Gå til innhold

Homodebattene holder på å ta av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er problemet om at noen personer, eller noen organisasjoner ikke synes det er greit med homofilt samliv?

Jeg har flere homofile venner, 2 av parene har barn, og jeg omgås dem nå og da. 

En gang vi festet sammen sa hun ene til meg at det var mye bedre å være sammen med ei dame enn en mann. Hun syntes menn var ekle. Hun sa flere negative ting om det å ha en mann, mens det å ha ei dame, ja det var susen. De var bestevenninner, samboere og elskere. 

Helt greit for meg, men jeg ble ikke fristet til å sparke ut mannen min og bytte han bort med ei dame fordi.

Jeg har opplevd flere ganger lesbiske som ikke sjønner hetrofile. Så hva er da problemet at hetrofile ikke sjønner seg på homofile?

Jeg synes personlig ikke det er normalt, og 2 damer eller 2 menn får aldri til å lage barn sammen uansett hvor mye de prøver, og hvis det hadde vært "normalt" så ville de ha kunnet formert seg, hvis ikke ville vi alle ha dødd ut. Men jeg aksepterer de fordi om. De får gjøre hva de vil for meg, så lenge jeg får gjøre som jeg vil jeg også. 

Det jeg ikke sjønner er hvorfor så forferdelig mange skal normalisere det så veldig, og boikotte organisasjoner bare fordi de ikke støtter homofilt samliv. Vi har alle forskjellige meninger og det at noen organisasjoner ikke støtter homofilt samliv er da vel helt greit det også??? Det er jo flere homofile som ikke støtter hetrofile også?

Jeg tenker da på denne saken om frelsesarmmens grytekonsert:

http://www.adressa.no/kultur/article8786131.ece

Hva mener du?

Anonymous poster hash: 07c28...afc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å diskriminere homofilie, er den siste tilatte "rasismen". Man har ikke lov til å si "jævla hviting", eller "forbanna svarting"; men "forbanna jævla homo" er helt greit. Sykt er det!! At noen har noe "Imot" KJÆRLIGHET kommer jeg aldri til å forstå, og jeg synes det er SÅ bra at artister o.l. tar ett klart standpunkt mot fordommene bl.a. frelsesarmeen sprer. Hvis man tror på Gud, så har jo Gud SKAPT de homofile, så hvorfor ville han gjort det hvis det var "galt"?? Nei, de bør finne noe annet å "hate" mener nå jeg, latterlig gammeldagse fordommer!

Anonymous poster hash: 1ab0a...1a3
Skrevet

Jeg tror det er hormoner som styrer om vi forelsker oss i gutter eller jenter. Generelt sett syntes jeg mange homofile gutter er mer feminine og lesbiske mer maskuline (og det finnes mange unntak). Håper jeg ikke tråkket i salaten nå.

Noen mener at naturen er laget slik, fordi noen skulle passe på 'flokken' i stedet for egne barn.

Uansett syntes jeg det er ille ikke å akseptere menneskene slik de er. En forelskelse og kjærligheten er jo like fin uansett hvem det gjelder.

Dersom man er troende syntes jeg det er merkelig når man ikke aksepterer guds skaperverk slik det er. Han skapte menneskene i sitt bilde og han har også skapt homofile og lesbiske. Man messer om nestekjærlighet og om å la de svake, små osv komme først. Hvorfor kan de ikke da akseptere at noen blir forelsket i samme kjønn også ?!

Anonymous poster hash: 941fe...cc8

Skrevet

Synes at det at ein organisasjon faktisk har eit offisielt syn på kven kvar enkelt av oss får "lov" å elske basert på kjønn er ein veldig god grunn til boikott.

At enkeltmennesker av den eine eller andre legning drit seg ut med tilsvarande dumheter er eit syltynt motargument.

Skrevet

Vi har alle forskjellige meninger og det at noen organisasjoner ikke støtter homofilt samliv er da vel helt greit det også??? 

Ett sted må grensa for hva som er "helt greit" å mene gå. Sammenlikningen din med at en homofil du har snakket med ikke forstår heterofile blir også helt søkt. Normalen settes alltid av majoriteten, og minoriteten får et vanskeligere liv pga det. Fordommer og diskriminering er ikke greit, uansett om det er pga. hudfarge, religion, kultur eller legning.

Skrevet

Hva slags uttalelse er det der da??!! Vi lever i Norge i 2013, det skulle ikke vært lov til å si det du har sagt her engang! Skam deg!!!

For øvrig enig med de over her.

Anonymous poster hash: 8e530...e42
Skrevet

Nei, jeg har ingenting å skamme meg over. Jeg mener fortsatt at det må være lov å ha egne oppfattninger uten å skulle bli lynsja for det. Jeg har tro på kjærligheten, og jeg aksepterer det, men syns at det er greit at ikke alle er enige også.

Så jeg støtter frelsesarmeen fordi det de gjør, og jeg boikotter de ikke fordi de ikke har alle samme meninger sim meg selv.

Jeg må også få sagt at jeg hadde en kjempefiskusjon i kristendomtimen for mange år siden. Jeg var da den eneste som var for at homofilt samliv skulle godtas av kirken. ( mange år siden dette, od diskusjonen den timen var nettep det. Heldigvis har det bedret seg)

Men jeg har også forståelse for de som ikke aksepterer det. Og mener at de må få mene det også.

Skrevet

Jeg synes det er flott at en organisasjon som hjelper de fattigste blant oss blir boikottet for et eller annet prinsipps skyld. La oss håpe de går konk og aldri får hjulpet ett eneste fattig menneske i dette landet mer! Det vil lære den fæle griske gjerrige gjengen å mene noe som helst som vi ikke liker!

Anonymous poster hash: 8aa5a...1a3
Skrevet

Eg er for eit tollerant og inkluderande samfunn.  Med det meiner eg at vi også må tollerere at menneske har eit livssyn som avvik frå den standardiserte normen.  Frelsesarméen hjelper alle trengande utan å på nokon måte diskriminere eller irettesette, men som eit trussamfunn har dei stilt som krav for å ha leiaransvar i organisasjonen at ein forheld seg til organisasjonen sitt verdigrunnlag, og det synes eg er fair.

Men eg skjønar at det kan vere vanskeleg for nokon som jobbar for homosaka å fronte frelsesarméen når akkurat denne saka kom opp. 

Skrevet

, og hvis det hadde vært "normalt" så ville de ha kunnet formert seg, hvis ikke ville vi alle ha dødd ut.

Men kjære deg, det er da heller ikke "normalt" å bytte ut et hjerte eller å operere inn en kunstig hofte, men vi gjør da det? Heldigvis har menneskeheten kommet litt videre enn det som fra naturens side er det "normale". I hvert fall de fleste av oss.

Anonymous poster hash: 2b3a2...52d

Skrevet

Og så synes jeg at Frelsesarmeen gjør så mye bra at jeg velger å se litt mellom fingrene at de har et steinaldersk syn på samliv.

Anonymous poster hash: 2b3a2...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...