Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/Det-er-blitt-farre-etniske-nordmenn-i-Norge-7401488.html Skremmende lesning. Hadde det samme skjedd i f.eks Sør-Afrika hadde det blitt betegnet som en tragedie, men helt greit om det skjer i hvite land? Tragisk Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Det at hvite mennesker koloniserte sør- og store deler av resten av Afrika, førte jo forsåvidt til en diger tragedie som vi fremdeles ser ettervirkningene av.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Det at hvite mennesker koloniserte sør- og store deler av resten av Afrika, førte jo forsåvidt til en diger tragedie som vi fremdeles ser ettervirkningene av. Så derfor skal vi la det samme skje her? Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Det vil neppe skje på samme måte her. Men Norge er en del av verden, ikke en egen boble, og dermed merker vi konsekvenser av forholdene i andre deler av verden. mennesker har alltid flyttet på seg, det er ikke noe nytt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Det vil neppe skje på samme måte her. Men Norge er en del av verden, ikke en egen boble, og dermed merker vi konsekvenser av forholdene i andre deler av verden. mennesker har alltid flyttet på seg, det er ikke noe nytt. Man ser økt aggresjon fra alle leire her i Norge, så at det ikke vil få konsekvenser tror jeg dessverre er feil. Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Selvfølgelig får det konsekvenser. Historien er ikke annet en en rekke hendelser og konsekvenser som fletter seg inn i hverandre. Det er naivt å tro at noe kan bli "det samme" for alltid.
Jallow B Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Nåhja. Jeg, og alle andre som får barn med utenlandske, er en del av "ikke etnisk norsk"-statistikken. Og derfor skal man ta sånt som dette med en klype salt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Nåhja. Jeg, og alle andre som får barn med utenlandske, er en del av "ikke etnisk norsk"-statistikken. Og derfor skal man ta sånt som dette med en klype salt. Barnet ditt er ikke etnisk norsk og derfor en del av statistikken ja. Hva er poenget ditt? Anonymous poster hash: 9f820...16f
Jallow B Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Nåhja. Jeg, og alle andre som får barn med utenlandske, er en del av "ikke etnisk norsk"-statistikken. Og derfor skal man ta sånt som dette med en klype salt. Barnet ditt er ikke etnisk norsk og derfor en del av statistikken ja. Hva er poenget ditt? Anonymous poster hash: 9f820...16f Jeg, en norsk kvinne, har fått barn, i Norge. Alikevel blir jentungen min regnet som en del av den negative stastikken i denne artikkelen. Når de skriver om "97% ikke etnisk norske på Mortensrud-skole" tenker alle "INNVANDRERE SOM IKKE KAN NORSK, STAKKARS DE NORSKE BARNA", men den stastikken innebærer også mitt barn..
furutre Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 http://www.aftenposten.no/okonomi/OECD-Innvandrerne-i-Norge-lonner-seg-7228678.html Det lå link til denne artikkelen, nederst på siden til den du la ut, så det tyder jo på at det ikke bare er negativt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Jeg syntes Norge mister litt av sin egenart og kultur. I barnehagen til barna har de sluttet å synge norske julesanger der Maria, Jesus eller Gud er nevnt. Barnehager slutter med Lucia feiring. Det har blitt mer vold i samfunnet. Jeg er veldig for å hjelpe andre i en vanskelig situasjon, men det hjelper jo ikke å ta inn hele land hit når ledelsen i landet svikter. Anonymous poster hash: 6ba5f...f83
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Nåhja. Jeg, og alle andre som får barn med utenlandske, er en del av "ikke etnisk norsk"-statistikken. Og derfor skal man ta sånt som dette med en klype salt. Barnet ditt er ikke etnisk norsk og derfor en del av statistikken ja. Hva er poenget ditt? Anonymous poster hash: 9f820...16f Jeg, en norsk kvinne, har fått barn, i Norge. Alikevel blir jentungen min regnet som en del av den negative stastikken i denne artikkelen. Når de skriver om "97% ikke etnisk norske på Mortensrud-skole" tenker alle "INNVANDRERE SOM IKKE KAN NORSK, STAKKARS DE NORSKE BARNA", men den stastikken innebærer også mitt barn.. Barnet ditt er likevel ikke norsk. Jeg er gift med en brite, og barnet mitt er dermed halvt britisk, halvt norsk. Slik er det for deg også. At mannen din faller under negativ statistikk forandrer ikke det faktum. Anonymous poster hash: 9f820...16f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 http://www.aftenposten.no/okonomi/OECD-Innvandrerne-i-Norge-lonner-seg-7228678.html Det lå link til denne artikkelen, nederst på siden til den du la ut, så det tyder jo på at det ikke bare er negativt. http://www.aftenposten.no/meninger/--Hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster-7204353.html Asylpolitikken er nok litt mer interessant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 9f820...16f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 hvorfor det? For det er den folk er mest kritisk til, og omhandler i stor del ikke-vestlige, som er den gruppen nordmenn flest har problemer med. Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 aha. men det var altså ikke asylsøkere denne artikkelen som ble lagt ut i H.I handlet om. Så da blir det kanskje ikke så skumle tall likevel?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #17 Skrevet 10. desember 2013 Jeg syntes Norge mister litt av sin egenart og kultur. I barnehagen til barna har de sluttet å synge norske julesanger der Maria, Jesus eller Gud er nevnt. Barnehager slutter med Lucia feiring. Det har blitt mer vold i samfunnet. Jeg er veldig for å hjelpe andre i en vanskelig situasjon, men det hjelper jo ikke å ta inn hele land hit når ledelsen i landet svikter. Anonymous poster hash: 6ba5f...f83 Luciafiringen er jo ingen NORSK tradisjon. Det er egentlig en katolsk feiring, og det gir således ingen mening at vi skal feire den i et kristent-protestatisk samfunn, eller???? De fleste julesanger er heller ikke norske, men oversatte sanger....... En stor del av dagens NORDMENN er jo faktisk innvandrere, f.eks av finsk eller tysk avstamminng. Sånn sett hører også de inn under slike statestikker..... Anonymous poster hash: fa17a...dca
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 aha. men det var altså ikke asylsøkere denne artikkelen som ble lagt ut i H.I handlet om. Så da blir det kanskje ikke så skumle tall likevel? Det var ikke det som var poenget. Poenger er at det blir feil å fokusere på arbeidsinnvandring når man snakker om problemene man har med innvandring. Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #19 Skrevet 10. desember 2013 da bør det legges ved en artikkel som er relevant for problemstillingen som skal belyses neste gang da.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 da bør det legges ved en artikkel som er relevant for problemstillingen som skal belyses neste gang da. Man snakket da ikke om hva som lønner seg, men at andelen nordmenn synker. Og det er jo problematisk og illevarslende for de fleste. Det er tydelig at vi tar inn for mange innvandrere og dette vil skape problemer på sikt. Det er faktisk skremmende hvor fort dette går. Anonymous poster hash: 9f820...16f
furutre Skrevet 10. desember 2013 #21 Skrevet 10. desember 2013 ja, kanskje vi burde begynne å gidde å ta jobbene "på gølvet" sjøl, med den lønna som blir betalt for den, så kunne vi klart oss mye mer selv, uten innvandring.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #22 Skrevet 10. desember 2013 ja, kanskje vi burde begynne å gidde å ta jobbene "på gølvet" sjøl, med den lønna som blir betalt for den, så kunne vi klart oss mye mer selv, uten innvandring. Problemet ligger vel mye i hvor mange asylsøkere vi tar inn. Vi tar inn langt flere per innbyggere enn de fleste andre land i Europa. Anonymous poster hash: 9f820...16f
Jallow B Skrevet 10. desember 2013 #23 Skrevet 10. desember 2013 Barnet ditt er likevel ikke norsk. Jeg er gift med en brite, og barnet mitt er dermed halvt britisk, halvt norsk. Slik er det for deg også. At mannen din faller under negativ statistikk forandrer ikke det faktum. Anonymous poster hash: 9f820...16f ....din unge havner dermed også inn under "ikke etnisk norske er langt høyere representert i fengsel". "flere ikke etnisk norske i denne bydelen enn norske". Og mannen din.
Jallow B Skrevet 10. desember 2013 #24 Skrevet 10. desember 2013 da bør det legges ved en artikkel som er relevant for problemstillingen som skal belyses neste gang da. Man snakket da ikke om hva som lønner seg, men at andelen nordmenn synker. Og det er jo problematisk og illevarslende for de fleste. Det er tydelig at vi tar inn for mange innvandrere og dette vil skape problemer på sikt. Det er faktisk skremmende hvor fort dette går. Anonymous poster hash: 9f820...16f Og derfor skrev jeg at alle som får barn med utenlandske, være seg svenske eller afrikanere, havner på "den negative sida" av den statistikken. "Nordmenn synker i antall" innebærer også alle HALVT norske barn.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #25 Skrevet 10. desember 2013 Barnet ditt er likevel ikke norsk. Jeg er gift med en brite, og barnet mitt er dermed halvt britisk, halvt norsk. Slik er det for deg også. At mannen din faller under negativ statistikk forandrer ikke det faktum. Anonymous poster hash: 9f820...16f ....din unge havner dermed også inn under "ikke etnisk norske er langt høyere representert i fengsel". "flere ikke etnisk norske i denne bydelen enn norske". Og mannen din. Om briter var overrepresentert i norske fengsler hadde jeg sikkert følt meg truffet, men det gjør jeg altså ikke Anonymous poster hash: 9f820...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå