Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har lest triste historier om barnebursdager der ingen dukker opp i det siste. Det er forferdelig trist lesing, og må være fryktelig leit for de det gjelder. Men, jeg tenker at kanskje noe av dette kunne vært unngått dersom foreldrene snakket sammen. Barna mine går på en stor skole, og vi kjenner selvfølgelig ikke alle foreldrene like godt, men vi bor i nærheten av hverandre, har hatt barn i samme barnehage som flere av de andre, vi henter på samme SFO, og barna mine går på fritidsaktiviteter sammen med flere av de andre i klassen. Jeg er ikke spesielt utadvent, og synes ofte det kan være skummelt å ta kontakt med fremmede, men jeg gjør det likevel, fordi jeg ønsker å bli bedre kjent med de barna mine omgås. Vi har på det meste invitert nærmere 20 barn hjem, noen melder avbud, noen bekrefter at de kommer, og bare dukker opp og noen uteblir. Invitasjoner deles vanligvis ut en liten uke før festene, og i løpet av de dagene så rekker jeg alltid å snakke med noen av de andre foreldrene, på butikken, på fotballtrening, i garderoben på skolen eller lignende. Og da spør jeg om barnet deres kommer! Vennskap er viktig for barn, og jeg synes det er viktig å legge til rette for å bli kjent med andre familier med barn i samme klasse, ikke alle blir bestevenner, men noen blir gode venner, og andre blir i hvert fall bekjente. Jeg må presisere at jeg ikke på noen måte vil legge skylden på foreldrene hvis barna blir holdt utenfor av andre barn, men mye kan løses ved å ta en telefon eller sende en sms. Anonymous poster hash: fa95d...4be Anonymous poster hash: fa95d...4be
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Har tenkt det samme etter bursdagsdebatten. Veldig mange konflikter og vonde situasjoner mellom barna kunne vært unngått dersom foreldre snakket med hverandre! Kjenner heller ikke alle mødre i klassen like godt, men noen kjenner jeg veldig godt, og det hadde ikke skjedd at barna deres ikke hadde gitt beskjed om de kom eller ikke. Anonymous poster hash: da7b4...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå