Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Hei:) jeg har små barn, og er alene. Jeg jobber som Butikksjef,har gjort det i mange år, men jobben jeg har nå er i en stor kjede,og krever litt mer kunnskap enn enkelte mindre butikker. Jeg ønsker å ta Bedøk /Bedriftsøkonomi for å kunne bli mer enn en Butikksjef , eller så er min store hemmelige drøm å bli eiendomsmegler problemet er som jeg innledet med, jeg har små barn alene, og ikle råd til å ta videregående i tillegg! Jepp, jeg sluttet skolen rett etter grunnskolen, fikk full jobb, og det gikk fort til jobben som Butikksjef. Jeg er veldig heldig, men ønsker så mye mer. Vet jeg kan mer. Men som sagt, økonomi til 6/7 år som studentene har jeg ikke. Derfor, vil noen hjelpe meg med en søknad på grunnlag av realkompetanse? De krever norsk og matte. Hvilke jeg ikke har. Men har ett håp... at om jeg lager en vanvittig bra søknad, hvor jeg klarer å overbevise dem om at jeg klarer utdannelsen på grunnlag av min erfaring som Butikksjef. Jeg jobber mye med økonomi. Huff dette ble veldig rotete. Beklager det..men er så gira nå. Hahah Anonymous poster hash: 30b48...cfb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Ingen ?) Anonymous poster hash: 30b48...cfb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Skulle gjerne hjelpe men kan ikke noe om det. Men, det man VIL får man til. Kanskje ta kontakt med en studeveileder på skolen du vil gå og spørre hva som må til? Anonymous poster hash: 5b0c7...b24
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Litt uheldig for tyngre studier om ikke påbygningsgrunnlaget er der fra før. Hva med å gå opp til videregående som privatist og bruke 1 år på det? Anonymous poster hash: 014f9...345
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Jeg tror du bør ta matte fra vgs først. Samme hvor smart du er vil det bli vanskelig å gå rett på matte på økonomistudiet. Det er ikke barebare! Så jeg ville tatt matematikk som privatist eller på voksenopplæring. Tviler på at du vil komme inn uten også. Norsk og matematikk er vanligvis absolutt minimum. Jeg kan jo ta feil, men jeg tror uansett å starte rett på et slikt studium vil bli i overkant. Anonymous poster hash: 19a31...01c
Følelsesvims Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Har du tatt kontakt med skolen du vil begynne på? Er det der du har fått beskjed om at de krever norsk og matte uansett? Første bud er å ta kontakt med skolen(e) du vurderer å starte på. Det trenger ikke koste så mye å ta opp fag fra videregående. Du melder deg opp til eksamen her https://www.privatistweb.no/ , betaler eksamensavgift som er noen hundre kroner, kjøper/låner bøker (eventuelt leser på nettet), og tar eksamen.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Jeg kom inn på nettstudie i bedriftsøkonomi via høyskolen, basert på realkompetanse. Jeg har vært ass. butikksjef i 3 år og ellers jobbet i service yrker siden 16 års alderen. Jeg måtte sende søknad og dokumentere alle kunnskaper (attest fra alle arbeidsgivre om hvor mye jeg hadde jobbet, og hva jeg hadde gjort. Samt vitnemål av all utdannelsen min.) Dette studie er deltid, slik at det kan kombineres med jobb. Det koster bare ca.500 i studieavgift pluss skolebøker. Det tilsvarer førsteåret i en bachelor innen bedriftsøkonomi, og når du har fullført et årsstudium (60 studiepoeng) får du automatisk sudiekompetanse. Anonymous poster hash: 283e6...661
Tarssan Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Jeg kjenner flere som har tatt generell studiekompetanse på et år som privatist, felles for de var at ingen synes det var spesiellt vanskelig. Til det du spør om, realkompetanse regnes ut opp mot relevant arbeidserfaring, her må du gjerne dokumentere dine relevante arbeidsoppgaver og evt fag du har fra vidregående, disse vil å gi poeng i utredning. Du vil også bli vurdert opp mot andre søkere som søker med realkompetanse, dvs at det vil bli gjort en vurdering av din kompetanse opp mot andres kompetanse. Det skader ikke søke skulle du ikke komme inn, ta noen fag og søk igjen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå