Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva unngår dere eller gjør dere mens dere ruger?

Er det greit å drikke kaffe eller te?

Blir jo småparanoid av dette, og for min egen del prøver å gjøre ting annerledes enn sist, siden det ikke ble noe da...

Jeg kjenner disse 14 dagene blir grusomt lange, men håper på julegave da ❤️

Skrevet

Jeg er på dag 6 siden uttak, så har ikke ruget så lenge, men kjenner jeg begynner å bli sprø allerede!! :P Man merker jo ALT! :P hehe.. Legen på Riksen sa at man helst skal unngå kaffe/te hver dag. Men jeg er ikke glad i noen av delene, så det er ikke noe problem for meg ;)

Ellers har jeg jo hørt at det er bra å holde magen varm og le mye! :P hehe.. Vet ikke om det stemmer da, men alt er jo verdt å prøve ;)

Helt enig med deg, disse to ukene går så treeeeeegt! Håper også på verdens beste julegave :hjerte::D

Skrevet

Ikke kaffe, hmm... Må kanskje ta frem den koffeinfrie fra sist :P holde magen varm ja, det mener jeg også å ha hørt :)

Rugedag seks??? Heldig du da, er på 2 liksom, hehe!!!

Kjenner på alt ja, ugg, gruer meg jeg, det var fælt når det ikke gikk sist :(

Jeg skal ihvertfall prøve å slappe mer av denne gangen :)

Lykke til da!! Spennende!!!

Skrevet

Jeg tror det beste er å leve sunt og normalt. Men hva er nå det? Trening, kosthold, søvn, ikke stresse osv. Ta vare på deg selv og den lille inni magen.. 

Det finnes mange fine kostholdsveiledninger, bl.a på Babyverden. 

Når det gjelder kaffe m koffein, sies det at 1-2 kopper om dagen er nok. Jeg ELSKER pepsi max. Begrenser det til helgene nå, og kutter helt ut etter innsett.Kunstig søtning er jo aldri bra. Så da går jeg over til fanta, som jeg egentlig synes er altfor søtt. Ender da gjerne med å ikke drikke noe særlig brus, og det er jo det beste.  

I rugetiden synes ihvertfall jeg at det er naturlig å leve som om man er gravid  :rolleyes:  :rolleyes:

Skrevet

Regner med at å leve sunt ol er det beste :) prøver å slappe av samtidig som jeg er litt aktiv hver dag :) varme på magen, hehe, godt det da :) skal lese på kostholdsrådene, kjenner det er vanskelig å holde seg unna søtsaker :/

Skrevet

Jeg tar en kopp kaffe om dagen, forsøker å holde meg unna sukker, spiser "5-om dagen" og trener moderat 3 ganger i uken. Hørt at om du drikker kaffe og plutselig slutter med det, fører med seg ekstra stress , hodepine etc så dumt det og. Som nevnt ovenfor her, ingen negativ innvirkning m 1-2 i dagen. Så nyt en liten kopp og hold deg til det er nå mitt råd :). Det er jo også antioksidanter i kaffe ;) . Ingen alkohol så klart :)

Skrevet

Hei dere :) Denne gangen, min andre rugeperiode har jeg blitt gravid ;) Skal på ul om en uke, så er litt nervøs. Tørr ikke håpe for tidlig. Det jeg har gjort denne gangen i forhold til sist, har dukket mindre kaffe en jeg har pleid, de tre først dagen satt jeg foran datamaskinen og så på morsomme klipp på youtube. Har lest en eller annen plass på nettet at det var gunstig å sove på venstresiden, har noe men næringen til livmoren og gjøre. Så har jeg spist variert og sunt, tatt vitaminer, og trent litt :) Har vært veldig travel denne rugeperioden, så har ikke fått tid til å tenke for mye på det, selv om det selvsagt ligger i tankene. Men det er egentlig et tips, finn på noe som kan ta tankene fra dette litt :) 

Masse lykke til alle rugere :)

Skrevet

Bidronninggele var tingen for meg når jeg ble gravid :)

Anonymous poster hash: 707ac...48e
Skrevet

Bidronninggele var tingen for meg når jeg ble gravid :)Anonymous poster hash: 707ac...48e

Bidronning gele? Spiste du det eller?

Skrevet

Hei dere :) Denne gangen, min andre rugeperiode har jeg blitt gravid ;) Skal på ul om en uke, så er litt nervøs. Tørr ikke håpe for tidlig. Det jeg har gjort denne gangen i forhold til sist, har dukket mindre kaffe en jeg har pleid, de tre først dagen satt jeg foran datamaskinen og så på morsomme klipp på youtube. Har lest en eller annen plass på nettet at det var gunstig å sove på venstresiden, har noe men næringen til livmoren og gjøre. Så har jeg spist variert og sunt, tatt vitaminer, og trent litt :) Har vært veldig travel denne rugeperioden, så har ikke fått tid til å tenke for mye på det, selv om det selvsagt ligger i tankene. Men det er egentlig et tips, finn på noe som kan ta tankene fra dette litt :) 

Masse lykke til alle rugere :)

Lykke til du også, jeg er også mye roligere enn sist, min andre gang :) jeg skal redusere kaffedrikkingen, samt at jeg ble satt på lutinus nå.... Er så spent!!

Skrevet

Her må jeg følge med :-)

Vi har ett egg på frys som skal settes inn på fredag, og overlever det opptining må jeg gjøre det jeg kan for å få det til å sitte! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...