Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Noen som har tatt dette eller kjenner til studiet? Er det noe å satse på, eller utdanner man seg til arbeidsledighet? Anonymous poster hash: 7baef...04a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Hei, jeg har master i rettsvitenskap. Vi kan brukes til mye, men i den jobben jeg har så hadde det vært nok med en bachelorgrad foreløpig. Er det ganske nytt med bachelor i rettsvitenskap, for det fantes ikke da jeg gikk ved UIO? Kan du gå videre på bacheloren og ta master hvis du vil? Hvis ja, så vil jeg tro at det ikke er så dumt å ta den utdannelsen. Anonymous poster hash: f9cbe...c30
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Hei, jeg har master i rettsvitenskap. Vi kan brukes til mye, men i den jobben jeg har så hadde det vært nok med en bachelorgrad foreløpig. Er det ganske nytt med bachelor i rettsvitenskap, for det fantes ikke da jeg gikk ved UIO? Kan du gå videre på bacheloren og ta master hvis du vil? Hvis ja, så vil jeg tro at det ikke er så dumt å ta den utdannelsen. Anonymous poster hash: f9cbe...c30 Ja, man kan søke videre på de to siste årene. Det er nok vanskelig å komme inn da, men i første omgang så er det dessverre ikke aktuelt for meg på mange år å flytte for å ta master. Hadde vi hatt master her i byen, hadde jeg gått for det Problemet er at jeg ikke vet nok om å ta bare bachelorgraden, om det er noe vits i å satse på det? Jeg synes det virker som spennende fag, men om man ikke har et særlig arbeidsmarked, fordi det blir ansett som for lite tyngde? Anonymous poster hash: 7baef...04a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Du kvalifiserer nok til en del saksbehandlingsstillinger som krever at man minst har utdannelse på bachelor-nivå, men bortsett fra det så vet jeg ikke. Mange stillinger ellers med juridisk arbeid krever jo master. Hvis jeg skulle tatt en bachelorutdannelse så hadde jeg valgt økonomi og administrasjon eller noe i den gaten, den er veldig anvendelig. Anonymous poster hash: f9cbe...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå