Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Spiser mye broccoli, leverpostei o.l men serum jern var under referanseverdi. Noen som vet hvorfor barna deres hadde lite jern og hva dere gjorde for å få det opp? Må barnet ta tabl en periode tror dere? Har ikke fått snakket med legen. Anonymous poster hash: 9d79c...f78
Fruen i huset Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Ja, min på 5 år måtte ta tabletter. Kan være at de spiser for mye melkeprodukter. Ellers vet jeg ikke hvorfor min fikk lavt jern.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Er barnet testet for cøliaki? Anonymous poster hash: deafc...e37
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Er barnet testet for cøliaki? Anonymous poster hash: deafc...e37 Nei. Hva er symptomene for det? Og hvordan sjekkes det ut? Blodprosenteb er bra, samme er ferritin. Men s-jern og transferinmet er lave. Anonymous poster hash: 9d79c...f78
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Ja, min på 5 år måtte ta tabletter. Kan være at de spiser for mye melkeprodukter. Ellers vet jeg ikke hvorfor min fikk lavt jern. Uff, ja barnet er glad i melk- velsigna du det egentlig. Har skjønt jeg må gi appelsinjuice så det er kjøpt inn ihvertfall:-) Anonymous poster hash: 9d79c...f78
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Jenta mi hadde lavt jern da hun var rundt 1 år. La lite på seg og var puslete til å spise. I tillegg bodde vi i søramerika på dentiden og jeg var redd for at hun skulle få i seg noe basselusker så ammet nok mer enn jeg burde.. Fikk flytende jern og fikk etterhvert begynt med mer variert kost og da rettet det seg.Var til legen ja. Anonymous poster hash: b1397...c83
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Ja, min på 5 år måtte ta tabletter. Kan være at de spiser for mye melkeprodukter. Ellers vet jeg ikke hvorfor min fikk lavt jern. Uff, ja barnet er glad i melk- velsigna du det egentlig. Har skjønt jeg må gi appelsinjuice så det er kjøpt inn ihvertfall:-) Veldig gla i melk skulle det stå- ikke at du var velsigna;-)) Anonymous poster hash: 9d79c...f78 Anonymous poster hash: 9d79c...f78
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Har en på 3 som har lite jern ofte. Tar blodprøver hver 3. mnd for å se om det er nok, men som regel ligger han på 3-3,5. Men kroppen tar opp jern. Tar flytende jern i 6 uker og ny blodprøve etter 7 uker. Men nå er dette blitt så "vanlig" her at om han begynner å blø mye neseblod, så gir jeg jern i 6 uker og tar blodprøve etter 7. Da slipper vi alle blodprøvene:) Har holdt på sånn fra han var 10 mnd Anonymous poster hash: 055be...b8d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Er barnet testet for cøliaki? Anonymous poster hash: deafc...e37 Nei. Hva er symptomene for det? Og hvordan sjekkes det ut? Blodprosenteb er bra, samme er ferritin. Men s-jern og transferinmet er lave. Anonymous poster hash: 9d79c...f78 Symptomene kan nesten være hva som helst, det kan være ulike symptomer fra person til person. Men lite jern er et kjent symptom da. En blodprøve hos legen er første steget... Anonymous poster hash: deafc...e37
Gabina Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Min har hatt det fra hun var 2 år gammel og vi vet ikke hvorfor. Hun har tidligere tatt flytende jern, men har gått over til tabletter nå.
sologsommer Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Har en på 3 som har lite jern ofte. Tar blodprøver hver 3. mnd for å se om det er nok, men som regel ligger han på 3-3,5. Men kroppen tar opp jern. Tar flytende jern i 6 uker og ny blodprøve etter 7 uker. Men nå er dette blitt så "vanlig" her at om han begynner å blø mye neseblod, så gir jeg jern i 6 uker og tar blodprøve etter 7. Da slipper vi alle blodprøvene:) Har holdt på sånn fra han var 10 mndAnonymous poster hash: 055be...b8d Min har også lavt jern og ofte neseblod, er der en sammenheng?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Mi hadde litt forhøya kalsium nivå... drikker for mye melk? Melkeprodukter? Anonymous poster hash: 9f08c...915
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Har en på 3 som har lite jern ofte. Tar blodprøver hver 3. mnd for å se om det er nok, men som regel ligger han på 3-3,5. Men kroppen tar opp jern. Tar flytende jern i 6 uker og ny blodprøve etter 7 uker. Men nå er dette blitt så "vanlig" her at om han begynner å blø mye neseblod, så gir jeg jern i 6 uker og tar blodprøve etter 7. Da slipper vi alle blodprøvene:) Har holdt på sånn fra han var 10 mndAnonymous poster hash: 055be...b8d Min har også lavt jern og ofte neseblod, er der en sammenheng? Ja, det kan det være. Og da blør han sånn at det bare er å hente ei bøtte til blodet.. Men dette er slik man må finne ut av samme med legen, ikke styre selv.. Vi fant en sammenheng og handler etter den. Han er for liten til å brenne i nesa, for han vil ikke sitte stille og jeg ønsker ikke at han skal legges i narkose.. Anonymous poster hash: 055be...b8d
sologsommer Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Har en på 3 som har lite jern ofte. Tar blodprøver hver 3. mnd for å se om det er nok, men som regel ligger han på 3-3,5. Men kroppen tar opp jern. Tar flytende jern i 6 uker og ny blodprøve etter 7 uker. Men nå er dette blitt så "vanlig" her at om han begynner å blø mye neseblod, så gir jeg jern i 6 uker og tar blodprøve etter 7. Da slipper vi alle blodprøvene:) Har holdt på sånn fra han var 10 mndAnonymous poster hash: 055be...b8d Min har også lavt jern og ofte neseblod, er der en sammenheng?Ja, det kan det være. Og da blør han sånn at det bare er å hente ei bøtte til blodet.. Men dette er slik man må finne ut av samme med legen, ikke styre selv.. Vi fant en sammenheng og handler etter den. Han er for liten til å brenne i nesa, for han vil ikke sitte stille og jeg ønsker ikke at han skal legges i narkose.. Anonymous poster hash: 055be...b8d Min får oftes neseblod om natten. Da blør det til det stopper av seg selv. Ser helt forfærdelig ud. Blod overalt!! Pleier og få jern 5-6 måneder i året
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 Min jente hadde lavt jern i perioder 2-4 år. Legen var veldig opptatt av om hun spiste mye yoghurt/drakk mye melk da dette hemmer jernopptaket, men det gjorde hun ikke, hun likte ikke engang melk så dette var ikke årsaken hos oss, men er det visst hos en del barn. Ellers er hun nokså altetende og glad i det meste av middag og grønnsaker, så den eneste forklaringen de fant var at hun ble tappet for jern pga gjentatte infeksjoner i øvre luftveier samt at hun er/var en del plaget av refluks. Hun tok jerntilskudd i perioder (flytende).
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 Noe i brokkoli hindrer jernopptak (selv om grønnsaken er full av jern) Anonymous poster hash: d433e...538
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Sønnen min sitt jernlager var nesten helt tomt og årsaken var at han var allergisk mot katter og på den tiden hadde vi katt. Anonymous poster hash: 74918...06f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå