Gå til innhold

Bl.prøve nr 2 og ultralyd etter oppstart av menopur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg til ultralyd for å finne ut når vi skal ta eggløsningssprøyten. Har brukt nesepsrayen i en god stund nå, 3,5 uke. Og har tatt sprøyter i snart 1 uke.

Hvor lenge etter dette er det vanlig å vente til egguthenting? Merker jeg gruer meg meget til egguttak siden alle sier det gjør så vondt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte sprøyter (Puregon) i 10 dager). Eggløsningssprøyte satte jeg dagen etter siste sprøyte. Og uttak 36 timer etter eggløsningssprøyte. Varierer jo hvor lenge man må bruke sprøyter, kommer an på str på eggposene.

Skrevet

Når du har satt eggløsningssprøyta er det vel to dager etterpå det blir uttak. Jeg satte kl 21 på en onsdag og hentet ut kl 08 på en fredag. Det gjør jo vondt, men ikke så vondt at det er en smerte du bør grue deg til. Jeg var så neddopa at jeg husker ikke så mye av uttaket :P tror nok det er enkelte som får veldig vondt, mens andre får vondt. Dette var mitt andre uttak og like "vondt" :)

Lykke til 👍

Skrevet (endret)

Hei!

Da er nok vi ganske likt i løypen. Bare at jeg har hatt kort regime. Begynte på sprøyter forrige mandag og var på ul denne mandagen. Satte siste gonal f mandag kveld og eggløsningssprøyten i går kveld kl 22. Har uttak i morgen, torsdag, kl 10, 36 timer etter.

Men det er jo individuelt når akkurat dine egg er klare. De måler de og teller hvor mange som vil være klare da og da. Jeg hadde f.eks 10 egg i str mellom 22 og 12 mm. De fleste var på rundt 15 og 16 så da beregner de uttak utvfra å få de modne. De vil ha de mellom 17 og 22 mm så vidt jeg har forstått.

Er første gangen for meg også og gruer meg også litt, men sykepleierne på klinikken sa at de fleste sier de gruet seg for mye. Har fått en herlig blanding tabletter jeg skal ta på forhånd.

Lykke til på ul! Håper du har mange modne egg!

Endret av Småen100
Skrevet

Vil bare skyte inn at de to første egguttakene mine gjorde ikke vondt :), siste gjorde vondt men ikke så vondt at jeg gruer meg til å gjøre det igjen :) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...