Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har UL den 17.12, etter å ha gått på nesespray siden 21.11.
Vi skal da mest sannsynlig få opplæring mht sprøytestart i julen.
Hva har dere gjort, hentet sprøyter/medisin på apoteket, og tatt de med til denne timen?

Slik jeg har skjønt er det ca en ukes bestilling av medisinen, så sikkert greit å ordne det klart?

Jeg har som noen andre innpå her, surra meg litt bort med sprayen (Synalera)  :regler:
Har helt glemt å skifte flaske etter dag 14, så det har gått 4 dager på gammel flaske... er det mulig!!

Krysser fingre for at det skal gå bra likevel  :pls:

Noen erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke erfaring med spray så det vet jeg ikke noe om. Men vi var bare på oppstartssamtale og gikk rett i gang med å se på sprøytene da og så fikk jeg resepten med meg etterpå. De hadde sprøyter som de viste med.

Ellers så var det ingen som sa til meg at medisinene måtte bestilles så jeg fikk helt angst her kvelden før jeg skulle kjøpe de og oppdaget at det stod på resepten.. For min del gikk det helt fint siden jeg bor i storby. Fikk beskjed på apoteket der jeg kom løpende i panikk at de alltid hadde de inne. Men lurt å ordne med det uansett snart sikkert :)

Skrevet

Husk å spør masse sånn at du er helt sikker på at du skjønner når du skal ta dosene og hvor store de skal være.

Det er ikke så lett som det kan virke for noen som ikke har gjort det selv. Er mye å huske på.

Jeg får de alltid til å skrive det ned på et skjema. Antar at alle klinikker gjør det automatisk, men virker som alle har ulike skjema, så vær sikker på at du skjønner deres. 

Og husk selvsagt å ta folat. 

Og å kjøp en serviett på apoteket eller ett eller annet å desinfisere med når en tar sprøytene. 

Skrevet

Og nei, jeg har aldri tatt med egne medisiner, alle stedene har hatt sprøyter for å illustrere med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...