Barbarella og froskebarna Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Har ikke vært så spent på jula på mange år. Eldste er 4 og julens magi er over ham. Merker at julen er barnas høytid, gleder meg til å gjøre den mest mulig magisk for barna!! Gleder meg selvfølgelig også for egen del, men mest for barna
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 I hear you! Julen har alltid vært fin, men etter jeg fikk barn er den bare fantastisk! Jeg gleder meg skikkelig selv, og det er så morsomt å se hvordan fireåringen går og tenker på og snakker om jula og alt som hører med hele tiden. O' jul med din glede!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Så fint! Merker at jeg har hue alt for langt under vann foreløpig til å kunne nyte, men tror og håper at det retter seg fredag 20. desember under julelunsjen på jobben. DA tenner vi lys, spiser og koser oss og gjør ikke en dritt resten av dagen. Frem til det lager vi litt julemagi for småmennene hjemme med svigermors pakkekalender, Jul i Svingen, baking (innimellomg slaga, ikke alle slaga), pakking av julegaver og pynting av huset.
☆☆☆ Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Kjenner eg gler meg til barna blir store nok til å få full uttelling av jula - forventningar, nedtelling med kalender, gåve- og godterihysteri osv. I år blir det meir "gjere det beste ut av det", ser for meg at babyen ikkje vil ligge aleine under middagen og eldste skal lage styr.
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2013 I hear you! Julen har alltid vært fin, men etter jeg fikk barn er den bare fantastisk! Jeg gleder meg skikkelig selv, og det er så morsomt å se hvordan fireåringen går og tenker på og snakker om jula og alt som hører med hele tiden. O' jul med din glede! Blir nok lettere for meg å ha hodet over vannet i år siden jeg er i permisjon og har en baby som sover mye får se hvordan stresset blir neste år!
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2013 Kjenner eg gler meg til barna blir store nok til å få full uttelling av jula - forventningar, nedtelling med kalender, gåve- og godterihysteri osv. I år blir det meir "gjere det beste ut av det", ser for meg at babyen ikkje vil ligge aleine under middagen og eldste skal lage styr. Ja du har en veldig liten baby ikke sant? Min er 3 mnd og alt er så mye lettere her i huset nå. Perfekt timing, rakk akkurat barnehagefristen også!
Gjest Kira Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Helt enig Nå er ungene såpass store (4 og straks 2 år), så de skjønner mye av det som foregår. Skal handle inn siste julegavene i dag, er ferdig med alle julekakene, penklær til alle er i boks og vi skal være hos mine foreldre på julaften, så jeg er egentlig ferdig. Nå skal nedtellingen nytes sammen med de små
LilleBjella Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Jul er alltid kos, men jeg kommer nok til å glede meg hakket mer om en fem, seks år, når alle tre er store nok til å sitte stille ved matbordet i mer enn fem minutter. Her snakkes det mye om Jesus for tiden, som visstnok bor i Betlehem-stjerna. Jeg prøvde meg på en forsiktig "om ikke Jesus er død", men da var jeg tydeligvis skikkelig dust!
Iiiiik Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Jeg er for dårlig til å glede meg, men prøver å la meg smitte av ungenes forventning. Alle mine er jo store nok til å glede seg og de vet hva som ska til for at det skal være jul i deres øyne.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Eneste vi kommer til å slite med er minimannen som er nysgjerrig på alt og kommer til over alt. Her er det nå pyntet i høyden, mens tv-benk og vinduskarmer er noe stusselige. Og juletreet kommer vel opp på julaften og ryker ned igjen dagen etter!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Jul er alltid kos, men jeg kommer nok til å glede meg hakket mer om en fem, seks år, når alle tre er store nok til å sitte stille ved matbordet i mer enn fem minutter. Her snakkes det mye om Jesus for tiden, som visstnok bor i Betlehem-stjerna. Jeg prøvde meg på en forsiktig "om ikke Jesus er død", men da var jeg tydeligvis skikkelig dust! Hehe... Her proklamerte 6 åringen for et par uker siden: "Jeg tror på Jesus! .... og Ganesha... ..... og Buddha.... Jeg syns alle kan tro på hvem de vil jeg, mamma". Nuff said!
LilleBjella Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 Jul er alltid kos, men jeg kommer nok til å glede meg hakket mer om en fem, seks år, når alle tre er store nok til å sitte stille ved matbordet i mer enn fem minutter. Her snakkes det mye om Jesus for tiden, som visstnok bor i Betlehem-stjerna. Jeg prøvde meg på en forsiktig "om ikke Jesus er død", men da var jeg tydeligvis skikkelig dust! Hehe... Her proklamerte 6 åringen for et par uker siden: "Jeg tror på Jesus! .... og Ganesha... ..... og Buddha.... Jeg syns alle kan tro på hvem de vil jeg, mamma". Nuff said Jeg er enig med 6-åringen din! Men kunne godt tenkt meg å få anledning til å gi min versjon av saken. Men det kommer vel for en dag vil jeg tro. Han sier i hvert fall ikke lenger at "Jesus er i hodet mitt", det er da noe. Han har et par kamerater av ganske super-religiøs familie, og får litt input både her og der. Men det er jo søtt da, så vi jatter stort sett med. Nå er det snart julegudstjeneste i kirken, og jeg er spent på hva spøkelset (mannen i hvit kappe) sier denne gangen!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Jul er alltid kos, men jeg kommer nok til å glede meg hakket mer om en fem, seks år, når alle tre er store nok til å sitte stille ved matbordet i mer enn fem minutter. Her snakkes det mye om Jesus for tiden, som visstnok bor i Betlehem-stjerna. Jeg prøvde meg på en forsiktig "om ikke Jesus er død", men da var jeg tydeligvis skikkelig dust! Hehe... Her proklamerte 6 åringen for et par uker siden: "Jeg tror på Jesus! .... og Ganesha... ..... og Buddha.... Jeg syns alle kan tro på hvem de vil jeg, mamma". Nuff said Jeg er enig med 6-åringen din! Men kunne godt tenkt meg å få anledning til å gi min versjon av saken. Men det kommer vel for en dag vil jeg tro. Han sier i hvert fall ikke lenger at "Jesus er i hodet mitt", det er da noe. Han har et par kamerater av ganske super-religiøs familie, og får litt input både her og der. Men det er jo søtt da, så vi jatter stort sett med. Nå er det snart julegudstjeneste i kirken, og jeg er spent på hva spøkelset (mannen i hvit kappe) sier denne gangen! *Ler* "Jesus er i hodet mitt". Man spøker ikke med det spøkelset nei. Vi har jo meldt oss ut av statskjerka og har heller ikke døpt våre barn (fy skam for mange det) så vi holder foreløpig pusten litt før vi føler vi kan bidra med litt input.
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2013 Haha, herlig! Vi har fått en del spørsmål om Jesusbarnet og sånn i forbindelse med jula, og sier bare at "noen tror at.." osv uten å si så mye om hva vi selv ikke tror på. Det kommer nok fort nok frem når de skjønner at vi ikke giftet oss i kirken og ingen av barna er døpt. Synes liksom at julekrybba hører til i jula uansett hva jeg tror på... Akkurat som nissen
☆☆☆ Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Kjenner eg gler meg til barna blir store nok til å få full uttelling av jula - forventningar, nedtelling med kalender, gåve- og godterihysteri osv. I år blir det meir "gjere det beste ut av det", ser for meg at babyen ikkje vil ligge aleine under middagen og eldste skal lage styr. Ja du har en veldig liten baby ikke sant? Min er 3 mnd og alt er så mye lettere her i huset nå. Perfekt timing, rakk akkurat barnehagefristen også! Minste vil vere 5 veker og eldste 21 mnd i jula
frk Nilsen Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Gleder meg til 20 desember, da er det juleferie Ungene er helt i 100 og ønsker seg alt som kan være gøy for barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå