Gå til innhold

Krabber, står med hjelp..men klarer ikke sitte !?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som akkurat har blitt 9 mnd.

Han har kunnet åle seg rundt i ca 2 mnd og har krabber i ca 1 mnd. Han drar seg opp og står på knær, samt opp på to ben.

Men, han klarer ikke sitte stødig... Han har ikke begynt å sette seg opp selv, og han klarer kun å sitte i høystol om jeg støtter godt opp med puter. Han virker vinglete når det kommer til sitting, men ikke ellers.

Er det vanlig å kunne krabbe etc før man sitter? Har lest at krabbingen kommer etter at de har lært seg å sitte. Nervøs førstegangsmamma som jeg er så stresser jeg litt for dette

Hvordan var det med deres babyer?

På forhånd takk for svar

Anonymous poster hash: 3394a...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår datter kunne ikke sette seg opp da hun var et år, og kunne/ville bare sitte på knærne, til tross for at hun hadde krabbet i flere måneder og kunne stå. Vi fikk etter hvert en henvisning til fysioterapeut. Med trening på balanse og utvikling av reflekser ordnet det seg. Hun er i dag en rask treåring.

Jeg tror din sønn fremdeles er i en alder hvor det meste er innenfor normalen, men du kan jo gjerne diskutere det med helsesøster. Fysioterapi for barn er et lavterskeltilbud (og vår datter elsket å gå der - mye moro med leker, baller, hoppedyr etc.).

Anonymous poster hash: 93963...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...