Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har en stor enebolig og leker med tanken om ett år i utlandet fra og med høsten 2014. Den er kjempediger, og kommer til å leies ut møblert, så jeg vil jo ha en del for den. Tror dere det fins folk som er interessert i det da? Jeg bor i en stor (i Norsk målestokk) universitetsby, med diverse internasjonale bedrifter, så det kan jo hende... Kontakter man eiendomsmegler, eller hva gjør man for å få leieboere? Noen som har gjort sånt? Tips? Anonymous poster hash: 9f8ac...892
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Du kan jo prøve Utleiemegleren eller lignende. Da tar de seg av alt, også evt problemer mens du er borte. Det er jo kjedelig å få tlf fra leietager om en eller annen hvitevare som ikke fungerer lenger, som du må ordne opp i fra utlandet.. Men såvidt jeg har skjønt er det da megleren som får den tlf.. :-) Anonymous poster hash: 50556...04a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 De jeg kjenner som har gjort det har brukt et utleiefirma, da må du jo dele noe av fortjenesten med dem, men de tar seg også av problemer som måtte dukke opp det året dere er borte. Anonymous poster hash: da8f8...1a0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Du kan jo prøve Utleiemegleren eller lignende. Da tar de seg av alt, også evt problemer mens du er borte. Det er jo kjedelig å få tlf fra leietager om en eller annen hvitevare som ikke fungerer lenger, som du må ordne opp i fra utlandet.. Men såvidt jeg har skjønt er det da megleren som får den tlf.. :-) Anonymous poster hash: 50556...04a åja, så bra, er det noe som heter Utleiemegleren? De høres jo ut som om de kan hjelpe. Takk! :-) HI Anonymous poster hash: 9f8ac...892
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 En utleiemegler er kanskje en god ide, men jeg kjenner ikke til vilkårene. Et annet alternativ er å ordne selv, men det forutsetter nesten at du har en avtale med noen kjente som kan hjelpe til om det skulle være noe kanskje? Ellers så er det så mangt som kan puttes inn i en kontrakt. F.eks. at de er ansvarlige for selv å holde i orden maskiner osv. Eller så er dere jo bare en mail eller telefon unna da. Kan jo ev forespørre de ulike større firmaene/universitetene om de kan komme til å ha slike behov. Du vil uansett få en kjempejobb med å rydde bort alt personlig. Tenk litt over hvor dere skal lagre slikt. Anonymous poster hash: 6efc1...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå