Gå til innhold

Mini gikk fra å spise alt til ingenting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Hva gjør jeg???

Det er en kamp å få i mini på 13 mnd mat. Hun har alltid elsket mat, spist alt og mye.

Nå er jeg heldig om hun spiser halvparten av det jeg tilbyr og middag nekter hun plent.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 5b471...c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun frisk da? Begynte det sånn helt plutselig? 

Skrevet

Eg håpar dette er faser barna går gjennom. Mi på 20 mnd gjekk nemlig frå å ete alt til å nesten berre ete kjøt til middag då ho gjekk over frå mosa mat til bitar. Og det er visst uaktuelt å gå tilbake til mos :( Null potet, null grønnsaker, null fisk :(

Skrevet

Her spiste guttungen alt han fikk servert frem til han var 1,5 år. Plutselig var det bråstopp. Ville nesten bare spise brødskive og frukt. Middagsmat var noe han absolutt ikke ville ha, sånn plutselig

Jeg var en periode helt frustret, men gav opp å "mase" på at han skulle spise.

Etter nesten et år løsnet det litt etter litt. Serverte alltid litt av alt på tallerknen hans. Maste ikke på at han skulle spise Han begynte å smake på forskjellig mat igjen litt etter litt og oppdaget at det smakte godt. Nå er han 4 år, og spiser det nesten de meste.

Snakket med HS om dette og sa at jeg skulle ta det med ro. Så lenge han fikk i seg mat om det så kun var brødskive med variert pålegg og la på seg som normalt, så var det ingen krise om ha ikke fikk i seg middgsmat.

Skal sies at da matnekten brått kom så hadde han hatt en skikkelig runde med omgangssyke. Han kastet opp mye over et par dager. Så tenker kanskje at dette var noe som utløste denne matnekten.

Anonymous poster hash: 26909...90e
Skrevet

Startet noen uker siden da hun ikke ville ha most mat lenger. Da hun fikk umost var dette uaktuelt og middagsnekten begynte.

Hun har nettop vært syk med den fjerde barnesykdommen og matlysten eksisterte ikke, men så lenge hun drakk mye sa legene at det ikke gjorde noe. Matlysten ville komme når hun ble frisk.

Men den har ikke gjort det. Jeg maser ikke heller, men har mat fremme hele tiden slik at hun kan spise om hun vil.

I dag var alt jeg fikk inn: en skål med grøt, en banan, 6 Marie kjeks, 4 små (SMÅ) kyllingbiter, 2 chips, 3 små pølsebiter og så rett før hun la seg godtok hun fruktbegeret vi tilbød bare for å få litt inn i den lille magen og slukte det. Hun fikk ett til og også det gikk ned på høykant.

Hun virker sulten og vil ha nam hele tiden, hører også magen romle litt, men alt er æsj og blir spyttet ut.

Men som vi så med fruktbegeret så spiser hun om hun blir sulten nok, for i går var det også æsj..

Anonymous poster hash: 5b471...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...