Gå til innhold

Noen med migrene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har det lengste anfallet vart? Jeg er nå på min 4 dag og holder på å bli gal. Fikk voltaren injeksjon på legevakten i går, og samme i tablettform i dag. Har tidligere prøvd paracet, ibux, paralgin og nå voltaren. Synes lite hjelper mot smertene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt lengste varte ca 14 dager. Det var etter jeg hadde ett slagliknende anfall. Kunne ikke gjøre annet enn å "ri det gjennom".

Anonymous poster hash: 468be...cbe

Skrevet

Har det vært konstant i 4 dager?

I forrige uke hadde jeg det man til tors, men det kom gjerne da jeg var på jobb og fortsatte ut kvelden. Men det ga seg jo...

Har du gått anfallsmedisiner som du bruker til vanlig?

Skrevet

huff da, det var lenge. :(

forferdelig med migrene har mitt første anfall nå og vil aldri ha det igjen.

Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Jeg hadde et som varte i  nærmere en uke.Ble tilsutt sendt på røntgen på sykehus fordi de trodde det var slag. Det var det heldigvis ikke.

Bruker imigran og ved lette anfall paralgin forte.

Skrevet

I forrige uke hadde jeg det man til tors, men det kom gjerne da jeg var på jobb og fortsatte ut kvelden. Men det ga seg jo...

Har aldri hatt det før, så mulig legene tester ut voltaren nå, for å finne ut hva som kan hjelpe. Ja kom gradvis, så nådde det er topp i går, også har det roet seg noe, men jeg er fortsatt lyssky og har den pulserende smerten så fort jeg gjør annet enn å ligge helt i ro.

Skrevet

Har aldri hatt det før, så mulig legene tester ut voltaren nå, for å finne ut hva som kan hjelpe. Ja kom gradvis, så nådde det er topp i går, også har det roet seg noe, men jeg er fortsatt lyssky og har den pulserende smerten så fort jeg gjør annet enn å ligge helt i ro.

Huff, høres ikke godt ut! :( hva med å bestille time hos fastlegen? Jeg har hatt migrene i sikkert 15 år, men er først nå jeg har tatt det opp med legen. Jeg skriver loggbok og fått anfallsmedisiner jeg skal prøve. Det kan ihvertfall være lurt å skrive opp hvordan det har vært :) god bedring og håper du blir ferdig med anfallene snart!

Ps: du ligger sikkert i mørket, men for meg hjelper det veldig med et kjørlig mørkt rom og minimalt med lyd. Helst med noe over øynene og :)

Skrevet

Det lengste anfallet mitt har vart opp til en uke. Men det er ikke like vondt hver dag og anfallsmedisinen hjelper en del.

Skrevet

Mitt lengste anfall varte i 3 dager, og etter det fikk jeg resept på Maxalt - og det er det eneste preparatet som har fungert på meg; jeg har prøvd ut "det meste." De finnes som både tabletter og smeltetablett til å legge under tunga, og de foretrekker jeg. De fungerer raskt. Innen 20 min. fungerer jeg sånn høvelig igjen, selv om jeg føler meg sliten. Det er i alle fall bedre enn å ligge der og ikke tåle lyd, lys, kaste opp og ikke klare å ligge i ro eller røre seg fordi det gjør så vondt at jeg til tider har stått og dunket hodet i veggen. (tenk det - det er som om jeg var på grensen til galskap) De trodde en stund det var clusterhodepine.

Du må ha prøvd ut andre medikamenter før du får Maxalt for den er på blå resept.

Anonymous poster hash: 7e57d...21b
Skrevet

Ok takk for svar. da vet jeg at det kan ta litt lenger tid før det gir seg. mente å ha lest at det kunne vare fra 4-72 timer, så jeg trodde jeg var på overtid. Får ringe fastlegen og høre om å få prøve noe annet. Fikk loggbok på apoteket i dag, så fører opp alt der.

Skrevet

Sleit mye med migrene før jeg ble gravid. Det lengste angallet jeg har hatt varte i 2 dager. Er kun imigran og

Maxalt som tar min migrene. Ibux og paracet har null effekt.

Anonymous poster hash: 4f9be...ebf

Skrevet

Hvorfor får du bare vanlige smertestillende og ikke migrenemedisiner? Finnes jo et hav av medisiner beregnetpå migrene. Sjelden at ibux og paracet og slike ting hjelper!!

Skrevet

Om jeg ikke tar noe, kan det fort vare en uke. Er også avhengig av å ta medisin med en gang jeg får synsforstyrrelser, før hodepinen kommer. Da har jeg god effekt.

Skrevet

Merkelig at du får vanlig smertestillende bare. Det er jo det som er kjennetegn på migrene, at det IKKE hjelper. Trodde jeg. Jeg har sjelden lange anfall, de varer bare noen timer og ikke spes krafige heler, men ille nok! Det eneste som hjelper er migrenemedisin. Jeg har maxalt, det var det første jeg fikk prøve og det hjalp. Har prøvd andre typer også, (lånt av andre som har migrene) og de synes og virek like bra. Men paracet og ibux, også de sterkeste hjelper null. Votaren er vel smertestillende på samme måte. Betennelsesdempende og litt febernedsettende,- trodde jeg....

Jeg vill bedt om og få testet medisin mot migrene fra nå av!

Anonymous poster hash: d4bff...70b
Skrevet

ja, i dag er heldigvis smertene borte. men om jeg skulle få det igjen, vil jeg definitivt be om noe annet. for det jeg har prøvd hittil har ikke hatt god nok effekt. takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Jeg fikk diagnosen post traumatisk kronisk migrene av nevrologen og den hodepinen varte i over ett år! Hver dag i over ett år.. Verste jeg har vært med på og jeg var langt nede, men nå er den heldigvis borte, selv om jeg må være forsiktig med hva jeg gjør så det ikke trigges.

Anonymous poster hash: 2e4ac...20e

Skrevet

huff, det hørtes helt grusomt ut. et helt år, og jeg holdt på å bli gal av 4 dager. håper virkelig du slipper å få det igjen.

Skrevet

Les litt om cluster å se om du kjenner deg igjen. Når du har anfall kan du spørre om du får prøve oksygen. Det har de på legekontorene. Samboer har det og har oksygenflaske hjemme. Han setter imigransprøyte når oksygen ikke virker tilstrekkelig. Han brukte 10 år på å få konstatert det.

Anonymous poster hash: 41854...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...