Gå til innhold

Hvordan avvise en man har vært på date med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig vært på date, og den var hyggelig nok. Etter lang "tørketid" lot jeg meg rive med og vi havnet til køys.

Nå er han ganske intens, mens jeg vil egentlig ikke mer. Samtidig er jeg en ganske "myk" person og synes det er vanskelig å avvise.

What to do?

Anonymous poster hash: 71855...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 33efc...bce

Skrevet

Ja om du vil bli kvitt fyren så er er det verste du kan si " vi kan godt være venner" da blir du aldri kvitt fyren, fo da  tenner du et lite håp i han om at det muligens kan bli noe mer. Om du ikke er interessert i det hele tatt så gir du han klar beskjed på en hyggelig og vennlig måte at du dessverre ikke føler det samme og at nok ikke er interessert i noe mer.

Skrevet

Takk for svar sålangt. Problemet er bare at jeg kan ha gitt inntrykk av at jeg ville at vi skulle ses igjen. Slik føltes det da, men ikke nå...

Skrevet

Enig med de andre - si det som det er.

Si at du synes han er en kjekk mann, men at du ikke har de riktige følelsene for ham som man bør ha hvis man skal være sammen. Derfor synes du det er mest fair å si fra nå.

Det verste du gjør med en sårbar person er å holde ham på gress og la ham få forhåpninger, da blir han mye mer såret. Ærlighet gjør også vondt hvis han allerede har følelser for deg. Men ærligheten gjør mindre vondt enn å sitte etterpå og føle seg lurt. Ærlighet viser i hvert fall respekt. Så si det som det er.

Anonymous poster hash: fed83...925
Skrevet

Vær ærlig og si det som det er. F.eks. "Jeg ble litt revet med og du er en fin fyr, men jeg har ikke den typen følelser for deg, og vil ikke la dette utvikle seg".

Selv er jeg slik at jeg takler dårlige nyheter langt bedre enn å ikke vite. En ordentlig closure gjør det mulig å gå videre.

Men vær sikker i din sak, hvis du ikke vil risikere at han ikke er der senere.

Anonymous poster hash: 250a5...ad6
Skrevet

Takk for svar sålangt. Problemet er bare at jeg kan ha gitt inntrykk av at jeg ville at vi skulle ses igjen. Slik føltes det da, men ikke nå...

Da sier du at du har tenkt siden sist og funnet ut at du ikke har de riktige følelsene likevel.

Det er noe dritt å skulle si slikt som man vet en annen trolig blir såret av. Men som jeg skrev over her - bedre å være ærlig, da føler man seg i hvert fall litt mer respektert.

Anonymous poster hash: fed83...925

Skrevet

Tusen takk for flotte svar! Helt enig med dere som har svart. Har jo virkelig ikke lyst til å såre noen...

Skrevet

Slikt kan skje. 

Det beste er å være åpen og ærlig.

Skrevet

Husk at du kan møte denne mannen igjen når du minst aner det. Hold din sti ren og ikke si/gjør noe du angrer på :) Bare send en sms/mail og skriv at "Hei xxxx! Jeg beklager så masse men jeg har tenkt en del, og jeg har dessverre ikke de rette følelsene for deg.. Håper det er greit og at vi likevel kan være venner?"

Anonymous poster hash: 4e014...780
Skrevet

Vær litt mindre løs neste gang, kanskje?

Anonymous poster hash: 8e347...b7f
Skrevet

It's not me, it's you... ;)

Skrevet

Husk at du kan møte denne mannen igjen når du minst aner det. Hold din sti ren og ikke si/gjør noe du angrer på :) Bare send en sms/mail og skriv at "Hei xxxx! Jeg beklager så masse men jeg har tenkt en del, og jeg har dessverre ikke de rette følelsene for deg.. Håper det er greit og at vi likevel kan være venner?"

Anonymous poster hash: 4e014...780

Nå er det vel litt sent for det ;)?

Og sånn kan man da ikke gå rundt og tenke om alle dem man har hatt sex med og gjort det slutt med.

Men klarer man å ha god tone etterpå, så er jo det bare fint.

Anonymous poster hash: 250a5...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...