Gå til innhold

Vi som blir gravide i UKE 2

Anbefalte innlegg

Er vel bare å lyve om at dere har holdt på et år :-) tar ofte lang tid før dere kommer i gang pga lang ventetid offentlig. Så før dere har fått time har det nok godt ett år! Eller at det har klaffet naturlig :-)

Anonymous poster hash: 6ccfa...82f

Fortsetter under...

Blir vel ny testing i morgen her også. Alt for tidlig, men så klarer jeg ikke å holde meg. Og med billigtester er det ikke akkruat den største utgiften ;) 

Har symptomer så det står etter denne måneden også, men det er helt andre symptomer enn jeg har hatt før! Og mye mer konkrete, som at jeg ikke tåler koffein, at jeg har melk som faktisk pipler ut i visse situasjoner, sånne ting. Men det var dette med is i magen da. Lørdag kommer vel en gang laaaaangt inn i framtiden, så det gjelder å holde ut til da og sjekke papiret når jeg er på do ;) 

Hvis det ikke klaffer denne pp heller, så tror jeg vi bestiller time til sjekk. Er redd for arrvev ol som kan skape problemer. Jeg har allerede en trøblete livmor, så et stort arr midt i gjør nok ikke underverker for mulighetene til at en ny spire skal kunne feste seg. 

Npr jeg ble gravid hadde jeg ikke noen symptomer. Kun ved befruktning så vel kun en uke. Eneste er stikking på siden. Men ellers gjennom svangerskapet var det som om jeg ikke var gravid i dwt heletatt.. så skal teste i morgen tenkte jeg :)

Testa også i dag - blendahvitt. IKM er fredag eller lørdag tror jeg. Forrige gang jeg var gravid testa jeg svakt positivt denne dagen, så jeg er selvsagt sikker på at det ikke klaffa denne gangen heller. Pokkers drit altså!

Annonse

Nei, nå må noen teste positivt snart :) !!!

TR i dag, på IKM dagen. Det eneste positive med det, er at jeg har hatt 3 sykluser på rad som er 28 dager.

Jeg trodde jeg testa positiv 10 DPO. Men da jeg testet negativt 11 og 12 DPO ble jeg så lei meg at jeg måtte ta til tårene. Usja! Men nå er det igrunn helt OK igjen:) Blid og fornøyd, og ser fremover!

Angående utredning.. Jeg bestilte time hos gynekolog på Medi3. Betalte 700 kr for full gynekologisk undersøkelse. Der fant han ut at jeg har PCO, og tynnere slimhinne enn forventet. På grunnlag av det, fikk jeg utredning videre. Da ordnet jeg henvisning fra min fastlege, så neste time betaler jeg bare egenandel på timen.

Denne syklusen tok jeg blodprøver CD 3, 21 og 24. Og dersom jeg har pcos og manglende eggløsning, trenger jeg ikke vente for å få hjelp. Men før man får hjelp videre, er det vanlig at mannen sjekker sædkvaliteten. Regner med jeg får svaret på prøvene i løpet av et par uker.  SPENNENDE!

Den ene prøven tar det som regel 6 uker å få svar på sa han. Syns de 700 kr var vel verdt pengene, for tiden kan føles veldig lang i alle disse prøve periodene.

Sambo har ikke sjekket sæden sin da. Han er 26 år, og en sunn frisk ungdom ;) Noen som vet hvor lang tid det eventuelt tar? Må en på sykehus da?

Tror dere må til et sykehus. Vi fikk full utredning av oss begge på Volvat for kr 2000, men sæden måtte leveres på Rikshospitalet. Mannen gjorde jobben hjemme, og jeg tok bussen bort med den ;) På tross av at jeg hadde misforstått og puttet den i veska i 10 minusgrader, var svømmerne i tipp topp stand :D

Haha, det var svømmerene sine det!  :duskedame:

Håper det ikke blir aktuelt i første omgang. Tror han ser på det som et nederlag å levere sædprøve i en alder av 26 år. Jeg har begynt å dra på åra i forhold:P

Vi har bare prøvd i 5 mnd, så håper på klaff snart uansett hva prøvene måtte si :)

Annonse

IKM UKE 2

Mandag 6 januar

- Frupedersen (pp2)

Tirsdag 7 januar

-

Onsdag 8 januar

- KlarForBarnNr2 (pp5)

- Håpefull86 (pp1)

Torsdag 9 januar

- Lille Ugla (pp8)

- Monson

Fredag 10 januar

-

Lørdag 11 januar

-

Søndag 12 januar

-

Gravide  :duskedame: 

Da kom TR litt tidligere enn oppsatt IKM. Når jeg tenker meg om så passer det bra med at jeg hadde EL-slim lille julaften. Synd at prøving hver dag i den fruktbare perioden ikke hjalp :sad: Håper at noen av dere får positiv test snart!! Heier på dere :klappe:

IKM UKE 2

Mandag 6 januar
- Flutili (pp2)

Tirsdag 7 januar
- KlarForBarnNr2 (pp5)
- Frupedersen (pp2)
- Thie88

Onsdag 8 januar
- Håpefull86 (pp1)

Torsdag 9 januar
- Lille Ugla (pp8)
- Thecar89 (pp7)

- Klar for nr 2 :) (pp1)

- Monson

Fredag 10 januar
-vaskedama 09 og 11 pp2

Lørdag 11 januar
- mama foodie (pp10)
- fru Monalisa (pp9)

Søndag 12 januar
-

TR har kommet :cry:

- Lille ugla

Gravide :duskedame:

Bah, rosa på papiret her også i dag :( Så da kommer vel tr tuskende etterhvert. Og jeg som trodde jeg kanskje hadde skremt henne vekk for en stund. Litt nedfor akkurat nå. Sukk. 

Krysser fingrene for resten av dere! Og venter i spenning på den første positive testen :) 

Svak positiv test her..... og jeg som var sikker på etter 3-4 dager med mensmurringer at det ville være negativ...

:) lol. Veldig ironisk at jeg skulle bli gravid når vi hadde oss bare en gang og på feil (riktig) tidspunkt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...