Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Skolen viser dagens Jul i Svingen som gjør at barna her ikke er interresert i å se den her hjemme sammen med oss foreldre. Dette er noe som vi i familien har hatt som tradisjon i mange år, at vi legger fra oss alt vi gjør og samles for å kose oss med julekalenderen på barnetv sammen. Jeg sendte en forspørsel om de kunne heller vise gårsdagens julekalender slik at barna fikk se ny episode her hjemme. (er flere foreldre som har synes dette ikke er noe særlig) Fikk til svar at barna synes det var så kjekt, og at de ikke har vondt av å se den to ganger for da oppdager de noe nytt kansje. Og at de ville fortsette dagens ordning. Jeg kjenner at jeg ble veldig frustret og vil sende motsvar at da kan de se den kalenderen for andre gang på skolen da og oppdage nye ting. Jeg vil og nevne at lærerene ikke selv har barn. Er jeg en sprø og urimelig foreldre? Anonymous poster hash: 7e1dd...b96
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Jøss, så rart. Her ser de gårsdagens episode, selvsagt! Ville faktisk gått sammen med flere, sikkert ikke bare du som reagerer!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor i all verden skal de s tv på skolen i det hele tatt?. Anonymous poster hash: 7033e...572
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Nei, ikke vet jeg hvorfor de alltid ser tv på skolen.. Her ser de tv når de spiser matboksen, samt under maten på SFO... Synes ikke noe om det, og har nevnt det flere ganger. Dette med kalenderen er begeret mitt som blir fylt over. Anonymous poster hash: a49e9...4db
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Hadde faktisk tatt det opp ordentlig, tv til maten på skolen er unødvendig ! Anonymous poster hash: 7033e...572
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 At skolen lagde et spessielt opplegg med å se julekalender i adventstiden hadde jeg syntes var helt greit, men om TV benyttes daglig i spisepauser og også ellers ville jeg tatt det opp, gjerne gjennom foreldreutvalget eller hva det nå heter, for å få en slitt på det. Anonymous poster hash: 9f674...bdb
mylittlecat Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Jeg ser ikke problemet. Barna har garantert ikke noe imot å få sett det to ganger. Da er det jo litt spesielt å ville forandre det kun fordi foreldrene "mister" sin kos!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #8 Skrevet 10. desember 2013 Det samme gjør de her, og jeg synes også det er dumt. Heldigvis hadde jeg kjøpt Amalies jul til dem i kalenderen 1. desember, så da blir det kos til den i stedet for, men jeg synes fortsatt det er dumt. Og storesøster klaaaaaarer ikke å la være å røper hva som kommer til å skje, så når vi ser det jul i svingen blir det bare krangling og kjefting. Ikke noe koselig mao. Anonymous poster hash: f5064...2e9
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er en rar ting å henge seg opp i, HI! Her ser de Jul i Svingen hver morgen i barnehagen, og jenta mi elsker det! Toåringen ser også gjerne Jul i Svingen på morgenen, og den samme episoden igjen på kvelden. Vil de ikke se den igjen, da? Se Jul i Blåfjell serien i stedet, da vel. Ikke lett for lærerne i dag å tilfredsstille alle oss foreldre.. Anonymous poster hash: 52240...636
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er en rar ting å henge seg opp i, HI! Her ser de Jul i Svingen hver morgen i barnehagen, og jenta mi elsker det! Toåringen ser også gjerne Jul i Svingen på morgenen, og den samme episoden igjen på kvelden. Vil de ikke se den igjen, da? Se Jul i Blåfjell serien i stedet, da vel. Ikke lett for lærerne i dag å tilfredsstille alle oss foreldre.. Anonymous poster hash: 52240...636 Mente TI åringen der jeg skrev TO åringen.. Anonymous poster hash: 52240...636
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #11 Skrevet 10. desember 2013 Syns det hørtes unødvendig ut. Akkurat julekalenderen er familietid her hjemme. Tom gutten på 11 gidder og se den med oss andre kunne man ikke lånt skolen Amalies jul eller julekongen eller noe, så kunne de evt sett den der istedet ? Anonymous poster hash: 5e65c...923
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #12 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er en rar ting å henge seg opp i, HI! Her ser de Jul i Svingen hver morgen i barnehagen, og jenta mi elsker det! Toåringen ser også gjerne Jul i Svingen på morgenen, og den samme episoden igjen på kvelden. Vil de ikke se den igjen, da? Se Jul i Blåfjell serien i stedet, da vel. Ikke lett for lærerne i dag å tilfredsstille alle oss foreldre.. Anonymous poster hash: 52240...636 Mente TI åringen der jeg skrev TO åringen.. Anonymous poster hash: 52240...636 Men hvorfor er det alltid vi foreldre som må spille etter fløyten til skolen da? Dette gjelder ikke noe som har med læreplan, måten en lærer på, lekser eller noe? Det er noe helt utenfor skolen sine rammer totalt. Får ikke vi foreldre si noe om det når vi er uenige?? Anonymous poster hash: a49e9...4db
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Ta det opp med foreldrekontaktene i klassen, og be dem ta det videre med skolen. Dette er noe dere som foreldregruppe kan kreve at klassen ikke skal ha. Anonymous poster hash: 212b3...c74 Anonymous poster hash: 212b3...c74
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er en rar ting å henge seg opp i, HI! Her ser de Jul i Svingen hver morgen i barnehagen, og jenta mi elsker det! Toåringen ser også gjerne Jul i Svingen på morgenen, og den samme episoden igjen på kvelden. Vil de ikke se den igjen, da? Se Jul i Blåfjell serien i stedet, da vel. Ikke lett for lærerne i dag å tilfredsstille alle oss foreldre.. Anonymous poster hash: 52240...636 Mente TI åringen der jeg skrev TO åringen.. Anonymous poster hash: 52240...636 Men hvorfor er det alltid vi foreldre som må spille etter fløyten til skolen da? Dette gjelder ikke noe som har med læreplan, måten en lærer på, lekser eller noe? Det er noe helt utenfor skolen sine rammer totalt. Får ikke vi foreldre si noe om det når vi er uenige?? Anonymous poster hash: a49e9...4db Jul i svingen kan godt være en del av undervisningen innenfor skolens rammer. Den egner seg for eksempel ypperlig som grunnlag for diskusjoner om etikk og moral. Alle typer kulturformidling kan jo komme i konflikt med noe noen foreldre har lyst til å gjøre sammen med sine barn. Det leses bøker, sees film, lyttes til musikk osv. Sån sett er ikke jul i svingen noe spessielt. Anonymous poster hash: 9f674...bdb
Gjest Julia1984 Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er koselig at de ser Jul i svingen på skolen i adventstiden. Men ja, de burde sett gårsdagens episode. Men, hadde ikke giddet å krangle på det....er liksom egentlig en bagatell. Og barn synes det er moro å se det sammen med klassekamerater også!
☆☆☆ Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Til lags åt alle kan ingen gjera.. Her lagar skulen ei koselig førjulsstund for barma. Dei burde vel vite bedre, det er alltid nokon som skal problematisere positive handlingar slik at ein må slutte med det. For ein kan då ikkje lage kos og fellesskap i klassa.. Halve desember er ferdig, kva skal du oppnå ved å ødelegge for barna no? Endret 10. desember 2013 av ★
Gjest Sandkassa Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 Jeg ville stilt spørsmål ved hva som er den pedagogiske begrunnelsen for å se TV en halvtime hver eneste skoledag. De fleste barn, inkludert mine, ser mer enn nok på TV (eller andre skjermer) i løpet av dagen, de trenger ikke få en halvtime på skolen i tillegg - med mindre de har et pedagogisk opplegg knyttet til det. Og jeg klarer ikke å tro at klarer å lage et opplegg knyttet til Jul i svingen, som kan forankres i læreplanen, hver eneste dag i desember. Kos på skolen av og til er greit det altså, og jeg hadde ikke leet et øyelokk om de f.eks. hadde sett lucia-episoden av Jul i svingen den 13. - men hver dag synes jeg høres unødvendig mye ut.
Eliane Skrevet 10. desember 2013 #19 Skrevet 10. desember 2013 Var sammen med klassen til min datter en dag i forrige uke. De får også se tv i spisepausen. Men i vår klasse viser de jul i blåfjell. Var så fint å se alle barna sitte inntil hverandre og kose seg meg nistepakke og blåfjell. De lyste opp av glede når noe var spesielt gøy,og den roen og freden de fikk tror jeg de trenger i en lang skoledag. Er mye bråk hele tiden for dem. Legger meg ikke opp i hvordan skolen arrangerer skoledagen så lenge barna lærer det de skal og følges opp på en ordentlig måte. De trenger også en pause fra det faglige.
Iiiiik Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 Jeg priser meg virkelig lykkelig for at jeg ikke er lærer! Ikke fordi selve undervisningen og det å være sammen med barna virker så avskrekkende, men jeg synes virkelig at foreldre er kravstore. Det er alltid noen som er misfornøyde uansett hva skolen finner på. For min egen del synes jeg argumentet "De ser så mye på TV ellers, så skolen bør være TV-fri" er rart. Synes man ungene ser for mye på TV, kutter man ned på det selv. Enkelt og greit. Jeg tror mine unger ville trivdes veldig godt med "Linus i Svingen" som adventsstund på skolen. Da hadde kanskje jeg gått glipp av kosestunden hjemme, men det måtte jeg faktisk bitt i meg. Jeg synes i hvert fall det er viktig å kjenne etter hva det er viktig å ta opp. Enkelte ting kan man ergre seg over, men leve fint med. Og hvis man er kjapp med å klage, bør man også være kjapp med de positive tilbakemeldingene, men etter min erfaring henger det sjelden sammen på den måten.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #21 Skrevet 10. desember 2013 Jeg forstår godt at du er irritert. De kunne godt vist en annen kalender eller gårsdagens episode. Men likevel ikke noe jeg hadde hengt meg opp i. Det kunne vært verre. Men en tilbakemelding kan jo være på sin plass likevel. Anonymous poster hash: 99b91...de9
Tante Gustava Skrevet 10. desember 2013 #22 Skrevet 10. desember 2013 Nå har de begynt å vise den, og da syns jeg de får fortsette. Men jeg syns det er merkelig at de velger å vise den julekalenderen som går på TV når det er så mange andre fine på DVD. Foreslå for skolen at de neste år kan vise en annen serie enn akkurat den som går på TV, f.eks Amalies jul, Blåfjell el.l. Vil tro det er koseligere for barna også, å få se to forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #23 Skrevet 10. desember 2013 Skal si meg enig i at det var dumt av dem å se kalenderen som allerede går på tv, men jeg ville ikke laget noe styr av det. F Pedagogisk begrunnelse for å se tv i adventstiden på skolen? Herrejesus, stakkars lærere. Alle de rare foreldre de må håndtere. Må ALT være pedagogisk hele tiden? Er det absolutt ikke rom for litt kos uten å måtte tenke pedagogikk i ett og alt?! Anonymous poster hash: 28807...2af
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #24 Skrevet 10. desember 2013 Synes det er en rar ting å henge seg opp i, HI! Her ser de Jul i Svingen hver morgen i barnehagen, og jenta mi elsker det! Toåringen ser også gjerne Jul i Svingen på morgenen, og den samme episoden igjen på kvelden. Vil de ikke se den igjen, da? Se Jul i Blåfjell serien i stedet, da vel. Ikke lett for lærerne i dag å tilfredsstille alle oss foreldre.. Anonymous poster hash: 52240...636 Mente TI åringen der jeg skrev TO åringen.. Anonymous poster hash: 52240...636 Men hvorfor er det alltid vi foreldre som må spille etter fløyten til skolen da? Dette gjelder ikke noe som har med læreplan, måten en lærer på, lekser eller noe? Det er noe helt utenfor skolen sine rammer totalt. Får ikke vi foreldre si noe om det når vi er uenige?? Anonymous poster hash: a49e9...4db [/quot Klart du kan og skal SI fra når det er noe du reagerer på! Men her tenker jeg at det finnes en godhjertet lærer som ønsker å skape en spesiell og koselig Morgenstund med ungene. Så hva er det å klage på?? Prøv å snu tankegangen din litt, og heller se dette som en lærer som vil skape førjulshygge på skolen, er ikke det koselig da?? Mine barn, både på skolen og i barnehagen ELSKER sånne tiltak nå i førjulstida. Og det ville ikke falt meg inn og laget bråk rundt det. Jeg ville heller endret litt på det vi gjorde her hjemme, f.ex. ved å se en annen julekalender i stedet. Anonymous poster hash: 52240...636
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #25 Skrevet 10. desember 2013 Skal si meg enig i at det var dumt av dem å se kalenderen som allerede går på tv, men jeg ville ikke laget noe styr av det. F Pedagogisk begrunnelse for å se tv i adventstiden på skolen? Herrejesus, stakkars lærere. Alle de rare foreldre de må håndtere. Må ALT være pedagogisk hele tiden? Er det absolutt ikke rom for litt kos uten å måtte tenke pedagogikk i ett og alt?! Anonymous poster hash: 28807...2af Helt enig! Vi må ikke være sånne grinete, vanskelige foreldre!! Husker dere ikke selv hvor sinnssykt kos det var med sånne hyggelige avvik på skolen? Å se en musikal i musikktimen, godis siste skoledag, juleverksted... Anonymous poster hash: 52240...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå