Gå til innhold

Stryker dere dresskjorta til mannen?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger gjør jeg, som til 17 mai, jul og spesielle anledninger, da stryker jeg jo mitt og barnas, tar 5 min å stryke hans skjorte og bukse i samme slengen. Han sier han kan gjøre det selv, men når jeg først er i gang så går det fint. Skal han ha på skjorte og bukse for noe annet som ut med jobb eller lignende gjør han det selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrking er en av de få tingene mannen ikke gjør i huset, så de gangene han skal ha på dress er det jeg som stryker.

Er ikke strykefrie skjorter litt 'simple' og lagt av kun syntetisk materialer? Kan ikke tenke meg å ha på 100 % acryl selv og kjøper ikke det til de andre i familien heller.

Skrevet

"Strykefri" betyr bare at de er lettere å stryke ;)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg ordner klærne til hele familien. Hverdagsskjortene er stort sett av den strykefrie typen.

Skrevet

Jeg gjør det IKKE. jeg mener at han bør klare det selv. Innrømmer at han ser tarvelig ut til tider i den dressen.. Stryker ikke buksa heller jeg da:-)

Anonymous poster hash: bd61b...e6f

Nope - det får han værsegod gjøre selv. Jeg liker ikke å stryke og når han har fått seg jobb som innebærer dress så får han jaggu meg stryke sjøl. Innimellom så stryker jeg for ham da om jeg skal stryke noe allikevel og føler meg ekstra snill ;)

Anonymous poster hash: 349db...4fa

Skrevet

Nei, det gjør han selv. Han er et mye større husmoremne enn meg.

Skrevet

Her stryker jeg alt til alle i huset (ikke det at det strykes så mye), og klesvasken tar jeg også alene. Jeg syns det er en ok jobb, og han liker det dårlig.

Han gjør andre ting i steden for som han syns er ok, og jeg missliker, f.eks rense sluket i dusjen, tømme oppvaskmaskin, betale regninger osv.

Jeg er veldig glad vi ikke har en fordeling der begge gjør 50% av alle oppgaver! Det passer oss dårlig begge to. Eneste vi fordeler 50-50 er bæsjebleier, det synes ingen er så stas ;)

Skrevet

Han stryker alt selv, og stort sett er det han som stryker skjortene til sønnen også. Jeg stryker bunadsskjorta mi selv, og det er alt. :) hater å stryke..

Anonymous poster hash: cee35...581

Skrevet

Kalles ikke de strykelett? Her har vi en del strykefrie og de trenger bare henges opp med en gang maskinen er ferdig. De strykelette er egentlig en vits, det er ikke å stryke som er jobben, men å sette i gang.

Skrevet

Hadde jeg hatt strykebrett så hadde jeg nok styki skjorten hans de dagene det trengs, men det er jo like ofte som jeg bruker bunaden min, så ikke så ofte for å si det sånn. :) Han sier han ikke klarer og tar med seg til lillesøsteren sin eller mammaen sin. :)

Skrevet

Kalles ikke de strykelett? Her har vi en del strykefrie og de trenger bare henges opp med en gang maskinen er ferdig. De strykelette er egentlig en vits, det er ikke å stryke som er jobben, men å sette i gang.

Synes ingen av de "strykefrie" min mann har kan brukes uten å glattes på. Når det er sagt så mener han de er fine nok, men han er jo mann da :P Aldri sett noen strykelette.

Skrevet

Han er snart 40 år, så om han vil ha støkne skjorter må han gjøre det selv. Stor, voksen mann etterhvert. Jeg vet at vi eier et strykejern, men jeg mistenker at det aldri er brukt, og aner ikke hvor det bor.

Bunasskjorta leverer jeg til ei venninne som er snill nok til å ta min når hun først er i gang :-)

Skrevet

Synes ingen av de "strykefrie" min mann har kan brukes uten å glattes på. Når det er sagt så mener han de er fine nok, men han er jo mann da :P Aldri sett noen strykelette.

Mulig vi har forskjellig standard på hvordan en skjorte skal være da :) Som oftest starter han dagen med å ha genser over skjorta, og da er den allikevel ikke glatt når genseren tas av.

Skrevet

Ja. Her i huset er det jeg som stryker det som skal strykes. Ikke fordi mann og barn ikke kan stryke, men fordi det ikke gjør meg noe å gjøre det. Jeg liker faktisk å stryke. Vi har en del oppgaver i huset som vi har fordelt oss i mellom, så jeg stryker og han vasker gulv, jeg tørker støv og han måker snø osv. 

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Han orker ikke selv heller, så svigermor har fått den jobben. Makan.

Svigermor spurte meg for noen år siden om jeg kunne stryke skjortene til broren til mannen min, slik at han kom seg på jobben da hun skulle på ferie. Mannen min syntes det var dårlig gjort å svare at sønnen hennes fint fikk klare det selv. Han jobbet i hvitevare butikk ved siden av ingeniør studiene, så når han klarte det klarte han også å håndtere et strykejern. Jeg avsluttet med å si at både sønnen hennes og jeg nok syntes det er like kjedelig.

Anonymous poster hash: cf452...5c9

Skrevet

Vaskemaskinen vår har et fantastisk program som heter "stryklett" og når vi bruker det og henger opp skjortene med en gang, så er de rette nok til hverdagsbruk. Heldigvis, ettersom både jeg og mannen bruker skjorter på jobb. Til pent stryker han skjortene sine selv, for da er han veldig nøye og hvis jeg gjør det, så blir det ikke bra nok. Han stryker stort sett penskjortene til barna også når han først er i gang. Bunadsskjorta mi stryker jeg selv.

Skrevet

Han klarer det sjøl :duskedame:

Men gjør det gjerne hvis han spør... :kose:

Skrevet

Nei. Det er han som stryker det som absolutt må strykes her i hus.

Skrevet (endret)

Jeg stryker knapt nok mine egne klær. Kanskje en kjole hvis jeg skal i selskap. Mannen bruker strykefrie skjorter når han en sjelden gang bruker skjorte. Kan erindrer at han strøk skjorta si når han skulle i begravelse. Det var vel det.

Men jeg vasker klærne hans da. Like mye som han vasker mine. Den som føler for å sette på en klesvask tar begge deler. Stryking er kjedelig. Unngår å kjøpe ting som må strykes hvis jeg kan, vel.. unngå det :P

Endret av Fero
Skrevet

Ja og med glede. Han kan stryke den selv også. så det avh litt på tid og slik hvem av oss som gjør det :)

Om jeg stryker andre klær til meg selv, så hvorfor ikke bare ta den med det samme :)

Skrevet

Han er mye flinkere til å stryke enn meg, så jeg ser ingen grunn til at jeg skulle gjøre det for han. :P Eneste jeg stryker er navnelapper på klærne til sønnen.

Anonymous poster hash: 53d4b...2db
Skrevet

Det gjør han selv. Jeg er elendig til å stryke, det har hendt at mannen har spurt om jeg virkelig har strøket kjolen min, og tilbyr seg å rette opp feilen :P 

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Jeg stryker de skjortene han har som ikke er strykefrie.

Aner ikke hvorfor, det er bare sånn jeg er, så det har heller aldri vært et tema her hjemme  :)

Skrevet

Ja de to gangene i året han har på skjorte gjør jeg det, om han spør pent.. Noe han bruker å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...