Gå til innhold

hjelp!!! Jobbdilema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hva jeg skal velge. Har søkt endel sykepleierjobber og fått to av de. Men vet ikke hvilken jeg skal velge.

1. Fagkonsulent med kun dagjobbing. Er ganske langt unna, men går med buss og lignende. Litt klønete dersom barna er syke eller det skjer noe med de, for da bruker jeg 1 time med buss dit. Mister tilleggene, men er jo en spennende stilling

2. Vanlig sykepleier i 2-delt turnus. kun 88%, men mulighet for å jobbe ekstra og jeg får tilleggene. Er like ved hjemmet og barnehagen, slik at det er kort vei. Kan bli noen vakter som er litt klønete, da mannen også jobber dag/kveld. Kan sikkert tilpasse dette noe, men kan bli kræsj noen steder.

Aner ikke hvilken jeg skal velge. Skal jeg velge dag og karriere? Eller turnus og nærhet til hjem og barnehage? Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 2c19c...ad9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr. 1 hvis det er sannsynlig at du kommer til å flytte i ikke så alt for fjern fremtid.

Jeg har hatt en times reisevei tik jobb og det var for langt for meg. Kan hende det hadde vært annerledes hvis jeg ikke hadde vært alene.

Anonymous poster hash: 9504c...d06

Skrevet

Nr. 1 hvis det er sannsynlig at du kommer til å flytte i ikke så alt for fjern fremtid.

Jeg har hatt en times reisevei tik jobb og det var for langt for meg. Kan hende det hadde vært annerledes hvis jeg ikke hadde vært alene.

Anonymous poster hash: 9504c...d06

Vi har nettopp flyttet og kommer ikke til å flytte nærmere nr 1. Det kommer vi aldri til å få råd til. Men her vi bor er det ikke så mange slike stillinger (kanskje derfor det er billigere å bo her......). Uff, et luksusproblem egentlig

Skrevet

Hva vil du helst selv da?

Reisevei på en time er mye. To timer hver dag kontra kanskje 30 min.

Det er 7,5 timer mer med barna.

Men nummer en høres mer spennende ut og vil kanskje åpne for andre muligheter. Da kan langvreisevei veie opp for mye.

Jeg har slitt med samme valg men var sååå heldig og fikk drømmejobben 10 min hjemmefra. Følte jeg vant i Lotto da. :-)

Anonymous poster hash: d8ab6...7e5

Skrevet

7,5 timer mer i uka. ;-)

Skrevet

Men nummer en høres mer spennende ut og vil kanskje åpne for andre muligheter. Da kan langvreisevei veie opp for mye.

Jeg har slitt med samme valg men var sååå heldig og fikk drømmejobben 10 min hjemmefra. Følte jeg vant i Lotto da. :-)

Å misunner deg den.

Faglig sett vil jeg ha nr 1, samt at jeg slipper turnus. Men i forhold til barna vil jeg ha nr 2........

Skrevet

Hva med at du tar lappen, evt kjøper dere en bil til? Ville valgt stilling 1, om det var mulig å korte ned reisetiden med bil....

Anonymous poster hash: 59d21...4b6
Skrevet

Det viktigste er å gjøre det du føler er riktig for deg og din familie :) Andre kan mene så mangt.

Jeg ville gått for nr 2. Jeg mener tid med barna ikke kan måles i karriere eller penger, så for meg ville det vært et lett valg.

Skrevet

Jeg ville valgt stilling nr 1 om den interesserer deg! Det kan åpne for andre muligheter senere. Å satse på å komme videre og utvikle deg videre faglig høres ut som en fin mulighet. Ville vurdert kjøpe ekstra bil for å korte ned tiden. Ja, ville gått for det.

Tenk hva du ville valgt hvis du ikke hadde hatt barn. Vanskelig bestemme seg når man tenker på alt på en gang

Skrevet

Å misunner deg den.

Faglig sett vil jeg ha nr 1, samt at jeg slipper turnus. Men i forhold til barna vil jeg ha nr 2........

Her synes jeg du har svart deg selv egentlig. Family comes first. :) Nr 2! :)

Anonymous poster hash: d382b...0c8

Skrevet

Forsøk å se for deg hvordan hverdagen blir i de to forskjellige..  Hvordan har du lyst til å ha det med tanke på arbeidstider..

Jeg var i en lignende situasjon.. Ene jobben måtte jeg reise tidlig og var ikke i barnehagen før 16.30, den andre er i nærheten og jeg er i barnehagen før 15.00..  Jeg valgte den siste og tenker at jeg får være god på det jeg driver med nå, nyte tiden med barna og heller bytte til noe jeg vil mer senere.. for jeg ser ikke meg selv i denne jobben veldig lenge.. men akkurat nå er det det som passer :) 

Skrevet

Hvor er jobb nr 2 da? Sykehus, sykehjem? Jeg hadde nok gått for nr.1. De timene du taper på reisevei vinner du igjen på å ha fri helger, helligdager osv. Jeg hater turnus så går nå kun dagvakter 50 prosent på sykehus.

Anonymous poster hash: ac667...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...