Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 heihei! jeg har plutselig fått vorter i undelivet og er nå i uke 31, jeg har en kjæreste og vi har vært sammen i 1 år og 2 mnd. vi begge driver nå og beskylder hverandre for utroskap. men er det sånn at kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden eller har han vært utro? jeg tror jeg kunne hatt det i meg men det oppet ikke ut noen kjønnsvorter før nå pga graviditeten? hva tror dere? vil helst høre fra folk med litt erfaring i dette:) takk på forhond for svar! Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 heihei! jeg har plutselig fått vorter i undelivet og er nå i uke 31, jeg har en kjæreste og vi har vært sammen i 1 år og 2 mnd. vi begge driver nå og beskylder hverandre for utroskap. men er det sånn at kan jeg da ha blitt smittet for lenge siden eller har han vært utro? jeg tror jeg kunne hatt det i meg men det oppet ikke ut noen kjønnsvorter før nå pga graviditeten? hva tror dere? vil helst høre fra folk med litt erfaring i dette:) takk på forhond for svar! Anonymous poster hash: 17aee...d2c poppet* Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Musemora Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Du kan ha hatt det i kroppen i årevis. Så ingen trenger å ha vært utro.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 flere svar?. Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Sikker på at det er vorter og ikke talgkjertler? (Små hvite kuler under huden som kjennes godt når man stryker over de) Anonymous poster hash: 03396...cb6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Når jeg var ca 6mnd på vei så poppet det plutselig fram vorter til meg også. Jeg gikk til gynekologen da, å han sa at viruset kan ligge i kroppen i mange år før de plutselig bryter ut. Noen kan ha viruset uten å få utbrudd i det hele tatt å. Men når man er gravid er det mye som skjer i kroppen, å da kan det bryte ut uten at noen har vært utro. Anonymous poster hash: fd73c...3e5
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Jeg var hos gynekologen igår og fikk skjekket det opp, det er dessverre vorter:( Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Når jeg var ca 6mnd på vei så poppet det plutselig fram vorter til meg også. Jeg gikk til gynekologen da, å han sa at viruset kan ligge i kroppen i mange år før de plutselig bryter ut. Noen kan ha viruset uten å få utbrudd i det hele tatt å. Men når man er gravid er det mye som skjer i kroppen, å da kan det bryte ut uten at noen har vært utro. Anonymous poster hash: fd73c...3e5 Hva gjorde du? Fjernet du de eller fødte du med vortene? Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter? Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter? Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c Nei,detter spurte jeg min fastlege om og hun sa at barnet ikke blir smittet av vaginal-fødsel (noe som jeg også synes er rart dersom det er snakk om kontakt smitte, men det er da trolig slimhinnekontakt tenker jeg). Men selv tok jeg ks (planlagt). Anonymous poster hash: 8ae62...e23
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 dette* Anonymous poster hash: 8ae62...e23
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter?Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c Nei,detter spurte jeg min fastlege om og hun sa at barnet ikke blir smittet av vaginal-fødsel (noe som jeg også synes er rart dersom det er snakk om kontakt smitte, men det er da trolig slimhinnekontakt tenker jeg). Men selv tok jeg ks (planlagt). Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Da jeg var inne hos gynekologen så fortalte de meg at det kunne smitte over på ungen og dersom det kom flere vorter så måtte jeg fjerne de verste så ikke ungen skulle smittes. Mens andre sier at det ikke smittes. Var det vondt og ta keisersnitt? Vil helst føde normalt hvis legen sier jeg kan det. Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter?Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c Nei,detter spurte jeg min fastlege om og hun sa at barnet ikke blir smittet av vaginal-fødsel (noe som jeg også synes er rart dersom det er snakk om kontakt smitte, men det er da trolig slimhinnekontakt tenker jeg). Men selv tok jeg ks (planlagt). Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Da jeg var inne hos gynekologen så fortalte de meg at det kunne smitte over på ungen og dersom det kom flere vorter så måtte jeg fjerne de verste så ikke ungen skulle smittes. Mens andre sier at det ikke smittes. Var det vondt og ta keisersnitt? Vil helst føde normalt hvis legen sier jeg kan det. Anonymous poster hash: 17aee...d2c [/acronym Dette var mitt 2. ks. Det er litt ubehagelig etter inngrepet ja...men ikke mye. Sykepleierne passer på at du ikke har det vondt. Du får morfin så vondt er det bare litt i arret noen dager etter. Men ikke noe særlig synes jeg. Jeg kom hjem 2 dager etter ks. Alt gikk kjempe fint. Det er bare den første dagen man ikke kan stå og det er selvfølgelig et stort minus ved det. Alltid bedre med naturlig. Men er selv glad for at jeg tok ks. Anonymous poster hash: 8ae62...e23
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter?Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c Nei,detter spurte jeg min fastlege om og hun sa at barnet ikke blir smittet av vaginal-fødsel (noe som jeg også synes er rart dersom det er snakk om kontakt smitte, men det er da trolig slimhinnekontakt tenker jeg). Men selv tok jeg ks (planlagt). Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Da jeg var inne hos gynekologen så fortalte de meg at det kunne smitte over på ungen og dersom det kom flere vorter så måtte jeg fjerne de verste så ikke ungen skulle smittes. Mens andre sier at det ikke smittes.Var det vondt og ta keisersnitt? Vil helst føde normalt hvis legen sier jeg kan det. Anonymous poster hash: 17aee...d2c [/acronym Dette var mitt 2. ks. Det er litt ubehagelig etter inngrepet ja...men ikke mye. Sykepleierne passer på at du ikke har det vondt. Du får morfin så vondt er det bare litt i arret noen dager etter. Men ikke noe særlig synes jeg. Jeg kom hjem 2 dager etter ks. Alt gikk kjempe fint. Det er bare den første dagen man ikke kan stå og det er selvfølgelig et stort minus ved det. Alltid bedre med naturlig. Men er selv glad for at jeg tok ks. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Åja, men må man så må man! Setter mer kurs mot det naturlige og krysser fingrene for at det blir det. Hvis jeg får flere vorter så må jeg kanskje vurdere keisersnitt.. Anonymous poster hash: 17aee...d2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Det kan sitte i kroppen lenge, men inkubasjonstid er vanligvis ca 6 mnd. Jeg har også kjønnsvorter og det er dessverre ingen form for behandling som er helt trygg under svangerskapet og amming dersom behandlingen (medikamenter) går på å hemme celledelingen. Det du kan gjøre er å fryse dem g det blir anbefalt å gjøre etter at du har født. Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Er det mulig at jeg må ta keisersnitt hvis det kommer flere vorter?Kan det smittes over til barnet? Er utrolig ung, bekymret og redd.. Jeg er utrolig redd for at det skal bli mere så jeg må klippe eller fryse de bort noe som høres utrolig vondt ut! Anonymous poster hash: 17aee...d2c Nei,detter spurte jeg min fastlege om og hun sa at barnet ikke blir smittet av vaginal-fødsel (noe som jeg også synes er rart dersom det er snakk om kontakt smitte, men det er da trolig slimhinnekontakt tenker jeg). Men selv tok jeg ks (planlagt). Anonymous poster hash: 8ae62...e23 Jeg har viruset i kroppen, men hadde ingen vorter i svangerskapet eller under fødsel (vaginalt). Babyen min fikk en vorte to måneder etter fødsel, noe jeg regner med er pga smitte under fødsel. Vorten var der noen måneder før den forsvant (heldigvis). Jeg har selv hatt kun ett lite utbrudd selv, i en periode da jeg var syk og immunforsvaret var dårlig. (Jeg er helt sikker på at det var en vorte og ikke en talgkjertel!) Husk anonymknappen! Anonymous poster hash: 79a62...606
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har aldri hatt vorter før, men går ut fra at det er det jeg har fått nå. Fire måneder siden det ble slutt med eksen, og jeg har ikke hatt sex med andre i mellomtiden. Vi var sammen i nærmere et år. Ingen av oss har visst at vi har hatt noe smitte. Men en av oss må tydeligvis ha hatt det likevel :/ Jeg har nå et veldig dårlig immunforsvar pga sykdom, og regner med at det er derfor det har slått til. Må vel til gynekolog... :/ Anonymous poster hash: 4d5fc...e60
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #18 Skrevet 11. desember 2013 Hadde ganske stort utbrudd av vorter for 11 år siden, da jeg var gravid. Fødte vanlig, og barnet fikk ingen vorter. Da det utbruddet forsvant, har jeg i ettertid hun hatt ett bittelite utbrudd som nesten var borte før det kom. Anonymous poster hash: d092f...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå