at dette ikke er noe du "annonserer på facebook" sånn at det blir mellom dere to.

Ønsker deg lykke til med prøvingen :)

Kjenner meg godt igjen, jeg har kun sagt det til ei god venninne og broren til samboer min fant det ut så han vet det.. Er godt å ha noen å snakke med det om,  uten å annonsere det til alle. Føles det riktig å si det er det ikke noe galt i det.

Annonse

Jeg har fortalt mine nærmeste venninner at vi prøver. Og nevnt for nær familie at vi håper på familieforøkelse snart.

De to venninnene jeg snakker om dette med har alt baby på under året, så jeg slipper å stresse med en slags "konkurranse" om hvem som blir gravid først. Har nevnt det såvidt for noen andre venninner også, men det er igrunn bare disse to jeg holder oppdatert på hvordan det går. De er begge to klar over at dette kan ta tid, og at det faktisk kan gå galt når det først klaffer, så da er det på en måte trygt å snakke med dem om, føler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...