Gå til innhold

tror dere jeg får hovedomsorgen for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehh det er flere og flere som dømmer 50/50 så rart du kan være så skråsikker på at det ikke skjer.

Å det er ikke sånn at HI bare kan nekte "å gå med på" 50/50!

Han er faren,så visst det ikke er noe galt med fyren så vil han få 50/50 uten problemer!

At samboeren er lat å ikke hjelper til med å stå tidlig opp å hjelpe å legge barnet er ikke grunn nok til at faren ikke får 50/50!

Anonymous poster hash: 8ea77...d0c

Det anbefales ikke en gang overnatting hos far i den alderen, så tror hi kan ta det helt med ro. Du vet tydelig ikke hva du snakker om.

Anonymous poster hash: 559c2...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt 50/50 for så små barn og dessverre er ikke likestillingen i Norge kommet langt nok, så er nok mor som får barnet mest. Likestilling skal vi kvinner ha, men når det kommer til barna, nei da vil vi ikke ha likestilling for menn og kvinner. Nei da er kvinner best.

Anonymous poster hash: 2d9b5...3d2

Får håpe du ikke får ris på egen bak og ender opp som alene med helgesamvær med evt bana dine da. 100 % likestilling kommer det aldri til å bli og det er vel det eneste området som kvinner fortsatt har litt mer rettigheter (i torien ikke) enn far, ellers i samfunnet skal det være likt men det vet vi alle at det ikke er og heller ikke vil bli.

Anonymous poster hash: ca2ee...bf5

Skrevet

Tusen takk for svar alle. Forholdet er skikkelig dårlig nå. Jeg elsker han, men han viser tydelig at han ikke lenger føler det samme for meg. Det er derfor jeg forventer det snart blir brudd. Jeg vet ikke om han kommer til å godta annen hver helg og en dag i uken, mrn håper det. Han begynner tidlig på jobb og slutter sent. Det har derfor blitt meh som har levert. Men det med å stå opp med henne i helger osv er et valg han selv tar. Å legge henne er også det. Jeg tenker på barnet når jeg tenker 50/50 ikke er bra. Jeg er helt klart med henne mest. Men om han sier i mot dette, kan jeg jo ikke bevise det.. off dette er fælt. Hadde aldri trodd dette skulle skje. Et sjokk... hiAnonymous poster hash: bcd1f...3d2

Hvis du er den som henter og bringer i barnehagen så har du jo vitne på det, og sånt betyr en hel del. Regner med at det er du som følger opp helsestasjon, foreldemøter/,samtaler ol også?

Anonymous poster hash: ba98d...fe2

Skrevet

Det er ikke anbefalt 50/50 for så små barn og dessverre er ikke likestillingen i Norge kommet langt nok, så er nok mor som får barnet mest. Likestilling skal vi kvinner ha, men når det kommer til barna, nei da vil vi ikke ha likestilling for menn og kvinner. Nei da er kvinner best.

Anonymous poster hash: 2d9b5...3d2

Har ikke falt deg inn at dersom pappaen til dette barnet hadde stilt mer opp for kone og barn, så hadde de kanskje ikke skilt seg? Som i å ta sin del av husarbeid og middagslaging og å tilbringe tid med barnet sitt? Pappaen har tydeligvis hittil foretrukket å holde seg unna familien sin (HI skriver at det er alltid hun som vekker og legger, alltid den som leverer og henter i bhg og er desidert mest sammen med barnet), så hvorfor skulle han plutselig kreve 50/50 nå?

Anonymous poster hash: e5458...5d8

Skrevet

Kjære HI, jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese deg opp så mye som mulig ang dine rettigheter. NÅ. Hold din sti ren, tenk på barnets beste. Ikke bli usaklig. Ta vare på evt truende/usaklige sms/mail fra barnefar om det kommer, det vil kunne hjelpe deg i en evt barnefordelingssak senere. Mange menn har en syk makt over sine partnere og det virker som om du er redd for han du er sammen med... Ikke la ham true deg til noe som ikke er bra for barnet! Han har selv valgt bort å legge barnet sitt, han har selv valgt bort å ikke være sammen med henne når han har hatt muligheten. Å dømme 50/50 vil bli direkte traumatisk for et så lite barn og du har loven på din side.

Skrevet

Noen som kan anbefale gode sider der jeg kan lese meg opp på mine rettigheter? Takk for svar♡hi

Anonymous poster hash: bcd1f...3d2

Skrevet

Jeg bor med min mann og 3 barn jeg. men dere her inne er trangsynte og støtter kun mor i alle saker,men barnet har like mye rett til og se faren.

Anonymous poster hash: 3d715...481
Skrevet

Jeg bor med min mann og 3 barn jeg. men dere her inne er trangsynte og støtter kun mor i alle saker,men barnet har like mye rett til og se faren.

Ja ungen har rett til å se far, men det betyr IKKE at det beste for barnet er å være hos han 50%

Anonymous poster hash: 08f98...682

Skrevet

Mener du at et barn på 18 mnd har godt av å bo 50 % hos mor og 50 % hos far? I en sak hvor far hverken har stått opp med barnet om morgenen, aldri har lagt det, aldri har levert eller hentet det i bhg? Og som ofte velger bort barnet til fordel for andre aktiviteter i helgene?

Skrevet

Jeg ringer fvk imorgen og hører hvordan det pleier bli i min situasjon. :-(

Anonymous poster hash: bcd1f...3d2

Skrevet

Lykke til HI, hold oss gjerne oppdatert. God klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...