Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg blir satt igang dagen jeg er 40 uker på vei. Jeg er allerede moden og har 2 cm ca. Andregangs. Hva kan jeg forvente? Hva er din erfaring? Gruer meg så enormt, kunne ønske kroppen hadde satt igang selv, men slik blir det altså ikke. Er på Ahus jeg skal inn forresten. Anonymous poster hash: d2b1d...0d4
Julie (: Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Jeg må innrømme at jeg synes hele opplegget med ballong var skikkelig stress, fikk rier av den (med ikke gode nok, gikk hjemme i over et døgn med dem) og den var ekkel å ha klistret fast til låret. Da jeg kom på sykehuset og fikk en modningspille, så gikk det veldig greit, da. Kroppen satt fint igang selv. Siden du er andregangs slipper du sikkert ballong, håper hvertfall det for din del. For min del gikk det bare 4.5 t fra modningspilla til vesla var ute, så satser på at du får et liknende scenario.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Du får ikke ballong når du har 2 cm alt vil jeg tro. Jeg hadde en god opplevelse. Tok litt tid fra de satte det i gang til det startet, men jeg hadde med underholdning, pluss at det er jo mange andre som bare ligger der og kjeder seg, så vi hadde selskap i hverandre. Fikk en fin fødsel da det satte i skikkelig i gang ca 1 døgn etter første pille. Tok vannet kl 17, og ungen var ute 2230. Helt supert. Fødte på Ahus for nesten ett år siden. Anonymous poster hash: ebf93...953
Julie (: Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Jeg fikk ballong selvom jeg var moden og hadde 2 cm. Var visst fordi jeg var førstegangs, men var helt i "grenseland". Ønsker deg uansett en god fødselsopplevelse, det glemte jeg helt istad!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Tusen takk for svar dere! :-) Det høres jo veldig fint ut. Har belaget meg på flere døgn med slit, men på jordmødrene der virker det som at det skal ta null komma svisj å få det igang.. Anonymous poster hash: d2b1d...0d4
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Jeg ble satt i gang 12 dager på overtid med nr 2. Helt umoden, fikk først ballongkateter, som falt ut etter et par timer. Dagen etter fikk jeg første modningspille, kjente ingenting. Noen timer senere ble pille to satt inn, og tre timer etter var babyen ute Intenst, men det gikk helt fint. Følte meg hele tiden trygg og godt ivaretatt. En fin opplevelse når det førstes ble sånn at de måtte sette meg i gang. Lykke til! Anonymous poster hash: 35fd3...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå