Gå til innhold

38 år, søskenførsøk og setter inn bare ett egg. Dumt?

Anbefalte innlegg

Har vært og hatt uttak idag. Fikk ut 8 egg. Porsgrunn trodde vi ville sette inn 2 egg, men vi har bestemt oss for å sette enn ett egg. Ønsker ikke tvillinger, bl.a. siden vi har et barn fra før.

Lurer på om det er helt bortkastet å sette inn bare ett egg?? Ble sånn i tvil etter at legen idag sa at vi får vurdere 2 egg neste gang om vi ikke lykkes nå. 

Ble gravid etter fryseforsøk i sommer, satte da inn 2 egg. De / det sluttet å utvikle seg, så det var ingenting å se på ul i uke 7. Vi var da ganske bekymret for at det skulle være tvillinger.

Noen som er i tilsvarende situasjon som meg??? 

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville velge som deg om det blir flere forsøk her. Er også 38 år. Kunne nok satt inn 2 egg ved fryseforsøk, men hadde ikke turt det på fersk. Husker hvor tungt jeg synes det var på slutten av svangerskapet med en i magen, og nå har jeg jo også VesleTrollet å ta meg av. Ønsker meg heller ikke tvillinger om det blir ett forsøk til. (Men om så skylle bli er de jo velkomne!)

Jeg er 36 nå og har to på frys de er i samme beholder så må ta begge synes igrunnen det er greit:) dersom ikke begge overlever kan vi gjerne få til et? Tar imot de som kommer:) men du må føle på det selv hva du ønsker.:)

Vi har også vært veldig i tvil, nå er jeg yngre enn deg, men vi går privat og velger selv.

VI har to IVF barn, og valgte kun 1 egg på søskenforsøkene nå, ble ikke gravid på noen av innsettingene med et egg. Nytt forsøk i jaunar, og da setter vi inn 2. Sjansen for tvillinger er uansett ikke så enormt stor, så vi tar riskoen, og skulle begge feste seg så klarer vi nok det også:) Vi klarte jo to veldig tette:) 

Anonymous poster hash: f25c7...3ec

Tusen takk for svar, dere :-) 

Godt å høre at flere ville gjort som meg.

Hadde ganske liten tro på at vi kommer til å lykkes, i går, er litt mer positiv idag. Det er jo selvfølgelig en forskjell på om det er fersk eller frys. Skulle ønske jeg kunne være litt synsk av og til, spes når det gjelder dette ;-)  

Mannen er klokkeklar på at vi bare skal sette inn ett egg, noe jeg må respektere. Jeg er mye enig med han, men er også veldig klar over hvor liten sjanse det er for at det blir tvillinger. Ikke godt å si hva vi mener hvis vi ikke lykkes nå.

Tvi, tvi :-)) Om en drøy time ringer de for å si hvor mange av de 8 eggene som har blitt befruktet. 

Annonse

Jeg er også snart 38 år. Jeg satte inn ett egg av ganske dårlig kvalitet på første forsøk for vi vil ikke ha tvillinger, har en sønn fra før av. Denne gangen satte vi inn er perfekt egg og et av dårligere kvalitet. Fertiliteslegen sa at det var veldig liten sannsynlighet for tvillinger men at samspillet mellom eggene kunne hjelpe med at det beste egget festet seg?

Vi hadde på forhånd avtalt at vi ALDRI skulle sette inn to egg he he

Men vi holder på med PGD i utlandet så det blir veldig dyrt å ta private forsøk..

Så er vi veldig heldige får vi en liten gutt eller to i slutten av august...

Takk for det Tante Troll :-) 

Ja, tiden vil vise, HBL, hva vi har lyst til etterhvert ;-)

Av de 8 eggene som ble tatt ut igår, var det 6 som lot seg injisere, og 3 har blitt befruktet idag.

Hun på labben så på resultatene fra siste ordinære forsøk (da jeg ble gravid), og så at av de som ble befruktet da, var det ett som ikke forsatte å dele seg. Resten klarte seg. Hun sa at cellene oppfører seg ofte likt, og på bakgrunn av det er det sannsynlig at flere vil klare seg :-) 

AAAhhhhhh. Hadde glemt hvor pirrende ventetiden er. Først til i morgen, så videre til testingen :P

• 3 uker senere...

Har blitt gravid på ett egg ig satt inn ett egg for søsken forsøk nå. Er kun 5% økning i sjanse v å sette inn to, så om du tåler medisiner og sånn så ville jg gått for ett egg enn å "risikere" tvillinger om ikke d er d man er motivert for:)

Da ble det negativ test på meg :(( Fikk resultatet i går. Har begynt å blø litt idag, og skal kontakte Pors når jeg får mens. Ser ut til at det blir på mandag. Er spent på når jeg kan begynne på nedregulering igjen. Kjenner fristelsen blomstrer for å sette inn 2 egg etter neg svar, men står fortsatt ved àt jeg ikke ønsker tvillinger. Mannen er fortsatt bestemt, virker det som. Jeg likte det du skrev, Sonja77; stemmer det at sjansen for å bli gravid bare øker med 5 % hvis man setter inn 2 egg? Gratulerer så mye med graviditeten :)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...