Gå til innhold

Blir litt bekymra av alt dette ( utredning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen utredes for mage problemer. 5 desember var vi på barne avdelingen og tok laktose belastning, fikk utslag på testen men ikke veldig kraftig reaksjon. legen ønska også å sjekke andre ting, så ble tatt mye blodprøver, så på lappen at flere av  de skal til ullevåll. Måtte også ta avføringsprøve, den skulle jeg sende ullevåll, jeg sendte den i går. I dag kom det brev om at han skal ta ultralyd av mage og bekken 19 desember,  ringte for å bytte time da det er vanskelig å ta fri fra jobb så tett oppi jula (matbutikk) Men da måtte vi vente til januar/ februar for var kun 1 spessialist som kunne ta den type utredning og det var vanskelig å få time hos den legen så ble anbefalt å ta oppsatt time. Skal prøve å bytte vakt på jobb så håper det går. Men blir bekymra nå jeg over at alt går så fort i svingene og att på til hos en lege det er vanskelig å få time hos. Og hva er det som er så spesiellt med denne utredninga at ikke en hvilken som helst lege kan ta det. Hoff, dette er ekkelt, hva i alle dager er det de mistenker og utreder han for som jeg ikke har fått vite. Tviler på de setter himmel og jord i bevegelse pga laktose intoleranse.

Anonymous poster hash: e9d23...2d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cøliaki? Er neppe noe fryktelig farlig, bare at de har sine oppsatte rutiner de følger ift til folk på jobb og ansvarsomsåder.

Skrevet

3 åringen utredes for mage problemer. 5 desember var vi på barne avdelingen og tok laktose belastning, fikk utslag på testen men ikke veldig kraftig reaksjon. legen ønska også å sjekke andre ting, så ble tatt mye blodprøver, så på lappen at flere av  de skal til ullevåll. Måtte også ta avføringsprøve, den skulle jeg sende ullevåll, jeg sendte den i går. I dag kom det brev om at han skal ta ultralyd av mage og bekken 19 desember,  ringte for å bytte time da det er vanskelig å ta fri fra jobb så tett oppi jula (matbutikk) Men da måtte vi vente til januar/ februar for var kun 1 spessialist som kunne ta den type utredning og det var vanskelig å få time hos den legen så ble anbefalt å ta oppsatt time. Skal prøve å bytte vakt på jobb så håper det går. Men blir bekymra nå jeg over at alt går så fort i svingene og att på til hos en lege det er vanskelig å få time hos. Og hva er det som er så spesiellt med denne utredninga at ikke en hvilken som helst lege kan ta det. Hoff, dette er ekkelt, hva i alle dager er det de mistenker og utreder han for som jeg ikke har fått vite. Tviler på de setter himmel og jord i bevegelse pga laktose intoleranse.

Har ikke peiling på hva det er de undersøker, men ring legen om du er veldig bekymret.

Du har krav på fri for å følge barn til undersøkelse.

Anonymous poster hash: f323b...0f9

Skrevet

For det første: SELVFØLGELIG tar du fri fra jobb når sønnen din har fått time til spesialist!!!!

Jeg blir nesten rystet, nesten så jeg tenker at du ikke tenker klart i øyeblikket! Greit du har en jobb hvor jeg vet det er ekstremt hektisk midt i verste julestria, men du kan erstattes noen timer eller en dag. En matbutikk har som regel alltid noen som kan stille opp.

For det andre: det at ting nå går ganske fort trenger ikke bety annet enn at barn ofte blir prioritert. Det går ofte raskere for barn å kommet til undersøkelser enn for oss voksne. Det kan også være at de har fått en avbestilling og derfor plutselig fikk en ledig time, sånt skjer stadig.

Jeg ville vært takknemlig for at sønnen din faktisk blir utredet så raskt.

Håper alt er bra med ham!

Anonymous poster hash: 2180a...0f2
Skrevet

Selvfølgelig er det bra det blir tatt tak i og ikke drar ut i månedsvis. Men min erfaring er at ting tar tid, da han ble født skulle han ha ultralyd av hoftene før vi reiste fra sykehuset, men det var ikke mulig å få, endte med at han var 5 måneder før han fikk den, og han skulle da sjekkes for om han trengte pute. 

Regner med at jeg finner en løsning så vi får møtt opp til timen, skal forhøre meg litt når jeg skal reise på jobb etterpå. 

Får satse på at det er helt uskyldig cølaki eller noe sånn. Er bare så ekkelt når det går så fort, Men det ville ta 3-4 uker før de fikk svar på noen av blodprøvene, så da kan det jo ikke være noe de ser på prøvene som får fortgang i sakene. 

Skrevet

At det bare er en eller to spesialister innen feltet er ikke uvanlig. Ofte er feltet deres veldig snevert og de er dyktige på sitt felt. Bedre med litt kø og få det gjort skikkelig enn ikke kø og å få ting halvgjort pga manglende kompetanse. Har selv gått med diverse som vanlige leger ikke skjønte noe av, kom til spesialist ( en av to i landet) og fikk diagnose etter undersøkelse. Da hadde jeg gått i flere år og lurt mens div leger klødde seg i hodet.

Ta fri ( det har du krav på) og ta timen!

Skrevet

Selvfølgelig er det bra det blir tatt tak i og ikke drar ut i månedsvis. Men min erfaring er at ting tar tid, da han ble født skulle han ha ultralyd av hoftene før vi reiste fra sykehuset, men det var ikke mulig å få, endte med at han var 5 måneder før han fikk den, og han skulle da sjekkes for om han trengte pute. 

Regner med at jeg finner en løsning så vi får møtt opp til timen, skal forhøre meg litt når jeg skal reise på jobb etterpå. 

Får satse på at det er helt uskyldig cølaki eller noe sånn. Er bare så ekkelt når det går så fort, Men det ville ta 3-4 uker før de fikk svar på noen av blodprøvene, så da kan det jo ikke være noe de ser på prøvene som får fortgang i sakene. 

DU trenger ikke finne en løsning. Så lenge du ikke er sjefen trenger du bare gi beskjed om at du blir borte gitt dag/tidspunkt pga time hos spesialist.

Anonymous poster hash: f323b...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...