Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Drastisk overskrift her. Mener ikke livet, men oppmerksomhet i form av gaver. Er det slik at når man får barn så er det slutt på gaver og slike goder til oss foreldre? Jeg fikk barn tidlig og har ofte hørt at jeg ikke får gave fordi jeg har egen familie nå. For noen år siden fikk søsteren min og en kusine penger av bestemor fordi de gikk på skole. Jeg gikk også på skole, men hadde 2 barn. Fikk beskjed om at jeg ikke fikk siden jeg hadde egen familie. Søsteren min og svigerinnen min fikk sommerpenger hos mamma et år, og jeg fikk ikke fordi det hendte hun kjøpte gaver til barna mine. Altså, misforstå meg rett. Heller mine barn enn meg, men jeg skjønner igrunn ikke logikken og jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt såret. Nå snakker jeg ikke om tilfeller som f.eks der min onkel som har sluttet helt å kjøpe til de voksne, men bare til barna. Tenker mer på der f.eks mine søsken får, men ikke jeg siden jeg har barn. Anonymous poster hash: 379ef...754
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Her er det ikke slik. Hvis mamma og pappa gir noe til søsteren min, som ikke har barn, får jeg også tilsvarende sum (hvis det er snakk om penger). Gaver gir de litt etter behov, så der kan det bli litt mer forskjell, men det har jeg aldri tenkt over. Jeg er ikke så opptatt av at alt må være likt.... Anonymous poster hash: 0a6ea...72a Anonymous poster hash: 0a6ea...72a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Men dine søsken, er de enda ''barn''? Er de en del yngre enn deg? Anonymous poster hash: be93e...204
♥Madam Mim♥ Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Nei, ikke fra foreldre og besteforeldre. Men her har vi avtale med andre søsken om at etter vi får barn så er det barna som får gaver og ikke oss voksne. Det holder julegavebudsjettet litt nede samtidig som vi slipper å legge hodet i bløtt hver jul for å finne ut hva vi skal kjøpe til hverandre!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Men dine søsken, er de enda ''barn''? Er de en del yngre enn deg? Anonymous poster hash: be93e...204 Nei, vi er ganske tett i alder og jeg ligger mellom mine to søsken:) Madam mim, en slik ordning har vi også med mannens søsken. HI Anonymous poster hash: 379ef...754
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har en datter, min søster har ikke. Ifjor fikk jeg 250.000 tusen kroner av mine foreldre og i år fikk min søster det. Jeg har fått julegave på forskudd til 50.000 av mine foreldre i år, og min søster får ekstremturklær til 10.000 kr. Hun skal også få en del møbler men det blir over jul. Mao slik regnskapet er nå har jeg fått mer enn min søster etter at jeg fikk barn. Anonymous poster hash: 56ebd...a0e
me_87 Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har ikke fått mindre gaver etter jeg fikk barn.
Elsker livet Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Det har ikke endret seg for min del. Men det har blit dyrere for foreldrene mine som nå også må gi til min mann og mine barn. De har alltid vært veldig rause med pengene, og de deler f.eks ut en konvolutt med riktig valuta til hver av oss når vi skal på ferie. En til meg, en til min mann og en til hver av barna. Veldig koselig, selv om vi ikke trenger det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Mine foreldre gir likt til meg og min søster selv om jeg har barn og hun ikke har det. Det barna mine får er det de som får, og når min søster etter hvert får barn vil hennes barn få på samme måte. Til barnebarn gir de gaver til julo g bursdag og litt klær og leker når de har lyst eller finner noe spesielt fint. De gir flotte gaver til alle sammen, også til svigersønnene sine. De får også likt. Tror de er veldig opptatt av å gi likt til oss. Anonymous poster hash: ddb30...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå