Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Jeg klarer ikke å slippe dette temaet ennå: Dere foreldre som mener at barnet bør få bestemme selv hvem han eller hun vil be eller gå til: Når alle tenker slik, vil det alltid bli et barn som aldri blir bedt, fordi ingen vil be det upopulære barnet. Mange barn vil også oppleve at ingen kommer i bursdagen deres. Er dette virkelig noe dere ønsker å bidra til? Forstår dere konsekvensene av tankegangen? Er konsekvensene helt ok for dere? Anonymous poster hash: 04d03...fab
valkyrien Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Og folk lurer på hvorfor mobbing oppstår? Anonymous poster hash: 04d03...fab
valkyrien Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Og folk lurer på hvorfor mobbing oppstår? Anonymous poster hash: 04d03...fab Og du lar ditt barns velferd lide på grunn av andre da eller?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Begynner det ikke bli nok om dette nå eller? Er utallige tråder her så hvilken du viser til er ikke godt å si. Heller ikke så lett å si hva du egentlig vil frem til. Er det derimot at en skal sende egne barn i bursdagen til en som mobber dem så må du bare preike: det er ihvertfall nytteløst til meg. Konsekvensene du snakker om går bare en vei, og de gagner mobberen. En konsekvens er en naturlig følge av en handling: det kan ikke bli mer naturlig enn at mobber du og er ekkel med andre, så unngår folk deg. Værsågod å oppdra dotter Anonymous poster hash: b7cce...a2b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Og folk lurer på hvorfor mobbing oppstår? Anonymous poster hash: 04d03...fab Og du lar ditt barns velferd lide på grunn av andre da eller? Mon Dieu. Anonymous poster hash: 04d03...fab
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Din jobb er å oppdra barnet til å bli et inkluderende og empatisk menneske. Blant annet. Jeg tviler sterkt på at du innehar egenskaper til å lære bort dette. Anonymous poster hash: a0a19...0c6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Din jobb er å oppdra barnet til å bli et inkluderende og empatisk menneske. Blant annet. Jeg tviler sterkt på at du innehar egenskaper til å lære bort dette. Anonymous poster hash: a0a19...0c6 Så en mangler empati om en vil beskytte eget barn mot en mobber f.eks? Jøss, den var ny. Isåfall anser jeg det som enhver forelders plikt å opptre empatiløs. Syns denne inkluderingen går for langt. Er liksom blitt sånn at de som reagerer på andre sin dårlige oppførsel er dem som det er noe galt med. Anonymous poster hash: b7cce...a2b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Din jobb er å oppdra barnet til å bli et inkluderende og empatisk menneske. Blant annet. Jeg tviler sterkt på at du innehar egenskaper til å lære bort dette. Anonymous poster hash: a0a19...0c6 Så en mangler empati om en vil beskytte eget barn mot en mobber f.eks? Jøss, den var ny. Isåfall anser jeg det som enhver forelders plikt å opptre empatiløs. Syns denne inkluderingen går for langt. Er liksom blitt sånn at de som reagerer på andre sin dårlige oppførsel er dem som det er noe galt med. Anonymous poster hash: b7cce...a2b Har ikke ord. Anonymous poster hash: 04d03...fab
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Selvsagt skal man beskytte barnet mot mobbere, det er ingen som sier noe annet. Men å la barnet ukritisk og en og alene, og uten at man sjekker bakgrunnen, velge hvem det vil gå i selskap til, blir helt feil. Dersom du mistenker ditt barn for å bli mobbet, må du ta tak i saken og snakke med dem det gjelder. Det blir for enkelt å bare holde barnet unna selskaper og tro at alt dermed er greit. Anonymous poster hash: a0a19...0c6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Selvsagt skal man beskytte barnet mot mobbere, det er ingen som sier noe annet. Men å la barnet ukritisk og en og alene, og uten at man sjekker bakgrunnen, velge hvem det vil gå i selskap til, blir helt feil. Dersom du mistenker ditt barn for å bli mobbet, må du ta tak i saken og snakke med dem det gjelder. Det blir for enkelt å bare holde barnet unna selskaper og tro at alt dermed er greit. Anonymous poster hash: a0a19...0c6 r Enhver tar vel tak i det. Du trenger neppe opplyse om det. Å gå i bursdagen er uansett uaktuelt. Anonymous poster hash: b7cce...a2b
valkyrien Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Min jobb er å beskytte mitt barn, ikke alle andres. Din jobb er å oppdra barnet til å bli et inkluderende og empatisk menneske. Blant annet. Jeg tviler sterkt på at du innehar egenskaper til å lære bort dette. Anonymous poster hash: a0a19...0c6 Det vet du ingenting om. Jeg derimot, vet hvordan det er åbli tvunget til å gå i bursdagsselskaper hvor man blir utsatt for mobbing og trakassering. Det er hendelser jeg ikke vil utsette min sønn for. Så hvis han ikke vil gå i selskap så skal han få slippe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå