Gå til innhold

det å være i et forhold med en som er manipulerende.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og extremt sjalu, dytter og ruser seg på det meste hver helg og dag.. er det et forhold som en kan være i?

Anonymous poster hash: 1a129...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du svaret fra oss kommer til å bli ? 

Nei, såklart ikke!! 

Anonymous poster hash: 8d0e5...af8
Skrevet

Jeg må stå å se på at ei relativt ung jente er i et slikt forhold som hun prøvde å klarte å komme ut av, men nå er hun sammen med han igjen. Jeg bare kan ikke gjøre noe når foreldrene hennes sier hun må finne ut av det selv å støtter henne i det for han har gode sider også.

Skrevet

Det høres ut som samtlige av eksene mine. Det er ikke bra og man bør komme seg ut av det så fort som mulig. Men foreldrene har rett i en ting og det er at hun må finne ut av det selv. Jeg måtte lære selv. Gang på gang. Og prøvde noen å fortelle meg at jeg burde gå så tviholdt jeg på forholdet. Bare vær der for henne når hun kommer seg ut av det.

Skrevet

Ikke lett å tenke på det å vite om det. Jeg klarer ikke bare "ikke bry" meg til det går galt.. men om han slutter å ruse seg kan jo alt bli bra også men.. må vel bare ikke bry meg med det da.

Skrevet

Du kan være venninnen hennes. Poenget mitt var at hvis alle konstant forteller henne hva hun skal gjøre med forholdet vil det mest sannsynlig ha motsatt effekt. Men du kan snakke om det til henne, bare ikke krev noe av henne. Du kan foreksempel si at "jeg er her for deg hvis du skulle trenge det" istedenfor "du bør gjøre det slutt med han".

En nøytral tredjepart kan være lurt å blande inn. Fastlege, helsesøster, psykolog el.

Skrevet

• hun vil ikke vere veninden min nå som hun er i dette foroldet, siden jeg sier min mening om det, hun spør jo hele tiden. så jeg får vel bare vente til hun ønsker og bli seg selv igjen. men det gjør vondt og se det. nesten så jeg er litt egoistisk her, men lurer jo på om han vil klare å forandre seg for henne. rett før han traff henne hadde han vert i et langt forhold med ei som har unge, hun politianmeldte han for vold og fikk besøksforbud. det skremmer ikke henne i alle fall, for de fleste tror denne barnemoren bare lyver. noe hun har bildebevis og opptak på at hun ikke gjør.. jeg skal vere der for henne om hun vil ha meg der igjen, men nå har hun faktisk fryst meg bort. hun trenger vel tid, hun vil jo vere med han, det er jo tydelig. så da skal jeg holde meg unna til hun velger og komme til meg.

Skrevet

Han har mest sannsynlig presset henne til å fryse deg ut. Han ser på deg som en trussel. Han kommer ikke til å forandre seg. Det er bare å håpe på at venninnen kommer ut av det uten for store skader. Men du kan kontakte lege, psykolog el. Alternativt ringe politiet en gang du vet han ruser seg eller er voldelig. Hvor gammel er venninnen din?

Skrevet

hun er 15 år. han er 23 år.. politiet kan ikke bare komme på døra hans fordi han sitter hjemme og ruser seg :/ det er liksom så lite jeg føler jeg kan gjøre.

Skrevet

Hun er under den seksuelle lavalder. Hvis de har sex er det bare å anmelde han. Hvis du går på samme skole eller sånn ville jeg prøvd å ta henne med til helsesøster. Ellers er barnevernet et alternativ. Hun har det nok ikke så bra og det er godt at hun har deg som tenker på henne

Skrevet (endret)

Foreldrene til denne venninnen din er ansvarlige for dette. Ikke du. Be foreldrene hennes ta kontakt med fastlegen for videre henvisning.

Du kan ringe anonymt til barnevernet hvis foreldrene hennes ikke gjør noe med dette

Endret av klishe89
Skrevet

kanskje barnevernet er en mulighet? politiet vet om det, men hvordan kan andre utenfor dem to bevise at det er seksuelt aktive. politiet tenker ikke så veldig over dette så bekymringsfullt, lite sted. Jeg har snakketmed henne om å gå til helsesøster for en prat eller legen, men det vil hun ikke, hun vil joikke så mange skulle vite at det er i et forhold siden hun er bare femten år, han har passet godt på hittil at det ikke blir "problemer" som kan oppstå. jeg tror han har et overtalende tak på henne, men nå viser de det på facebook da, at de er i et forhold. så da kan de jo ikke nekte for det.

Jeg har snakket med foreldrene hennes, senest på lørdag, moren hennes var så stolt av henne for og klart og komme ut av forholdet, men når de i dag postet seg som i et forhold, "liker" moren innlegget. og lar datteren ta dette i egne hender. så er bare jeg egentlig som henger meg opp i dette, folk ber meg ikke bry meg (felles venner) men. likevel. er en grunn til at jeg er her og skriver om dette i kveld. skal jeg la det ligge eller kontakte barnevernet med anonym melding?

Skrevet

Jeg syns du skal kontakte barnevernet! Her er det tydelig at foreldrene til venninnen ikke ser alvoret.

Det er utrolig flott at du bryr deg så mye om venninnen din. Jeg visste ikke at hun var så ung. Da stiller saken seg helt annerledes enn om hun hadde vært myndig. Jeg skjønner at det å kontakte barnevernet kan virke skummelt, men det er det beste du kan gjøre for venninnen din akkurat nå.

Jeg håper du klarer å leve ditt eget liv også uten å bekymre deg altfor mye.

Ring barnevernet og så tar de saken videre. Det er viktig at du forteller så mye du kan og hva du vet. Og fortell hvorfor det bekymrer deg. Du kan kanskje ta en prat med helsesøster for din egen del, bare for å få luftet tankene dine. Du må gjerne sende en PM hvis det er noe du vil snakke om.

Skrevet

Jeg må sove litt, men tusen takk for svar. Dette går konstant rundt huet midd. At noen kunne gjort noe med det ville vert en lettelse. Men det er også litt skummelt å melde noen til barnevernet ì

Skrevet (endret)

I forhold til rus så er ikke manipulerende et personlighetstrekk. Det er noe som skapes av rusavhengigheten.

Alle rusmisbrukere manipulerer og oppfører seg egoistisk når de har abstinens. Spør en hvilken som helst rusmisbruker om han hadde sviktet sin beste venn grovt for 10 tabletter/ et skudd/ en flaske vodka, og han hadde sagt ja.

Det fines ikke ekte vennskap i slike miljøer. Kjærligheten til en utenfor rusverdenen kan kun overleve dersom rusmisbruket overvinnes.

Og bare til info så har jeg selv aldri rørt noe slikt.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Hadde personlig aldri godtatt at kjæresten min driver å ruser seg, og hadde ikke orka et sekund mer sammen med personen hvis jeg hadde funnet ut av noe sånt. Også det at han er manipulerende og ekstremt sjalu er grunn nok i seg selv til å ikke være i forholdet mer. Akkurat dette med ekstrem sjalusi, har jeg vært borti før med eks kjæresten. Og han ente opp med å bli småvoldelig mot meg, fordi han hele tiden mistenkte meg for å være utro. Kunne få raseri utbrudd dersom jeg fikk meldinger på telefon og han ikke fikk se de. Kom deg bort fra sånne typer personer. Har selv aldri gjort et bedre valg enn å dumpe eksen.

Anonymous poster hash: b9be9...4a5
Skrevet

skal skal ikke. ååååh det er så vanskelig og ta steget. hva skal jeg gjøre? se på, vente, kontakte barnevernet? har snakket litt mere med henne nå, hun syntes han fortjener en sjangse til. og tror på at han vil slutte og ruse seg og drekke, han drekker jo også hver dag

Skrevet

Hvor gammel er jenta?

Anonymous poster hash: 6ce33...bda
Skrevet

hvis du leser litt tidligere i innlegget her så er hun 15 år

Skrevet

Jeg syns du skal ringe. Han kommer ikke til å slutte. Beklager, men det er så minimale sjanser for at noen forandrer seg drastisk så det er et prosjekt man kan gi opp med en gang. Venninnen din trenger hjelp til å innse hva hun lever av og du er tydeligvis den eneste som ser det og tar ansvar. Det er synd at foreldrene hennes ikke gjør det, men slik er det noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...