Gå til innhold

Hvor mye hadde babyene deres vokst på 6-ukers kontrollen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snuppa var på kontroll i går og hadde vokst 10 cm siden fødsel! Det er da veldig mye? Fra 52 til 62 cm. Ikke mye bruk for nyfødtklær her nei...

Gått opp fra 4 til 5,5 kg også.

Anonymous poster hash: 9f88b...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, matglad frøken? :) min hadde vokst 11 cm på 3-månederskontrollen. :)

Hmm, hun spiser ikke sååå ofte da. Ca hver tredje time, av og til litt oftere.

Men nå ligger lengdekurven hennes allerede utenfor den øverste percentilen...

Anonymous poster hash: 9f88b...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at de ikke målte lengde ved 6 ukers kontroll, noe med at de ikke skulle strekke i de. Mi jente var født en måned for tidlig, var da 2800 g, var 4800 g på 6 ukers kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har noe med belastning på hoftene som er årsaken til at de fleste ikke måler før 3 mnd. Men skal vel sis at målene ofte varierer noe ift hvem som måler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elste Snuppa mi hadde vokst 11 cm de første 6 ukene.. Pleier ikke måle her på 6 ukerskontroll, men hun var ny og trodde sikkert babyen var 3 mnd. Hadde også lagt på seg 2,5 kg. Veldig puppeglad baby :)

Nå har hun nettopp vert på 2 års kontroll og fikk beskjed om at hun er blandt de aller lengste toåringene i landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. En av onkelungene til gubben er også kjempe lang, noe som er litt snodig ettersom ingen av foreldrene er spesielt høye. Han blir 4 om et par mnd og passer 116 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hugsar ikkje, men sjølv gjekk eg frå 3600 g til 5700 g (!). Helsesøster bad mamma om å gi meg vatn i tillegg til pupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugsar ikkje, men sjølv gjekk eg frå 3600 g til 5700 g (!). Helsesøster bad mamma om å gi meg vatn i tillegg til pupp..

Det der høres nesten ut som vår minste, hehe. Mistenker at han kommer til å stå på stedet hvil fra 6 mnd kontrollen til han bikker året, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måler de heller ikke på 6 ukers kontroll, men vi tok ca mål selv og da tror jeg hun var 58-59cm på den tida. På 3 mnd kontrollen var hun 63,5cm (50cm ved fødsel) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...