Gå til innhold

Hjelp, jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket servise jeg skal samle på! Hvilke av disse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt nummer 1 som jeg synes var superfin! :) Tenk at du skal ha et service i mange år og at det er lurt å velge et uten mønster. Nummer 2 er veldig i vinden for tiden og du kommer nesten garantert til å bli lei etter noen år. (Det er pent, men veldig tidstypisk:)

Skrevet

Begge disse servicene er nok ganske in akkurat nå og kan nok være litt spesielt og umoderne om noen år.. Det trenger jo ikke å ha noenting å si så lenge du synes det er fint selv. Men som det sies over her tror jeg man kan bli mer lei av greengate sitt. Personlig liker jeg ikke for mye mønster og synes ikke det er noe fint i det hele tatt. Bortsett fra tekannen og en kopp kanskje. Mano synes jeg er kjempe fint.

Så hvis jeg skulle valgt mellom de to hadde jeg definitivt valgt Mano, men jeg personlig tror jeg hadde gått for noe mer tradisjonelt om jeg var ute etter å samle inn hele settet..

Skrevet

Av de to ville jeg valgt det første, selv om jeg egentlig ikke liker tallerkener som ikke er runde (av en eller annen grunn).

Litt skeptisk til hvordan det er å stable i oppvaskmaskinen, det hadde blitt et mega irritasjonsmoment for meg om det ikke gikk på en effektiv måte inn der, så det ville jeg sjekket opp.

Tror du blir gørrlei av de prikkene etter en stund, selv om de er fine akkurat nå.

Anonymous poster hash: 9a88b...3b0
Skrevet

Ja, jeg er egentlig enig med dere ;) Ser også for meg at Greengate sitt vil bli umoderne om få år. Dersom jeg ønsker å samle på Greengate så vil jeg samle på de med minst mønster, sånn som de med prikker, eller de ensfargede med blomster. Ikke de veldig blomstrete, de er ikke så fine synes jeg.

Men mano er jo veldig moderne nå også, så det kan fort bli umoderne det og. Nå har vi bare vanlig hvitt fra ikea, men vil ha noe med mer farger! Hjemmet vårt er stort sett i hvitt og grått fra før.

Anonymous poster hash: e81bc...6a0
Skrevet

Mano var kult!

Anonymous poster hash: 68d8d...312
Skrevet

Av disse to ville jeg faktisk valgt greengate. 

Skrevet

Jeg synes greengate. Liker ikke de andre greengate-servisene med masse mønster på, men dette var ganske fint. Det Mano-servise synes jeg var grusomt og det ser billig ut. Begge disse synes jeg egentlig er litt "barnslig" så jeg ville ikke valgt noen av dem, jeg ville gått for et mer voksent servise om jeg skulle samle og siden det er såpass dyrt, et jeg kan ha lenge og som er tidløst.

Skrevet

Skulle eg berre ha eitt servise ville eg definitivt hatt eit einsfarga kvitt, slik at ein kan dekke høgtidelig med kvit duk og kvardagsleg rett på bordet.

Skrevet

Kom gjerne med forslag til andre servise altså! Jeg vil ikke ha ett ensfarget hvitt. Vil gjerne ha ett med litt farger, men ikke for mye mønster. Sånn som det blomsterservise til greengate, det synes jeg ikke er så fint. Liker de ensfarga som disse da: http://mollegaarden.dk/green-gate-dora

Men som sagt, vil gjerne ha forslag til andre serviser, gjerne med noe farger og som jeg kan kombinere litt. Og som passer til ett hvitt og grått interiør ;)

HI

Anonymous poster hash: e81bc...6a0
Skrevet

Det første, uten tvil! Det var jo kjempefint!

Anonymous poster hash: c7fee...296

Skrevet

Jeg synes begge var tulleservise...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg synes begge var tulleservise...

Enig!

Skulle jeg samlet på et servise, så ville jeg gått for noe tidløst, temmelig enkelt og stilrent. Da vil det overleve trendbølgene. 

Ville nok heller gått for noe i retning Modern House Argos, kanskje. https://www.kitchn.no/merkevare/?Brand=Modern+House

Skrevet

Beklager, men begge deler ser ut som noe i plast som små barn kan leke med. Heslige.

Anonymous poster hash: 213a5...bbf
Skrevet

Ingen av disse var noe festfine synes jeg... Selv har jeg pilli vuitt hvit med sølvkant som går utmerket både til hverdag og fest😉

Anonymous poster hash: 2c6e0...a0d

Skrevet

Greengate, helt klart. 

Det andre så billig og barnslig ut..

Anonymous poster hash: dbe5a...9ef
Skrevet

Synes Manoserviset er artig, men ikkje så veldig festfint.  Dei andre du har vist likte eg ikkje.  Byrjar å bli lei prikkar allereie, og det med blomster var berre grusomt etter min smak.

Til finbruk synes eg det er praktisk med servise utan så mange fargar, fordi ein då kan variere meir med duk og serviettar. 

Skrevet

Njaaaa, hadde ikke valgt noen av de. Blir for barnslig i min smak. Veit ikke hvor gammel du er nå, men tenk mange år fremover i tid :)

Skrevet

Selv har jeg arvet serviset mine foreldre fikk i bryllupsgave for 25 år siden. Det er ensfarget hvitt og kommer nok aldri til å bli umoderne. Det tror jeg ditt servise kommer til å bli, hvis du velger et av disse to. Begge er veldig tidstypiske og "in", jeg synes knapt nok de kan kalles servise. Om 10 år kommer de til å være glorete og harry.

Skrevet

Jeg syns personlig det første var mindre pent, og det andre så billig ut. Men ser jo at nr. 1 kan være kult hvis du liker den typen ting, så ville valgt det. Det ser forresten veldig tykt ut, så da tenker jeg at det ikke er så godt å drikke av de koppene. Har dog ikke sett dem irl så vet ikke om det er tilfellet.

Hva med dette i en annen farge enn hvitt: http://royaldesign.no/viewpattern.aspx?pat=6030&kb=1&gclid=COqMn4TbqLsCFQ1c3godZk8AdA

Anonymous poster hash: 1fdcc...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...