Gå til innhold

Ut med litt frustrasjon!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare lufte frustrasjonen litt! Vi begynte prøvingen i begynnelsen av august, og jeg tenkte da at kroppen min, den kommer til å hoppe rett i vanlig syklus, da dette skjedde fint hos begge søstrene mine... men neida, nå snart 5 måneder senere ikke et eneste tegn til mensen. Det begynner å bli skikkelig frustrerende, jeg vet det kan ta opp til et år, men tanken på at det ikke er mulighet for at noe kan skje før til sommeren, er rimelig utholdende.

Jeg har lurt på å ta en tur til gynekolog, bare for å se at alt er i orden, har aldri vært før så kan sikkert være lurt uansett. Hva tror dere? Alle sier at man ikke skal stresse med å bli gravid, eller tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort.. Er blitt mye flinkere til å ikke tenke på det 24/7, men tankene er der flere ganger om dagen uansett! er forresten 24, så alderen er jo midt i det mest fruktbare!

Hvor lang tid etter p-pilleslutt fikk dere mensen tilbake?

Anonymous poster hash: 3767f...e9d
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103853-ut-med-litt-frustrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mensen tilbake med en gang etter ca ti år med p-piller. Hvis du aldri har vært hos gynekolog bør du virkelig ta deg en tur. Har du ikke tatt celleprøve heller? Det bør tas annenhvert år - mange som får celleforandringer som må behandles.

Ellers er det ikke slik at det skal ta opp til et år å få tilbake mensen, men det kan ta et år å få regelmessig syklus.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2e53f...8c8

Jeg sluttet på pillene 8 sept, fikk pille mens den 13-16 sept.. Har siden da ikke sett den.. Men fikk positiv eggløsningstest den 7 nov, og positiv g-test den 20 nov ;p

Men jeg ville anbefalt å dratt til en osteopat, hvis dere har det der dere bor :) Jeg hadde et bekken som var i lås som gjorde at ting ikke funket helt normalt nedentil, men han rettet det opp (og hadde time hos han den 19.nov, og var han som sa jeg burde ta en test etter at han kjente på magen min) ;p

Uff så fælt! Skjønner at det er veldig frustrerende!! Ville tatt en time til gynekolog hvis jeg var deg. Er jo kjekt å sjekke at alt er greit. En blir veldig utålmodig når en venter på å bli gravid. Vi har prøvd siden mai og jeg holder på å bli gal!! Hjelper ikke noe sørlig med sånne som skriver over her om at de bare ble gravid på første forsøk. Utrolig frustrerende for oss som prøver og prøver og prøver!! Eller sikkert enda verre når en ikke kommer i gang med prøvingen en gang!

Håper det ordner seg snart!!

Da  tror jeg at jeg bestiller time hos gynekolog i morgen, tror jeg går privats så slipper jeg henvisning og lang ventetid. Håper det ordner seg og at alt er i orden.. er skikkelig frustrerende, skjønner hva du mener sokkedyret, "alle" blir gravide rundt meg og tilsynelatende på første forsøk eller uten at det planlagt!

Anonymous poster hash: 3767f...e9d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...