Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #51 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk. Anonymous poster hash: 0845c...201
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #52 Skrevet 10. desember 2013 Poden, kidza, gubben (om yngre gutter) Og er jo fra Fredrikstad, så ser daglig at maaaaange skriver slik de prater. Døds irriterende. Anonymous poster hash: e5c83...528
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #53 Skrevet 10. desember 2013 Når folk på babysider på facebook spør om noen har f.eks en jakke å arve vekk!! Det heter ikke å arve vekk noe!!! Du kan arve noe men de andre gir bort klær! Arg blir så irritert, og det sier litt for jeg har dysleksi og skriver masse feil. Og folk som sier gamlere istede for eldre. Anonymous poster hash: 0b496...e29
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #54 Skrevet 10. desember 2013 Rølpete forkortelser som Skakke (skal ikke) Vikke (vil ikke) Måkke (må ikke) Ække (er ikke) De som ikke snakker reint og blander lyder Schøtt (kjøtt) Schole (kjole) Chedli (kjedelig) De som blander da og når. Et hårete mål Det tar av Anonymous poster hash: dc6fe...d34 Jøsses, vært i Kristiansand noen gang? Her sier vi både "skakke" "vikke" "måkke" "ække". Det er dialekta vår, det. Anonymous poster hash: 72dfd...dd0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #55 Skrevet 10. desember 2013 Kleint !!! Ikke når det brukes i riktig sammenheng selvsagt men idag er det nesten ingen husker at det betyr syk Anonymous poster hash: 8d2b3...e30 Hva? Betyr det ikke liten? Anonymous poster hash: 2945e...d5e Jo, det er tysk og betyr liten Anonymous poster hash: 5d531...83c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #56 Skrevet 10. desember 2013 Kleint !!! Ikke når det brukes i riktig sammenheng selvsagt men idag er det nesten ingen husker at det betyr syk Anonymous poster hash: 8d2b3...e30 Hva? Betyr det ikke liten? Anonymous poster hash: 2945e...d5e Her betyr å være klein= være kåt... vi har det morro med innflyttere Anonymous poster hash: e003c...55a Klient på tysk betyr liten Anonymous poster hash: 8d2b3...e30
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #58 Skrevet 10. desember 2013 "Typ..." Feks: jeg vil reise! Til et sted typ Spania. Irriterer vettet av meg :-P Anonymous poster hash: 7c377...861 Men jeg er svensk, kan jeg si det da? Helt vanlig måte å ordlegge seg på i Sverige, jeg lover! Anonymous poster hash: 5977e...386
Kortslutning Skrevet 10. desember 2013 #60 Skrevet 10. desember 2013 Utrolig mange som skriver mere i stedet for mer. "Kan jeg få mere?" Det skriver mer!! Og det verste jeg hører er: "Jeg får så vondt i mammahjertet" Grøss! Mammaer har da vel ikke noe annerledes hjerte enn pappaer? Høres så fjortiss ut!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #61 Skrevet 10. desember 2013 Ja, mammahjerte er forferdelig! Får vondt i mammahjerte! Grøss. Serr Guttungen Jentungen Anonymous poster hash: bcf9c...e83
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #62 Skrevet 10. desember 2013 Folk som sier "vet du" i en setning. F.eks: bilen er blå, vet du Anonymous poster hash: 449b6...29f
LME1001 Skrevet 10. desember 2013 #63 Skrevet 10. desember 2013 "Har leita etter nøklene i hele dag, og så finner jeg dem selvsagt på den siste plassen jeg leter!" Vel, ja naturligvis. Å fortsette å lete ville jo vært ganske idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #64 Skrevet 10. desember 2013 På Toten betyr klein å være syk, i Trøndelag sier de karklein om å være kåt. Skakke, måkke, fåkke er helt vanlig å si her jeg bor (indre østlandet) uten at det er rølpete av den grunn. Det verste jeg hører er feil bruk av da og når, gamlere for eldre og bakdel for ulempe. Og kebabnorsk. Anonymous poster hash: 6fd70...572
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #65 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk. Anonymous poster hash: 0845c...201 AMEN!!! Anonymous poster hash: cae18...642
Siamese Hellhound Skrevet 10. desember 2013 #66 Skrevet 10. desember 2013 Skj-lyd istedenfor kj/tj. Og proaktiv. Men det aller verste tror jeg er folk som ikke greier å skille mellom dem og de. Jeg skal hente de. Har du sett de? Jeg må bare hjelpe de først. DET HETER DEM!!! Ellers så synder jeg mot flere her, skakke, vikke og måkke sier jeg, og sallami, men det mener jeg da bestemt er dialekt mer enn slang. Det å si mellom istedenfor gjennom i gitte uttrykk er også dialekt der jeg kommer fra, selv om jeg sjelden sier det sjøl, husker det ble brukt som eksempel på en særegenhet i vår dialekt. Men dialektord kan jo også irritere, sikkert. Jeg kan også finne på å si 'Hva? Er det sant??'. Men det er ikke fordi jeg tror personen juger, men mer et uttrykk for forbauselse. Kunne sikkert like gjerne si ''Oida!' eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #67 Skrevet 10. desember 2013 Hater når folk skriver "den følelsen" eller "det gledes". Eks: gikk på trynet i dag. Den følelsen... Eller: kose oss med familien i dag. Det gledes! Pjuk Anonymous poster hash: 83331...96f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #68 Skrevet 10. desember 2013 *elsk* kidza, hvem film, da/når Anonymous poster hash: 0fe5b...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #69 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk. Anonymous poster hash: 0845c...201 Da lurer jeg på hva du ville ha skrevet i denne setningen: "I forhold til skoleveien er det jo dumt å flytte." Og når du mener at 99% tar feil, til og med politikerne, så er det gjerne du som ikke har fulgt helt med. Anonymous poster hash: 71a89...f64
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #70 Skrevet 10. desember 2013 Jeg irriterer meg over mye! Men det verste må være at det har blitt helt vanlig å bruke feile endinger. "Ungene sitter i bila", "Vi har hvite skaper og hvite gulver", "Jeg har stått lenge i denne køa"... Og selvfølgelig "hvem bok er det?" og feil bruk av "og" og "å". Anonymous poster hash: 5967b...7c6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #71 Skrevet 10. desember 2013 Og "det gjør jeg flere ganger TIL dagen." Det heter OM dagen!!! Anonymous poster hash: 5967b...7c6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. desember 2013 #72 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk. Anonymous poster hash: 0845c...201 Da lurer jeg på hva du ville ha skrevet i denne setningen: "I forhold til skoleveien er det jo dumt å flytte." Og når du mener at 99% tar feil, til og med politikerne, så er det gjerne du som ikke har fulgt helt med. Anonymous poster hash: 71a89...f64 Med tanke på skoleveien er det jo dumt å flytte? Jeg irriterer med over hvem bil, schino og schøtt, men ingenting slår små skrift. Det er ikke små skrift, det er liten skrift. Bokstavene er små, men skriften er liten! (Som i at du med lese det med liten skrift i kontrakter.)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #73 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk.Anonymous poster hash: 0845c...201 Da lurer jeg på hva du ville ha skrevet i denne setningen: "I forhold til skoleveien er det jo dumt å flytte." Og når du mener at 99% tar feil, til og med politikerne, så er det gjerne du som ikke har fulgt helt med.Anonymous poster hash: 71a89...f64 Hallo, da sier du: "Med tanke på skoleveien..." Verre er det ikke. Hvis du absolutt må bruke "i forhold til", så må du si noe sånt som: "Skoleveien på det stedet vi bor på nå er mye kortere/lengre/farligere/whatever i forhold til den skoleveien vi vil få hvis/når vi flytter". Jeg skjemmes over den dårlige norsken som finnes der ute, altså. Nå hisset jeg meg så mye opp at jeg fikk en pokker så vond kynner også! Anonymous poster hash: 0845c...201
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #74 Skrevet 10. desember 2013 Det som definitivt irriterer meg mest, er når folk bruker uttrykker "i forhold til" feil. Som stort sett er i 99% av tilfellene, fordi de ikke har peiling på hva uttrykket betyr. Det betyr det samme som "sammenliknet med", og hvis du da inni hodet ditt bytter ut "i forhold til" med "sammenliknet med" når folk sier "i forhold til", så har du til slutt lyst til å skrike høyt til alle som bruker det feil. For det gir virkelig ingen mening. Og det verste av alt, er at til og med politikere bruker uttrykket feil! Jens Stoltenberg var en mester på å irritere meg med dette. Jammen godt han ikke er mye i media lenger, så slipper jeg å irritere meg over det også. Erna har i allefall skjønt hvordan man skal bruke uttrykket, og godt er det. Så til dere alle som sier "i forhold til": Tenk gjennom hva det egentlig betyr før dere bruker uttrykket, for dere høres virkelig helt dustete ut når man bytter det ut med "sammenliknet med". Takk.Anonymous poster hash: 0845c...201 Da lurer jeg på hva du ville ha skrevet i denne setningen: "I forhold til skoleveien er det jo dumt å flytte." Og når du mener at 99% tar feil, til og med politikerne, så er det gjerne du som ikke har fulgt helt med.Anonymous poster hash: 71a89...f64 Med tanke på skoleveien er det jo dumt å flytte? Jeg irriterer med over hvem bil, schino og schøtt, men ingenting slår små skrift. Det er ikke små skrift, det er liten skrift. Bokstavene er små, men skriften er liten! (Som i at du med lese det med liten skrift i kontrakter.) Så ikkeat du hadde kommet med samme forslag før jeg skrev svaret til hun du svarte Er jo ikke så vanskelig å finne et annet (riktig) uttrykk Anonymous poster hash: 0845c...201
Catlady Skrevet 10. desember 2013 #75 Skrevet 10. desember 2013 Jeg blir nesten krigersk av folk som sier mye DA på slutten av setninger !!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå