Gå til innhold

Hva vil dere si er "lang reisevei til føden"?

Anbefalte innlegg

Vi har vel rundt regnet 40 min til sykehuset nå. Med nr 1 hadde vi knappe 7 min med bil. Pga at det er så stor forskjell i kjøretid, føler jeg at vi har så lang reisevei. Men er det egentlig det? Har dere kortere eller lengre reisevei? Sykehuset har sagt de vil ha meg inn fort når jeg merker at ting har startet, og blir så usikker på om jeg skal kaste meg i bilen med en gang pga denne reiseveien, eller om jeg skal ha litt is i magen. Hmrf, vanskelig. Takk til dere som svarer.

Fortsetter under...

Ja, det er langt, synes jeg. Uff, hvordan forbereder dere dere på kjøreturen egentlig? Jeg hadde vært så redd for å føde i bilen med reisevei over en time. Synes jo det er skummelt nok med 40 min, hehe. Men så blir jo dette nr 2, og er redd det går fort med han.

Annonse

Vi har ikke noe valg...veien er det den er. Men vi kommer garantert ikke til å vente før vi kjører for å "se det an" dersom fødselen starter før ks-dato. Og på ks-dato er avtalen å kjøre inn kvelden før, for jeg skal være klar til ks kl 08.00...

Ser at jeg ikke har så mye å klage på. Eneste som er dritt, er at vi kan havne i rushen, og da tar turen plutselig 2 timer minst. Med mindre vi ragger frem i kollektivfeltet da. Noen som vet om politiet er medgjørlige hvis vi kjører i kollektivfeltet for å rekke sykehuset pga massig rushtrafikk? For det er det vi må gjøre dersom vi må dra inn på morgenen eller ettermiddagen. Utrolig kjipt å bli fratatt førerkortet o.l. på en sånn måte, selv om jeg jo skjønner at det er ulovlig å kjøre der. Har liksom et håp om at de lar det gå dersom de stopper oss og titter inn og ser at jeg sitter der og hyler i fødselssmerter...

Annonse

Vi har 10 min med bil, for så 45 min på ferje, og så 10 min i bil igjen... :P  dette er nr 3 og kan bli en spennende tur til føden... plutselig blir det fødsel i bilen på ferja, der ikke ambulansepersonell kan komme til...  ups..!  hehe kjenner jeg gruer meg litt til det. 
Bodde 20-30 min unna sykehuset med de 2 andre...  

Hadde 1-2 timer (10 mil, men pg.a føre varierer kjøretiden) med nr. 1... for å si det sånn så er det mange som har født på et bussstopp her.

Nå har jeg ca. 30 min og det er godt for med nr. 3 rakk vi så vidt frem!

Ser at jeg ikke har så mye å klage på. Eneste som er dritt, er at vi kan havne i rushen, og da tar turen plutselig 2 timer minst. Med mindre vi ragger frem i kollektivfeltet da. Noen som vet om politiet er medgjørlige hvis vi kjører i kollektivfeltet for å rekke sykehuset pga massig rushtrafikk? For det er det vi må gjøre dersom vi må dra inn på morgenen eller ettermiddagen. Utrolig kjipt å bli fratatt førerkortet o.l. på en sånn måte, selv om jeg jo skjønner at det er ulovlig å kjøre der. Har liksom et håp om at de lar det gå dersom de stopper oss og titter inn og ser at jeg sitter der og hyler i fødselssmerter...

Kjør med nødblink, så kan dere fint kjøre i kollektivfeltet..

Vi har ca 1-1 1/2 time, gubben har prøvekjørt ruta og tatt tiden ;)  før bodde vi en annen kant men like lang kjørevei, , første mann kom 12 timer etter ankomst (dro tidlig pga misfarget fostervann) 2 mann kom halvannen time etter ankomst, dro inn når det var 3-4 min mellom riene, så håper vi rekker innenfor dørene med 3 mann ;)

bekymret meg ikke veldig.. men kanskje jeg burde... ;)

Anonymous poster hash: 271ba...43b

Har fødestue 10 min unna. Men må man på sykehus tar det 3 timer, med bil og ferje. Som oftest blir man transportert med luftambulansen eller legebåten. Skal når som helst få nr.3 og må på sykehus. Og med raske fødsler tidligere blir jeg sendt via lufta : )

Vi har ca 5 timers kjøretur til sykehuset hvor jeg skal føde. Vårt lokale sykehus mangler barnelege så da tar dem ikke imot tvillinger der. Så jeg er flyttet på pasienthotell nå og blir værende til de små melder sin ankomst. Trygt og godt, men ganske så kjedelig å sitte her alene. Er 37+0 i dag.

Endret av Januar-spirer <3

3,5 timer.. 2,5 når det er i ambulanse med god fart. Syns det er ekkelt denne gangen siden de 2 siste fødslene har tatt 3,5 og 2 timer og med styrtblødning sist.. blir derfor lagt inn i GOD tid før term, så sant deg ikke bli ks rett over nyttår pga tverr/seteleie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...