Gå til innhold

For en møkkajul dette kommer til og bli :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke og være positiv og i dag måtte jeg krype til korset og oppsøke tannlege da jeg har hatt tannverk en stund.

Måtte rotfylle pga betennelse og diverse og når behandlingen er ferdig kommer det på ca 4500 kroner. Har spurt tannlegen om og dele opp beløpet, men han sier pga årsregnskap som skal være ferdig i januar så er ikke dette mulig, dermed må jeg betale summen i sin helhet.

Hadde nesten lovd ungene hva de skulle få i julepresang, men med en ekstra regning på 4500 er det helt umulig :( Hadde det vært opp til meg skulle jeg trukket den tanna selv slik at jeg ikke måtte oppsøkt tannlegen.

Har bare lyst og gaule og rope faen og det som verre er. Jula er ødelagt bare pga en tann for min del og ungene blir skuffet og skjønner garantert ikke hvorfor de får det de ønsker deg til jul.

Anonymous poster hash: c6bdb...0f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta opp et lite kredittlån, som du betaler ned i neste måned?

Dette har jeg gjort før,mot jeg håndterte pengene bra:)

Anonymous poster hash: 23a1d...9f4

Skrevet

Vet ikke om det er det riktige for meg, hadde før et par kredittkort og måtte innse at for og bli kvitt de så måtte jeg betale ned alt med både ferie og skattepenger og endelig klarte jeg det så kredittkort/lån er ikke greia for min del altså. Har klippet alle kort i stykker og bedt kortutstedere om og aldri gi meg noe slikt.

Skrevet

Har du noen å låne penger ifra?

Skrevet

Nei, vet ikke hvem det skulle være, trenger bare et par tusen kroner i utgangspunktet og siden jeg skal jobbe deler av rød dagene i julen så blir det vel litt ekstra penger i januar ?

Skrevet

Det stemmer at de pengene du tjener i desember, kommer til gode i januar..

Jeg kjøpte meg en kostbar ting hos gullsmeden en gang, og da kunne jeg velge å ta det på avbetaling.

Jeg lånte da kjøpesummen hos resursbank, som jeg strax har nedbetalt:)

Man må nesten planlegge, og jeg ser nesten ingen annen løsning enn at du bare må låne deg en liten sum på kredittkort. Så betaler du det raskt ned, og klipper kortet i to!

Skrevet

Eg kan låne deg det du treng.

Anonymous poster hash: 0d442...d2e
Skrevet

Hvis du vet du har råd i januar kan du gi ungene noe mindre i julegaver som de kan pakke opp på julaften, også lage et hjemmelaget "gavekort" på den skikkelige gaven, så kan dere kjøpe den sammen når pengene har kommet. Kanskje du kan gjøre det til en ekstra familieting, type et gavekort på familietur til Sverige der dere skal gjøre det og det sammen også handle kjøpe det du vil de skal ha i julegave. På den måten kan du arrangere det sånn at ungene ikke får med seg den økonomiske krisen, hvis du lar dem tro at du har tenkt at dette er noe dere skal gjøre sammen, og at turen er en del av gaven.(avhengig av hvor du bor, men hvis du bor nær grensa trenger jo ikke den turen koste mer enn bensinen) 

Anonymous poster hash: 9f03d...38c
Skrevet

Men du trenger da ikke gjøre alt nå før jul?

Har rotfylt en gang og gikk jo en stund mellom hver behandling.

Anonymous poster hash: d7e5b...2b2
Skrevet

Du gjør første runde av rotfyllingen før jul, og så tar du siste runde etter nyttår. Da blir du smertefri, og slipper å betale hele beløpet nå. Det er helt ok med tanke på å beholde tannen, prognosen blir ikke dårligere ved å vente med det siste.

Hilsen tannlegen

Anonymous poster hash: 217f8...ed7

Skrevet

Hør med banken, de gir ofte en liten kreditt over telefon. Så kan du betale tilbake i januar. Eller ta rett og slett opp et lite lån, tilbakebetaling over et par måneder og få banken til

Å trekke direkte fra konto den dagen du får lønn!

Anonymous poster hash: 15d22...6b5

Skrevet

Har du hørt med arbeidsgiver om forskudd?

Kan du utsette betalingen av julegavene?

Kan du ikke utsette deler av behandlingen?

Har du ingen andre utgifter du kan droppe som frisørtime eller nye klær?

Har du noen regninger som kan utsettes som strømregning eller liknende?

Kan du jobbe en vakt eller to ekstra og få pengene med en gang?

Anonymous poster hash: 03b20...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...