Gå til innhold

Stemmer dette for alle bedrifter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer. Det står i lovteksten, da kan du ikke nektes å få det. Alle har krav på 1 times betalt ammefri hver dag inntil barnet er 1 år. Noen steder kan man ha bedre avtaler som følge av intern avtale mellom fagforeningene og arbeidsgiver. På min arbeidsplass får man for eksempel 2 timer betalt ammefri per dag.

Anonymous poster hash: 6673b...e45
Skrevet

Fant en annen side om det, og der sto det at arbeidsgiver kunne be om legeattest. Hvordan praktiseres det da? Må legen kjenne på puppene din om du har melk?

Anonymous poster hash: 4aed3...df3

Skrevet

Fant en annen side om det, og der sto det at arbeidsgiver kunne be om legeattest. Hvordan praktiseres det da? Må legen kjenne på puppene din om du har melk?

Anonymous poster hash: 4aed3...df3

Jeg vet om noen som har måttet ha legeattest og da har enten legen bare skrevet den ut etter å ha blitt fortalt at man fortsatt ammer, eller så har de ammet foran legen sånn at han/hun har sett at de fortsatt ammer.

Anonymous poster hash: 59223...543

Skrevet

Man har krav på det, men i min jobb for eksempel er det ikke gjennomførbart. Typisk ugjennomtenkt lov sol i praksis kun gagner en del av befolkningen.

Skrevet

Jeg jobber i en liten butikk hvor vi stort sett er alene på jobb, lurer på hvordan dette skulle blitt gjennomført i en slik bedrift? På et kjøpesenter er det ganske mange butikker hvor man er alene, da er det ganske umulig med ammefri gitt...

Anonymous poster hash: 3c215...900
Skrevet

Da har du krav på å gå en time før eller komme en time senere. Din leder er ansvarlig for personell og hvem som jobber da og når, det skal ikke gå på bekostning av dine rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...