Gå til innhold

Påleggsdilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg virkelig ikke spise salami nå som jeg er gravid??? Skjønner jo ting som typ spekeskinke, morrpølse og slikt, men salami da dere??? 

Anonymous poster hash: e86aa...cfd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det. Hvorfor forstår du bare noen typer spekemat? Salami er også spekemat.

Anonymous poster hash: 7eb78...cb7

Skrevet

Sikkert bare fordi jeg har så fryktelig lyst på salami det...:-P Får holde meg til alt jeg ikke har lyst på... *smiler* 

Anonymous poster hash: e86aa...cfd
Skrevet

Stek den da vel? Spekemat er ikke lov fordi det er rått kjøtt, stekes det så er det lov :-)

Skrevet

Jeg VISSTE ikke dette med spekemat jeg. Har spist det.

Men legen fant ut jeg var immun mot den bakterien du kan få fra spekemat. Fikk det en gang for et par år siden så da er det ikke så farlig med norsk spekemat sa hun. Jeg sluttet å spise det når jeg fant det ut.

Anonymous poster hash: 9ccb9...336

Skrevet

Jeg visste ikke at salami gikk under spekemat, så jeg spise det under hele svangerskapet. Har aldri spist så mye salami før... Heldigvis gikk det bra! Kommer ikke til å gjøre det neste gang.

Skrevet

Jeg VISSTE ikke dette med spekemat jeg. Har spist det.

Men legen fant ut jeg var immun mot den bakterien du kan få fra spekemat. Fikk det en gang for et par år siden så da er det ikke så farlig med norsk spekemat sa hun. Jeg sluttet å spise det når jeg fant det ut. Anonymous poster hash: 9ccb9...336

Du kan være immun mot toxoplasmose ja, men du kan fortsatt få listeria. Så det anbefales ikke å spise selv om du er immun mot toxo.

Har dødslyst på salami selv, men skal klare meg uten disse månedene :) ikke verdt å ta sjansen!

Anonymous poster hash: 7eb78...cb7

Skrevet

Lag deg et deilig varmt ostesmørbrød i stekeovnen med masse salami, god ost, pesto og cherrytomater :) (om du tar den i ovnen kan du spise blåmuggost også).

Kos deg :)

Skrevet

Toxoplasmose var det ja.

Greit å være forsiktig. Jeg var helt grønn på alt og har spist masse av ting som ikke er anbefalt. Ble sjokkert når jeg leste den listen. Grøss. :-/

Anonymous poster hash: 9ccb9...336

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...