Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Hva slags medisiner bruker dere? Jeg har tatt positiv EEGtest for migrene for flere år siden. Hadde en lang periode med kraftige migreneanfall med intens hodepine, aura, talevansker, oppkast og lammelser. Dette gikk over i puberteten, men kom tilbake etter fødselen av det første barnet mitt. Har nå ikke hatt slike anfall på fem år, men har den siste tiden hatt mye vondt i hodet. Det kommer som regel hvertfall én gang i mnd og kan vare noen dager av gangen. Jeg er ofte både lys og lydsky. Kan dette også være migrene? Jeg har nå hatt kraftig hodepine siden igår, har tatt både paracet og ibux, men ingenting hjelper. Lurer på om det er andre medisiner jeg kan prøve som virker bedre? Anonymous poster hash: a476f...ccf
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Naproxen. Ikke mer enn 9 pr dag sa legen min..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Kan godt hende det er migrene du har nå også. Min migrene endret seg veldig etter at jeg fikk barn. Ble ikke så intens lenger, og kaster sjelden opp nå. Er den på en side? Hvis ikke er det kanskje ikke migrene? Siden du har hatt det før kjenner du det nok igjen om det er det, for det er jo nokså ulikt vanlig hodepine. Kom det til legen og be om å få teste ut migrenemedisin, det har kommet veldig mye nytt de siste årene! Anonymous poster hash: 0a91f...bc5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Naproxen er omtrent det samme som ibux. Anonymous poster hash: 0a91f...bc5
monty12 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Prøv naproxen (reseptfritt). Fikk anbefalt dette av en lege som er spesialist på migrene. De virker godt på meg. Det er viktig å ta dem så fort du merker at anfallet kommer. Max tre per døgn.
Serepta Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Bruker Zomig. Har migrene med aura, så om jeg tar en tabelett med en gang synsforstyrrelsen kommer og en til etter ca en time så klarer jeg holde det i sjakk.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Får Maxalt på resept. Skal taes så fort som mulig når man kjenner det er migrene på vei. Det er ikke alltid jeg syns det hjelper 100%, men det demper godt. Det er hvis anfallet virker å være kraftig. Har også opplevd skikkelige migreneanfall. Aura som sikksakkmønster, eller en sterk lysflekk i øyet. Talefeil og lammelser ( ikke direkte lammelser, da jeg har kunnet brukt armen f.eks, men å ikke kjenne den eller kjenne den igjen) veldig skremmende... Anonymous poster hash: 64c5e...a81
I scream for icecream! Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Får Maxalt på resept. Skal taes så fort som mulig når man kjenner det er migrene på vei. Det er ikke alltid jeg syns det hjelper 100%, men det demper godt. Det er hvis anfallet virker å være kraftig. Har også opplevd skikkelige migreneanfall. Aura som sikksakkmønster, eller en sterk lysflekk i øyet. Talefeil og lammelser ( ikke direkte lammelser, da jeg har kunnet brukt armen f.eks, men å ikke kjenne den eller kjenne den igjen) veldig skremmende... Anonymous poster hash: 64c5e...a81 Ja, det er skummelt. Blir helt nummen i halve kroppen, og ser bare sikksakkmønster. Klarer ikke sette sammen setninger og føler meg som i en boble. Heldigvis er det lenge siden jeg har hatt slike anfall..
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Hadde migrene i tenårene, så var jeg helt fin i ca 15 år. Da jeg fikk barn kom migrenen tilbake. Jeg bruker imigran nesespray. Synest den gir god effekt..
I scream for icecream! Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Kan godt hende det er migrene du har nå også. Min migrene endret seg veldig etter at jeg fikk barn. Ble ikke så intens lenger, og kaster sjelden opp nå. Er den på en side? Hvis ikke er det kanskje ikke migrene? Siden du har hatt det før kjenner du det nok igjen om det er det, for det er jo nokså ulikt vanlig hodepine. Kom det til legen og be om å få teste ut migrenemedisin, det har kommet veldig mye nytt de siste årene! Anonymous poster hash: 0a91f...bc5 Det er jeg som er HI. Det er ikke på den ene siden, men sitter mer i panna, midt mellom øynene på en måte. Føler likevel det er annerledes enn vanlig hodepine, særlig fordi jeg er så ekstremt lyd og lyssky.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Inderal som forebyggende hver dag (betablikkere) Kjenner jeg et annfall er på gang tar jeg to Ibux og to Naproxen, ikke anbefalt pga det er så sterkt for magen, men driter i det. Heller det enn på sykehus ogfå morfin. Anonymous poster hash: 42187...3ba
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Får Maxalt på resept. Skal taes så fort som mulig når man kjenner det er migrene på vei. Det er ikke alltid jeg syns det hjelper 100%, men det demper godt. Det er hvis anfallet virker å være kraftig. Har også opplevd skikkelige migreneanfall. Aura som sikksakkmønster, eller en sterk lysflekk i øyet. Talefeil og lammelser ( ikke direkte lammelser, da jeg har kunnet brukt armen f.eks, men å ikke kjenne den eller kjenne den igjen) veldig skremmende... Anonymous poster hash: 64c5e...a81 Ja, det er skummelt. Blir helt nummen i halve kroppen, og ser bare sikksakkmønster. Klarer ikke sette sammen setninger og føler meg som i en boble. Heldigvis er det lenge siden jeg har hatt slike anfall.. Lenge siden her også, og takk og lov for det. Første gangen ble jeg hastet til sykehuset i ambulanse med mistanke om hjerneblødning. Noe av det mest skremmende jeg har opplevd noensinne. Anonymous poster hash: 64c5e...a81
I scream for icecream! Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Får Maxalt på resept. Skal taes så fort som mulig når man kjenner det er migrene på vei. Det er ikke alltid jeg syns det hjelper 100%, men det demper godt. Det er hvis anfallet virker å være kraftig. Har også opplevd skikkelige migreneanfall. Aura som sikksakkmønster, eller en sterk lysflekk i øyet. Talefeil og lammelser ( ikke direkte lammelser, da jeg har kunnet brukt armen f.eks, men å ikke kjenne den eller kjenne den igjen) veldig skremmende... Anonymous poster hash: 64c5e...a81 Ja, det er skummelt. Blir helt nummen i halve kroppen, og ser bare sikksakkmønster. Klarer ikke sette sammen setninger og føler meg som i en boble. Heldigvis er det lenge siden jeg har hatt slike anfall.. Lenge siden her også, og takk og lov for det. Første gangen ble jeg hastet til sykehuset i ambulanse med mistanke om hjerneblødning. Noe av det mest skremmende jeg har opplevd noensinne. Anonymous poster hash: 64c5e...a81 Uff ja, det kan jo minne om det, og er jo så grusomt vondt. Første gangen jeg fikk det trodde mamma og pappa at jeg fikk hjerteinfarkt. Var veldig like symptomer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Naproxen er "gamledagers" migrenemedisin. Den er lett muskelavslappende og har effekt ved spenningshodepine, ev tar toppen av et migreneanfall (ihvertfall litt av den). HUSK å ta den med mat ellers kan nyrene gå dukken. Migrene er som regel ensidig (altså ene halvdelen av hodet). Spenningshodepine er omtrentlig like vondt, men det hjelper ikke migrenemedisiner på. Da er det avspenning som hjelper. Det hjelper uansett - så det anbefales. Er en jobb å tenke på og å komme inn i vanen, men lurt Maxalt smeltetabletter er den første medisinen som har fungert på meg. Jeg har medfødt klassisk migrene. Husk å sove passe mye på samme tid av døgnet, drikke masse og spise hver 3. time. Solbriller er et must God bedring! Anonymous poster hash: 87e0a...2c0
I scream for icecream! Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Tusen takk for alle svarene! Skal bestille en legetime og høre om jeg kan prøve noen av disse.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Jeg bruker topimax morgen og kveld. Samt maxalt ved anfall. Anonymous poster hash: 84b6d...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå