Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har søkt ny jobb. Sjefen er minb referanse. Hun vet om en stor konflikt på en jobb jeg hadde for 4 år siden. Jeg har vært ærlig med henne om dette, men har ikke oppgitt dette i nye stillinger. rett og slett fordi det ikke er relevant lenger. Har min sjef lov til å opplyse de som ringer for referanse, forhold som ikke har oppstått på denne jobben? Hun er ganske sleip desverre og vet hun ikke vil at jeg skal slutte. Anonymous poster hash: 745cc...c27
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Er veldig dårlig om sjefen sier det, men hun kan jo si akkurat hva henne vil dessverre.... Men ikke sikkert at den nye jobben vil bry seg om det heller... Anonymous poster hash: 661d1...cca
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Hvis den som ringte for referanse spurte konkret om konflikter tror jeg nok jeg ville sakt det, men jeg hadde nok ikke tatt det opp uten direkte spørsmål. Jeg ville ikke løyet eller fortiet relevant informasjon om jeg skulle være referanse. Anonymous poster hash: 0c8cf...75e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor i all verden bruker du henne som referanse da? Vil hun ikke at du skal slutte vil hun neppe være en god referanse for deg.. Anonymous poster hash: 61656...d69
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Finn en annen referanse enn nåværende sjef. Særlig om hun ikke vil du skal slutte. Anonymous poster hash: 29962...6f6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Det er virkelig ikke anbefalt å bruke nåværende sjef som referanse altså, det ville jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: a3013...04d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Jeg vil tro hun nevner det. Anonymous poster hash: 3e863...b46
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Jeg har vært referanse flere ganger og de gangene ansatte/tidliger ansatte har vært i konflikt på jobben har jeg opplyst om det. Er det hendelser som mitt firma ikke har vært delaktig i så har jeg ikke snakket om det uten oppfordring, men det er kun en gang at den som ringer ikke har spurt omkring min kjennskap til den ansatte og eventuelle konflikter. Mao så har jeg nesten uten unntak opplyst om alt jeg vet rundt den jeg er referanse for ettersom det er en del av "jobben" å være referanse. Hvis du mener hun komme til å si noe ufordelaktig om deg så bør du vurdere å ikke bruke henne som referanse. Anonymous poster hash: 060df...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå