Gå til innhold

Dritt lei kvalmen!!!

Anbefalte innlegg

Er det flere som er kvalm fremdeles? Jeg er 13+5 idag og fremdeles kvlam og ikke nok med det, det blir bare verre!! :( Jeg visste jo at det ikke kom til å gå over på dagen 12 uke, men håpet at det gradvis skulle bli bedre, ikke verre.. Jeg har vært ganske uggen helt fra uke 5-6, men kastet ikke opp i begynnelsen. Begynte så å kaste opp inni mellom fra uke 9 og nå kaster jeg opp så og si hver dag :(

Gleder meg veldig til jeg bare kan kose meg med å være gravid! Dette er mest sannsynlig mitt siste svangerskap og da har jeg lyst til å kose meg litt ekstra med det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103536-dritt-lei-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være gledesdreper, men jeg er 19+4 og er fortsatt ikke kvitt kvalmen og oppkast.. (ble kvalm i uke 6, begybte å kaste opp i uke 8 ca). MEN det er blitt mye bedre og nå klarer jeg meg uten phenergan og kaster ikke opp mer enn et par ganger i uka. Det begynte å bli bedre sånn smått i uke 16 tror jeg og har blitt gradvis bedre. Skjønner frustrasjonen din veldig godt..og jeg ble sprø av å ikke føle meg bra. Men nå føler jeg meg som meg selv igjen og føler jeg kan nyte denne tiden (stort sett!) :) krysser fingrene for at du blir bedre veldig snart!!

Takk, det hjelper litt å vite jeg ikke er alene (selv om jeg visste jo egentlig det og aller helst så skulle ingen vært kvalme), men godt å høre at for dere så har det blitt gradivs bedre i ukene som kommer. Jeg krysser fingrene for at det gjelder meg også. Jeg skal tåle å være litt uvel en stund til (begynner nesten å bli litt vant med det), men den ordentlige kvalmen og oppkast skulle jeg gjerne vært foruten :b

Takk for det BabyBoom, det håper jeg også :)

Annonse

Var kvalm hele svangerskapet sist, men det letter litt rundt uke 15-16. Ble mer kvalm igjen på slutten pga mye stress. Det var helt fantastisk å få ungen ut: fødselen gikk som en lek (uten kvalme!), barselstiden var fantastisk og omtrent best av alt (unntatt ungen): å ikke være kvalm! :) :) :) ikke engang litt uggen :)

Er nå i uke 10 et eller annet, begynte nesten å grine da de satt meg 4 dager tilbake ved ul, noen dager er bedre, men fy for et slit. Går hjemme sykemeldt, greier ingenting. Lurer på hvor lenge dett skal vare nå... Har vært dårligere denne gangen og kastet opp mye tidligere. Må si at jeg egentlig ikke liker å være gravid :( er takknemlig for at vi blir gravide altså, vil jo så gjerne ha en liten gullklump til :) men kunne godt tatt en med storken ;)

Lykke til alle kvalme gravide, krysser fingrene for at vi kommer oss gjennom med vettet i behold :)

Legen mente idag at jeg trenger å slappe av litt, så da ble jeg sykemeldt til 6. januar. Håper at det er det som skal til for at kvalmen skal gi seg noe!:)

Så kjipt for dere som er kvalme så fryktelig lenge, unner virkelig ingen dette! Jeg nå også bare si lykke til og dra frem klisjeen om at vi venter jo tross alt på noe bra ;b

Annonse

Skjønner nå jeg er heldig :) Her ble jeg kvalm i uke 4-5 i uke 5-6 begynte jeg og kaste opp og har vært 100 % sykemeldt i over 1 mnd nå. Er i uke 12+3 i dag. Var inne siste gang hos legen i uke 10 og fikk påfyll av veske (fikk 2 liter- 1 liter ringer og en liter saltvann med vitaminer). Etter dette har det bare vært bedring :) Var litt dårlig og kastet opp i overgangen til uke 11 men nå har det nesten ikke vært noe som kan sammenlignes. Da kvalmen ga seg fikk jeg influensa, så er spent da influensaen gir seg om jeg kommer meg på jobb igjen. Håpet og målet er og begynne litt nå i desember og komme tilbake 100% sist i januar/ februar. Skal til legen mandag så da håper jeg vi klarer og lage en litt mer langsiktig plan. Har fått beskjed av gynekologen på sykehuset at jeg ikke burde begynne jobbe 100 %, men begynne 20-30 % og øke opp mot 100 %.

Lykke til dere som er kvalm og kaster opp, dessverre har jeg ikke mange oppmuntrende ord og si, en at man får ett flott lite mirakel ut av det til slutt :)

Skal til legen igjen på mandag jeg også. Er litt bedre, men kan fortsatt ikke dusje OG dra en kort tur i butikken :( ingen julegaver er kjøpt enda... I dag måtte jeg opp tidlig pga lucia i bhg og har vært utslått i hele dag... Hadde et lite håp om å kunne begynne i jobb delvis snart, men er redd det blir utsatt til nyåret... Fordelen er at jula antagelig vil sette få spor i form av ekstra vekt...

Hvor lenge hyperemesis kan vare er like varierende som vanlig svangerskapskvalme. Håper du slipper unna snart!

GÅ TIL SERTIFISERT AKUPUNKTØR!!!! (Ikke fysioterapeut med akupunkturkurs.) DET VIRKER!!! Jeg og de ca 98% andre gravide som går til min akupunktør har stor bedring, og WHO har beviser for at det faktisk fysiologisk virker (http://apps.who.int/medicinedocs/es/d/Js4926e/5.html). Få slutt på plagene deres innen ei uke!!!! Fatter ikke at ikke leger og jordmødre informerer om dette. Jeg har fått en helt ny hverdag, fra å ligge innelåst på rommet til å kunne være ute i stua, snakke med mann og barn og på telefon, spise middag med familien, ta korte turer ut. Helt fantastisk!! :)

• 4 uker senere...

Jeg har lest et sted at kvalme i svangerskapet skylles mangel på magnesium, og at man helst bør bygge opp magnesiumlagerene før man blir gravid... Mens man er gravid klarer ikke kroppen og ta til seg magnesium slik den gjør når man ikke er gravid. Har selv vært utrolig plaget av kvalm (men har ikke kastet opp..), merket at da jeg (mot alle odds) klarte å få i meg fårikål, ikke var kvalm samme dag og dagen etterpå (fårikål inneholder mye mineraler og magnesium fordi det er kraft kokt på bein, veldig sunt!)

Les dette: http://www.kraftmamma.no/graviditet-og-tradisjonelt-kosthold-svangerskapskvalme/

Anonymous poster hash: bde39...870

vært kvalm siden uke 3+5 jeg... nå er jeg 15+1. Noen dager er bedre heldigvis! og uke 13 og 14 har det roet seg, men ser ut som det er på full vei tilbake igjen nå :/ lei av å være kvalm og av å spy! har lyst å kose meg med magen, og være på jobb!!!

Her e no kvalmen kommen t bake så må bare se kor det går videre, kaste opp no 2-3 ganga om dagen så e jo ikke like ille som før. No e de største plagene at eg slit med ryggen. Så skal sjekke om eg får time i mårra hos fastlegen og gjort nåkka endringe på sykemeldingsprosenten min. Må jobbe litt ellers bli eg smårar ;) E ikke skapt for å gå hjemme 24/7....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...