Gå til innhold

Fas- alkoholskader hos baby. Hva er prognosene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis barnetfårgod omsorg fra begynnelsen av?

Anonymous poster hash: 14ff7...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet er skadet for livet. Hva mener du egentlig med prognoser?

Skrevet

Man kan ha flaks og barnet blir friskt, og man kan ha uflaks og barnet er skadet for resten av livet.

Den den stakkars babyen vil uansett bli født med abstinenser.

Håper for guds skyld barnevernet tar seg av denne babyen....

Skrevet

Barnet kan jo sikkert fungere bedre med god støtte og omsorg fra begynnelsen, men det tar jo ikke vekk det faktum at barnet har fas-syndrom. På samme måte som et barn med en annen hjeneskade ikke får noen mindre hjerneskade av god oppfølging, men det sier seg jo selv at barnet kan fungere bedre enn med dårlig oppfølging.

Anonymous poster hash: 14c3b...95f
Skrevet

Skjønner at det er skadet for livet. Med prognoser mener jeg hvor godt barnet kan kunne fungere i samfunnet.

Anonymous poster hash: 14ff7...03a

Skrevet

Man kan ha flaks og barnet blir friskt, og man kan ha uflaks og barnet er skadet for resten av livet.

Den den stakkars babyen vil uansett bli født med abstinenser.

Håper for guds skyld barnevernet tar seg av denne babyen....

Tror muligens jeg har missforstått litt her. Svaret mitt var kun basert på at mor har drukket mye alkohol i svangerskapet, ikke dokumenterte skader på fosteret..

Skrevet

Barnet kan jo sikkert fungere bedre med god støtte og omsorg fra begynnelsen, men det tar jo ikke vekk det faktum at barnet har fas-syndrom. På samme måte som et barn med en annen hjeneskade ikke får noen mindre hjerneskade av god oppfølging, men det sier seg jo selv at barnet kan fungere bedre enn med dårlig oppfølging.

Anonymous poster hash: 14c3b...95f

s´en i FAS står for syndrom...

FAS er FAS, men som med alle barn er god oppfølging viktig for å få en god utvikling. Barn med FAS har jo et dårlig utgansgpunkt, og foreldrene (moren ihvertfall) er jo ikke av de skarpeste knivene i skuffen ettersom hun har gitt barnet dette syndromet.

Skrevet

Kommer an på graden det, som med alle andre syndromer.

Anonymous poster hash: 3a643...67c

Skrevet

Skremmende at noen drikker alkohol i svangerskapet.... Man vet ikke hvor mye eller lite som skal til.

Men jeg vet dessverre lite om temaet. Vil tro at det er en synlig hjerneskade også..?

Skrevet

Det er ikke snakk om abstinenser her. Babyen er ikke hos sine foreldre. Urettferdig at en søt uskyldig baby gis et slik utgangspunkt av sine foreldre.

Skrevet

Graden av skade varierer etter hvor mye moren har drukket, når i svangerskapet hun drakk, hva hun drakk og hvor sensitivt akkurat det fosteret var. God omsorg og oppfølging fra starten er selvsagt bra og vil hjelpe barnet til å utvikle seg best mulig, men barnet vil likevel ha en hjerneskade og forsinket utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...