Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #51 Skrevet 11. desember 2013 Jeg er også supersmaker og har ingen problemer med å fortelle om det. Jeg har også heller ingen problemer med å spørre hva som blir servert; jeg spør på en pen og høflig måte og er det mat jeg ikke kan spise - f.eks sterk mat, så spør jeg om det er ok om jeg ordner min egen. Jeg vil ikke skape bry for vertskapet fordi jeg har det slik og hittil har jeg kun møtt forståelse for det. Men essensen her er kommunikasjon og måten man formidler ting på. Og det er forskjell på å være kresen og vanskelig - det går an å legge pent til side, men å klage høylytt ved bordet gjør man ikke. Anonymous poster hash: 4cbaf...82a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #52 Skrevet 11. desember 2013 Huff, trist lesing.Jeg tror ekstrem kresenhet er en form for spiseforstyrrelse, og det er flere eksperter enige i. Holdningene til dette er i ferd med å endre seg. Se for eksempel her:http://www.familieverden.no/Helse/Mat-og-maltider/Smaspist-eller-kresen/ eller her http://www.side2.no/helse/article3044736.ece Håper dere som er så bastante og negative kan tenke dere om et par ganger før dere øser frustrasjonen ut av dere neste gang? Har dere noen gang tenkt på hvor utrolig slitsomt dette er for den det gjelder? Spesielt når jeg ser voksne, fremmede mennesker i selskap som nærmest kaster seg over et stakkars kresent barn og gjerne brauter, kjefter eller lokker og bråker for å prøve å tvinge i barnet mat som det brekker seg av blir jeg sjokkert! Dette er et overgrep mot den stakkars ungen, og fullstendig utenfor enhver folkeskikk. Usjarmerende og lite empatisk så det holder også... Jeg mener det er like mye folkeskikk i å godta at enkelte mennesker ikke klarer å få ned noen typer mat uten å gjøre for mye nummer av det! Anonymous poster hash: 5ad33...205 Enig... Anonymous poster hash: 29b9e...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå